Call of Duty 4: Modern Warfare

Permalänk

jag tycker bara 2 är dåliga, den som är så jäkla liten o båten, dom andra va okej om det inte va för många spelare

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Medlem

Om gjort en våning till på båten som man kunde ha rört sig på så hade den varit helt okej tror jag. Givetvis med begränsat antal spelare som vanligt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hobbydiktatorn
Okej ^^ har du köpt den själv? Är den värt dom 40 kronorna extra?

Mvh jack

Nä personligen tycker jag inte att pappbox är värd det, man klarar sig fint med den vanliga boxen.

Men nu får gärna komma en vettig patch som fixar ett och annat. >_<

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Dom har ju redan kommit med en, jag räknar inte med mer än MAX 3 patcher till från detta företag. Antagligen ingen editor heller för det är ju bara onödigt bök samt förlänger "livslängden", det får man ju inte mer pengar för bara bök med nya grafikkort etc.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Semjonov
Dom har ju redan kommit med en

Jo men den patchen fixar inte till mycket alls, bara server problemet och folks stats problem.

Jag vill gärna se patch som fixar till att man kan bland annat ha minst 2 unlockable på sitt vapen, bara en känns rätt fjantigt...

Och vapenstatsen vore väldigt trevligt om de fixade till eftersom de inte alls stämmer överens med verkligen alls.
Tex M82 Barret Light Fifty gör lika mycket skada som en M60? Erh, M60 kör enbart med 7.62 ammo inte .5 som M82 Barret Light Fifty gör.

Sen har jag har problem med handgranater och RPG-7, dvs de inte sprängs efter att jag har slängt/skjutit iväg dom och jag dör precis efter ha gjort det. Och även ett par vänner till mig har samma problem.

Jag kanske är ensam om att tycka detta på forumet...

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Måste säga att SP uppdraget där man gunnar en AC-130 hade väldigt skön feeling.

Spelade in lite film på när jag körde igenom det:

http://stage6.divx.com/user/Ungos/video/1855632/Call-of-Duty-...

http://stage6.divx.com/user/Ungos/video/1855766/Call-of-Duty-...

Man märker ju vad utvecklarna har tittat på när dom gjorde den där banan. Den här filmen som är inspelad under ett riktigt uppdrag har rätt många likheter med spelet.

http://www.youtube.com/watch?v=rAUpk0XLHK8

Kyrkan (som är en moske i den verkliga filmen), bilen i början samt många crewets fraser är tagna rakt av.

Visa signatur

Ungos

Permalänk

En snabbfråga: Hur kommer COD 4 funka med X850XT PE? Spelbart på medel utan massa AA, etc.?

Permalänk

ett 9800 kan spela, ifs på typ lägsta då men endå

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Medlem

Pust, spelat MP i 4 och en halv timme nu och är rank 20. Fast jag har visserligen spelat lite orankat också...

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kalle@anka
ett 9800 kan spela, ifs på typ lägsta då men endå

Funkar finemang med mitt 9600 med

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
Pust, spelat MP i 4 och en halv timme nu och är rank 20. Fast jag har visserligen spelat lite orankat också...

Dum fråga kanske men var ser man vad man har för rank?

Permalänk

=( jag kan inte spela multiplayer.. Blir kickad av punkbuster direkt : "no flow"

Vad menas med detta? snälla hjälp!

Mvh Jack

Visa signatur

Vår ande då den djupnar är livets breda älv.
Den väg du går allena för bort ifrån dig själv.

Permalänk
Medlem

Desperat! Har nyligen fått hem mitt efterlängtade cod4 och då går det inte att ändra inställningarna i multiplayer utan uppstår ett problem där det står "DirectX encountered an unrecoverable error" Någon som vet vad problmemet är?

mvh Tenggren

Visa signatur

Antec 1200, intel i7 920, Corsair 8 gb 1600mhz, Asus P6T Deluxe, SDD Intel 320 80 gb, SSD Corsair x32, WD Raptor 74 gb, WD Raptor 150 gb, Samsung 400 gb, XFX HD6990 4gb,Creative X-fi Extreme musik, Corsair HX 750 W, Logitech Z-5500, Win 7 Pro 64bit

Permalänk

En fråga, hur ställer man in inställningar för sin anslutning i spelet? Känns lagom värt att pinga 70-100 på svenska servrar. ;o

Permalänk
Medlem

Ser att jag spelat 11h nu, lvl 31. Antar att man enkelt kan levla sig dit på en timme eller två om man kör lite deathmatch på minikartan med containrar.

Permalänk

Tjena, är nära på att köpa mig ett ex av CoD 4, men är lite misstänksam till om MP delen kommer hålla länge efter all kritik jag läser här och på andra sidor. Är spelet lönt å satsa på om man vill ha ett roligt MP som håller ett tag eller ska man vänta på UT 3 ?

Permalänk

jag tycker det är kul ialafal, vist 2 baner är rätt kassa, men resten är okej, det beror rätt mkt vad man tycker om för spel, cod 4 är ett väldigt stresigt spel

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk

Själv tycker jag att multiplayerdelen är kalasbra.
Lite tråkigt att man bara kan ha en addon på vapnet åt gången men men...
Sen så blir det väl ännu roligare när folk börjar göra egna banor med

Permalänk
Hedersmedlem

weee gick upp i rank till general igår (level 55 med 5st stjärnor) asså p90 är ju klart min favorit vapen

Permalänk

Snälla.. Vad är det som gör att jag inte kan spela??

Visa signatur

Vår ande då den djupnar är livets breda älv.
Den väg du går allena för bort ifrån dig själv.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hobbydiktatorn
Snälla.. Vad är det som gör att jag inte kan spela??

http://www.google.se/search?hl=sv&q=punkbuster+no+flow&btnG=G...

Bara att gå igenom

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hobbydiktatorn
Snälla.. Vad är det som gör att jag inte kan spela??

Gå till Punkbusters hemsida, tanka ner punkbuster på nytt och installera det igen.
Så får jag göra med jämna mellan rum.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Tjo fick igång mitt så behöver ingen hjälp längre. Btw vad är den högsta leveln i MP som går att nå?

Visa signatur

Antec 1200, intel i7 920, Corsair 8 gb 1600mhz, Asus P6T Deluxe, SDD Intel 320 80 gb, SSD Corsair x32, WD Raptor 74 gb, WD Raptor 150 gb, Samsung 400 gb, XFX HD6990 4gb,Creative X-fi Extreme musik, Corsair HX 750 W, Logitech Z-5500, Win 7 Pro 64bit

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tenkan
Tjo fick igång mitt så behöver ingen hjälp längre. Btw vad är den högsta leveln i MP som går att nå?

55 för tillfället

Permalänk

86 är det väll, har sett lvl64 spelare

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Hedersmedlem

skumt, jag ligger på lvl 55 och kan inte gå upp mer i rank, inte heller ser jag hur många poäng som behövs till nästa rank som jag kunde tidigare se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phat^Trance
55 för tillfället

OK tackar för svar^^ tråkigt att det finns så få levlar, menar har spelat 5 timmar och är på lv 28 redan. Hoppas det utökas med patchar. Dock kan det vara svårt att bli något högre än 5 stjärning general om de inte gör så man kan bli president^^

Visa signatur

Antec 1200, intel i7 920, Corsair 8 gb 1600mhz, Asus P6T Deluxe, SDD Intel 320 80 gb, SSD Corsair x32, WD Raptor 74 gb, WD Raptor 150 gb, Samsung 400 gb, XFX HD6990 4gb,Creative X-fi Extreme musik, Corsair HX 750 W, Logitech Z-5500, Win 7 Pro 64bit

Permalänk
Medlem

Fyyyyfan vad Hardcore är grymt mycket roligare än vanilj.
har i princip bara lirat på en Norsk HC server med roligt folk.
Problemet är att när man går tillbaka och lirar SC så slutar man skjuta för snabbt så man är van att ett par 3 skott dödar

Permalänk
Medlem

Jag fick bättre ping "maxpackets 100" hade den på 30 förut.

http://cache.www.gametracker.com/server_info/87.96.165.35:289...

Visa signatur

GIGABYTE Z77X-UD3H|Intel Core i7 3770k@3,90 GHz|Corsair Cooling Hydro H100 |Corair Vengeance 16 GB DDR3 1600Mhz|GTX780 x 2 6GB| 250 SSD +300+400+400 GB HD | Corsair Powersupply 850W

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tenkan
OK tackar för svar^^ tråkigt att det finns så få levlar, menar har spelat 5 timmar och är på lv 28 redan. Hoppas det utökas med patchar. Dock kan det vara svårt att bli något högre än 5 stjärning general om de inte gör så man kan bli president^^

det kommer säkert bli som du gjorde med bf2 och deras rank system när de ändrade o alla som har tex 5 stjärnor blir av me dessa och åker längre ned i "rank"