Call of Duty 4: Modern Warfare

Permalänk
Medlem

Call of Duty 4: Modern Warfare

Förvånad över att det inte finns någon (nyare) tråd om nya CoD. Ingen som är intresserad längre? Tycker det verkar riktigt ballt faktiskt, och att de äntligen vågar satsa på någonting annat än WW2. Perks-systemet ger jag en tummen upp för, ser ut att kunna bli riktigt actionladdat blandat med strategi... men mest action - med dynamik. Själv är det PC-versionen som lockar.

Release november om jag inte missminner mig.

Diskutera!

--------------
Uppdatering, demot är släppt. Lägger till länkar för nedladdning.

http://www.fz.se/nyhetsarkiv/?id=22067 (finns torrent)
http://videogames.yahoo.com/events/call-of-duty-4/call-of-dut...

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

Känns kul att man försöker utveckla multiplayern mer än i andra spel som snarare enbart verka fokusera på att multiplayerstödet ska finnas med..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zAjben
Känns kul att man försöker utveckla multiplayern mer än i andra spel som snarare enbart verka fokusera på att multiplayerstödet ska finnas med..

Håller med. Äntligen så börjar man se lite nytänkande i FPS-multiplayer, för gameplayens skull. Det är en bit som väger tungt i mina ögon.

Slänger in en länk där folk kan få bläddra bland lite videoklipps (för den lata): http://www.gametrailers.com/game/4735.html

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

Verkar bli ganska mumma med alla Perks. Blir att uppgradera burken under november månad då.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Kommer boka det till 360 så jag får det lagom tills det släpps den 9/11.

Permalänk
Medlem

Vad blir det för System krav på detta spel.

Visa signatur

GIGABYTE Z77X-UD3H|Intel Core i7 3770k@3,90 GHz|Corsair Cooling Hydro H100 |Corair Vengeance 16 GB DDR3 1600Mhz|GTX780 x 2 6GB| 250 SSD +300+400+400 GB HD | Corsair Powersupply 850W

Permalänk
Avstängd

Re: Call of Duty 4: Modern Warfare

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Croles
Förvånad över att det inte finns någon (nyare) tråd om nya CoD. Ingen som är intresserad längre? Tycker det verkar riktigt ballt faktiskt, och att de äntligen vågar satsa på någonting annat än WW2. Perks-systemet ger jag en tummen upp för, ser ut att kunna bli riktigt actionladdat blandat med strategi... men mest action - med dynamik. Själv är det PC-versionen som lockar.

Release november om jag inte missminner mig.

Diskutera!

vad innebär Perks-systemet?

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Avstängd

Re: Re: Call of Duty 4: Modern Warfare

Citat:

Ursprungligen inskrivet av judge
vad innebär Perks-systemet?

upplåsning av olika färdigheter.
typ raketvapen, tyst gång etc..

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem

Alltså, ett liknande system som det nyaste BF har?

Permalänk
Avstängd

Re: Re: Re: Call of Duty 4: Modern Warfare

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flopper
upplåsning av olika färdigheter.
typ raketvapen, tyst gång etc..

intressant!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk

Re: Re: Re: Re: Call of Duty 4: Modern Warfare

Ja det låter ju skitbra. Ska boka det innom snar framtid Nåt bra att gotta sig i höst/vinter mörkret.

Finns det någon spelbar demo så man kan prova lite innan själva spelet kommer upp på marknaden?

Visa signatur

"When a man steals your wife there is no better revenge than to let him keep her." - Sacha Guitry.

Permalänk
Medlem

Det finns en beta på 360 i alla fall. Men jag vet inte om PC..

Själv sitter jag och spelar betan för fullt. Jag måste säga att spelet är kul, vapnen känns bra och klasserna välbalanserade. Dock är kanske Sniper lite väl bra när man får M21:an. Men allt som allt ett riktigt skönt spel. Dock känns kontrollerna på 360 lite väl skakiga och inexakta. Bra mycket sämre än CoD3 på det området. Man märker verkligen att spelet gjorts för multiplatform jämfört med 3:an. Blir nog antagligen köp på PC för mig.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
Själv sitter jag och spelar betan för fullt. Jag måste säga att spelet är kul, vapnen känns bra och klasserna välbalanserade. Dock är kanske Sniper lite väl bra när man får M21:an. Men allt som allt ett riktigt skönt spel. Dock känns kontrollerna på 360 lite väl skakiga och inexakta. Bra mycket sämre än CoD3 på det området. Man märker verkligen att spelet gjorts för multiplatform jämfört med 3:an. Blir nog antagligen köp på PC för mig.

Finns där något artelleri med i MP?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Janeway
Finns där något artelleri med i MP?

Jo, när man dödar motståndare utan att dö får man vissa saker. Om man dör går räkningen förstås ner till 0. Man kan till exempel få en radar för 30 sec (tror jag) för 3 kills, för 5 får man artilleri och för 7 får man en helikopterunderstöd. Sen så har jag inte kommit längre

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Nej! jag hatar artelleri : ( Tycker att det inte blir något riktig bra gameplay, 60% av alla gånger i BF2 dör man av det jädrans artelleriet. Men det verkar det ändå vara något begränsat i CoD4.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Janeway
Nej! jag hatar artelleri : ( Tycker att det inte blir något riktig bra gameplay, 60% av alla gånger i BF2 dör man av det jädrans artelleriet. Men det verkar det ändå vara något begränsat i CoD4.

I CoD4 är det inte så farligt. Man hör ett radiomeddelande att bombplan närmar sig, sen ser man två röda plan på radarn direkt, och då är det bara att kuta eller stanna inomhus. Hittils har jag lyckats undvika dem rätt bra. Visst dör man av artilleriet ibland, men i CoD4 spawnar man nästan direkt så det är inte lika enerverande som i BF2 där man kunde få vänta upp till 30sek, enligt mig.

Helikoptern däremot... hatar den. Den rackarn lyckas träffa mig genom små fönster eller andra öppningar jämt.

Visa signatur

.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skarm
I CoD4 är det inte så farligt. Man hör ett radiomeddelande att bombplan närmar sig, sen ser man två röda plan på radarn direkt, och då är det bara att kuta eller stanna inomhus. Hittils har jag lyckats undvika dem rätt bra. Visst dör man av artilleriet ibland, men i CoD4 spawnar man nästan direkt så det är inte lika enerverande som i BF2 där man kunde få vänta upp till 30sek, enligt mig.

Helikoptern däremot... hatar den. Den rackarn lyckas träffa mig genom små fönster eller andra öppningar jämt.

Hehehe, detta verkar ju bättre o bättre. Man kan ju knappt bärja sig...vill spela NU!!!! Lyx ni som kan provspela en beta innan den riktiga rel. komnmer ut.

Kan nån lägga ut screenshots under gameplay så man får se lite hur det ser ut när ni lirar.

Visa signatur

"When a man steals your wife there is no better revenge than to let him keep her." - Sacha Guitry.

Permalänk
Medlem

Jag har en Beta nyckel om det är nån som vill bytta mot Crysis beta!

Nån som vill bytta?

Permalänk
Avstängd

Näääääär kommer PC-beta?

CheeZie, det finns typ 5000 nycklar på Fz.se. Men jag kan byta din bil mot en Gmail-invite om du vill

Visa signatur

Landslide.nu - För er som vill diskutera allt mellan himmel och jord i där demokrati och yttrandefrihet ligger som högsta prio

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Jo, orättvist att 360-ägare ska få smaka på det först. Och jag som sålde min för en vecka sen också, fast jag hade ändå inget live guld (och skulle aldrig tänka mig det heller).

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smokerdave
Näääääär kommer PC-beta?

CheeZie, det finns typ 5000 nycklar på Fz.se. Men jag kan byta din bil mot en Gmail-invite om du vill

Aldrig. 360 Exlusive.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dvärgen
Aldrig. 360 Exlusive.

Betan ja

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080 | Custom Loop Cooling]
Det heter DATOR, inte DATA!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElyziuM
Betan ja

Ja, och han fråga om Pc betan, inte spelet. Eller hur!?

Permalänk
Medlem

Är lite nyfiken; Ifall man spelar som sniper och ligger gömd i gräset, syns det då med färger eller dylika markeringar på en motståndares skärm om han siktar på en? T.ex. om jag ligger i gräset gömd så att motståndaren inte ser mig, men råkar dra siktet förbi, ploppar det då upp så att han ser att jag ligger där genom att sikte eller dylikt ändras, även om han i praktiken inte ser gubben i gräset?

Hoppas ni förstår hur jag menar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zAjben
Är lite nyfiken; Ifall man spelar som sniper och ligger gömd i gräset, syns det då med färger eller dylika markeringar på en motståndares skärm om han siktar på en? T.ex. om jag ligger i gräset gömd så att motståndaren inte ser mig, men råkar dra siktet förbi, ploppar det då upp så att han ser att jag ligger där genom att sikte eller dylikt ändras, även om han i praktiken inte ser gubben i gräset?

Hoppas ni förstår hur jag menar.

Nop, finns aldrig namn över motståndare.

Permalänk
Medlem

Sweet! Det gillar jag. Finns det någon som i praktiken ligger och prickskjuter eller är det bara röj röj?

Permalänk
Medlem

Av det lilla jag hann testa på polarens 360 så verkar det finnas folk som ligger och prickskjuter. Vissa platser blir lite utav favoritställen till en början, tills folk lär sig att kolla där automatiskt. Och pga killcam så är det ingen bra idé att hålla sig på samma ställe för länge tyvärr.

Men ens camoflage är ruskigt bra, så man kan springa omkring och gömma sig en hel del ändå.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Croles
Av det lilla jag hann testa på polarens 360 så verkar det finnas folk som ligger och prickskjuter. Vissa platser blir lite utav favoritställen till en början, tills folk lär sig att kolla där automatiskt. Och pga killcam så är det ingen bra idé att hålla sig på samma ställe för länge tyvärr.

Men ens camoflage är ruskigt bra, så man kan springa omkring och gömma sig en hel del ändå.

Gamla goda killcam. Detta låter ju bra

Visa signatur

"When a man steals your wife there is no better revenge than to let him keep her." - Sacha Guitry.

Permalänk
Medlem

Lyckan är fullkomlig.. Ett spel där camoflage faktiskt är camoflage!