Call of Duty 4: Modern Warfare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apspektakel
Bara jag som tycker acog siktet är rättså värdelöst?
Känns som att red dot siktet är bättre på alla möjliga sätt, den enda som är bra med det andra är väl att man kan se längre...

Absolut. Jag använder aldrig ACOG.

Förresten, är det nån annan som stör sig på första banan i SP? Uppdraget på båten... eftersom jag arbetar i en hamn vet jag hur en båt ska lastas, och den skulle sjunka direkt. Dessutom saknas vettiga lastluckor. Och gången mitt på däck.. usch. xD

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_
Jag gillar inte spelkänslan i MP på nåt sätt.. det känns billigt och det känns typ som CS och jag hatar det. Man springer runt i en as liten bana och pepprar på allt man ser, man tar emot 50 tusen skott innan man dör och man hinner kuta runt som en huvudlös kyckling i 5 sek innan man blir dödad.
Jag hoppas verkligen att man kan ladda ner fler kartor än original kartorna. Soldaterna har fula röst kommandon också..

Varför i hela friden är 4x den högsta inställningen på anti aliasing? Jag fattar inte.. det går att ställa in 16x på dem flesta spel, och på Crysis kan man t.o.m ställa in 16xQ.
Dessutom finns endast 2 st lägen på 'model' och 'water details'= Low och Normal :S

Testa hardcore

Permalänk
Medlem

Hardcore är det absolut roligaste.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Semjonov
Testa hardcore

vad är det för skillnad på hardcore?

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pg_ice
vad är det för skillnad på hardcore?

Ingen HUD och vapnen ger mer skada typ.

Jag ska gå tillbaks till XP men jag vill inte förlora min rank, var finns filerna?

Mvh Jack

Visa signatur

Vår ande då den djupnar är livets breda älv.
Den väg du går allena för bort ifrån dig själv.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hobbydiktatorn
Ingen HUD och vapnen ger mer skada typ.

Jag ska gå tillbaks till XP men jag vill inte förlora min rank, var finns filerna?

Mvh Jack

Är du missnöjd meds Vista?

Tusan vad det finns många som är missnöjd med vista... flyter det sämre med spel eller?
Kommer få hem en ny PC efter helgen som har Vista ju... och jag kommer lira CSS, CoD4 och BF2... hoppas det kommer flyta bara... :/

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Swennis
Är du missnöjd meds Vista?

Tusan vad det finns många som är missnöjd med vista... flyter det sämre med spel eller?
Kommer få hem en ny PC efter helgen som har Vista ju... och jag kommer lira CSS, CoD4 och BF2... hoppas det kommer flyta bara... :/

Nej jag är ganska nöjd faktiskt ^^ Men det är så att jag skulle installera en plug-in så att det såg ut som mac OSX, men sen när jag installerat det stod det att det bara funkade med XP.
Så jag avinstallerade det och nu är allt helt uppfucked... Menyn är någon helt vit variant av windows 98 och allt ser ut som skit ^^

Visa signatur

Vår ande då den djupnar är livets breda älv.
Den väg du går allena för bort ifrån dig själv.

Permalänk
Medlem

Hur gör man för att behålla sin rank om man vill formatera, byta dator etc?

Visa signatur

Intel i7 2600K @ 4.5GHz | GeForce GTX 680 | ASUS P8P67 PRO | Corsair Dominator 16GB 1600MHz | Samsung 830 256GB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av elius
Hur gör man för att behålla sin rank om man vill formatera, byta dator etc?

Precis vad jag också frågade! Snälla är det ngn som vet?

Visa signatur

Vår ande då den djupnar är livets breda älv.
Den väg du går allena för bort ifrån dig själv.

Permalänk
Hedersmedlem

norton ghost?

Permalänk
Medlem

Om inte annat kan ni väl kopiera hela mappen på en extern hårddisk/bränna ut den på en dvd?

Visa signatur

..

Permalänk
Medlem

Haha det här spelet klarade jag ju av på en dag igår :)..
Otroligt underhållande!

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kåggan
Om inte annat kan ni väl kopiera hela mappen på en extern hårddisk/bränna ut den på en dvd?

går inte, så fort du instalerar om windows tapar du ranken oavset vart du sparar spelet, men det kan gå om man lykas spara cdkey för den försviner när man instalerar om

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Medlem

Spara players mappen, antar att ni har keyn på fodralet, annars står den under multiplayers options ingame. Spara keyn, installera spelet med samma key, lägg in players mappen, joina ett game och vips!

Visa signatur

Macbook Pro 13" | Gigabyte P35-DS4 | Intel Q6600 | Corsair 2gb DDR PC6400 XMS2 x 2 |
MSI 8800GTS 640mb | 500gb Barracuda x 2 | OS X

Permalänk
Medlem

Det ska funka som Raksol säger, kopiera "player"-mappen, formatera installera om etc, installera CoD med samma cd-key som innan och lägg in den gamla "player"-mappen och det ska funka.. Det är i mpdata ranken sparas, dock är filen bunden till den cd-key som man har spelat med från början därför måste man ha samma om man ska kunna få tillbaka ranken.

Visa signatur

Intel i7 2600K @ 4.5GHz | GeForce GTX 680 | ASUS P8P67 PRO | Corsair Dominator 16GB 1600MHz | Samsung 830 256GB

Permalänk
Medlem

En liten fråga. är det så suddigt för er att ni knappt kan se skit på avstånd när ni bara använder ironsight? Jag menar att det är hemskt suddigt, är helt omöjligt att använda det på större avstånd men jag kan se andra som inte verkar ha några problem alls att skjuta ner ett äpple från skallen på någon tvärs över kartan, personligen ser jag inte ett skit.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Semjonov
En liten fråga. är det så suddigt för er att ni knappt kan se skit på avstånd när ni bara använder ironsight? Jag menar att det är hemskt suddigt, är helt omöjligt att använda det på större avstånd men jag kan se andra som inte verkar ha några problem alls att skjuta ner ett äpple från skallen på någon tvärs över kartan, personligen ser jag inte ett skit.

Prova att stänga av "Depth of field" eller vad det nu hette.
Under Options/Graphics . . .

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Medlem

Holy crap, nu kan jag t.o.m. se, jag har tokratat allt med silencer p.g.a. att jag inte kunnat se skit, bara testat ett par gånger. Nu kan jag fatta hur folk kunnat se mig så bra trots att jag inte kunnat se skit från andra hållet.

Tack.

Permalänk
Medlem

Det underlättar jäkligt bra om man stänger av alla effekter förutom spectular map som är ett måste. I SP ska det vara fyllt med effekter men i MP gör det bara svårare för spelaren att träffa sina motståndare.

Visa signatur

Antec 1200, intel i7 920, Corsair 8 gb 1600mhz, Asus P6T Deluxe, SDD Intel 320 80 gb, SSD Corsair x32, WD Raptor 74 gb, WD Raptor 150 gb, Samsung 400 gb, XFX HD6990 4gb,Creative X-fi Extreme musik, Corsair HX 750 W, Logitech Z-5500, Win 7 Pro 64bit

Permalänk
Medlem

Vad gör "spectular map" för nåt?

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Medlem

Svar: Det gör så att allt som bör blänka gör det, titta bara på deaglen.

Visa signatur

Antec 1200, intel i7 920, Corsair 8 gb 1600mhz, Asus P6T Deluxe, SDD Intel 320 80 gb, SSD Corsair x32, WD Raptor 74 gb, WD Raptor 150 gb, Samsung 400 gb, XFX HD6990 4gb,Creative X-fi Extreme musik, Corsair HX 750 W, Logitech Z-5500, Win 7 Pro 64bit

Permalänk
Medlem

Vilket är roligast att lira online, detta eller Crysis, någon som har starka åsikter att yttra?

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk

cod 4, läger jag min röst på, tycker det är bra mkt roligare än crysis, kan ju i princip lira nåt bf spel istälet för crysis

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Medlem

Fast man kan snabbt bli lite less på COD4 om man hamnar på en server där hälften av alla spelare bara matar på med m203, hur kul är det.

Man kan ju snabbt tänka sig att, hmm, hardcore, då får man mindre fördel av en granatkastare eftersom man tål mindre mängder stryk av de vanliga vapnen,men, tråckigt nog tror jag dom även har ökat mängden skada av granaterna. Kombinera det sen men snabb omladda perken och det blir drygt, jag håller snart på att klassa in spelet i hoppa runt hörnet med en granatkastare ala BF2 (Slutade spela det rätt snabbt, tror dom fixade det senare.), den här gången ska jag dock inte beålla spelet utan sälja det vidare medans man ännu får något för det.

Är det någon som sett tabellerna på vapen skada etc som någon lyckats gräva fram ur de installerade filerna?

Permalänk
Medlem

Ojoj, jag har aldrig ägt (usch vad jag hatar det uttrycket) så mycket som idag. Körde med M4 på team deathmatch på den där raketsilomappen. Jag hade lika mycket kills som alla andra i 6 vs 6 matchen tillsammans... det var helt otroligt. Allt flöt perfekt! Mitt största problem var brist på ammunition hehe

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Kör i princip bara Headquarters (Roligast), Domination och Sabotage, huvudlöst kutande och skjutande i sinne får någon som är yngre roa sig med.

Givetvis bara HC så man slipper det mesta av granatregnet, kaninerna, tuubarna samt dom som bara eggar prone direkt dom ser en fiende (Man hinner inte i HC.)

Permalänk
Medlem

Tänkte bara fråga hut det flyter för er med era burkar.
Jag kör med 1280X1024 samt AA off.
Allt på max i spelet samt AF isntällt inne i spelet på halva reglaget.

På de flesta maps så ligger jag runt 50 - 70 fps (vsync on + triljärt on)
Men en del maps såsom pipeline med mycket vegetation sjunker fps till så låga som 20

Har ju en Core2Duo E6400 samt ett Radeon PCI-E X1950Pro/256 samt 2gig ram.
WinXP Home.
Är det mitt graffe som är flaskhalsen eller en kombo av prolle + graffe tror ni?

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Medlem

Jag ligger på 100 fps konstant med C2D E6850 och ett 8800GTS 640mb.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Handa
Jag ligger på 100 fps konstant med C2D E6850 och ett 8800GTS 640mb.

Ok, det var lite värre grejer i än vad jag har. Ingen annan som har liknande mitt system?

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Handa
Jag ligger på 100 fps konstant med C2D E6850 och ett 8800GTS 640mb.

Ge oss en fraps screen då någon kastat en smoke.

Edit: Kan också tolkas som att det tror jag inte ett skit på, om det inte är i en låg upplösning.