VRzone testar 8800gt och 3870 - bildkvalitet w00t!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Antonsson
Nej dom har fortsatt fuska för drivaren som används i detta test är den senare och bildkvaltien är som sagt bedrövlig. Jag menar fan den som köper ett sånt kort gör det för att kunna maxa spelet med så bra prestanda som möjligt och om man sedan inte får maxad grafik i alla fall så har man blivit lurad.

Att det är något som inte står rätt till det vet vi med 100%. Men vilken fakta baserar du det på? Att de skulle fortsätta fuska om de nu fuskade vilket varken du eller jag vet for sure?

Om de fuskat med .04 så är det ett väldigt dåligt fusk och alldeles för uppenbart att knäcka argument för. Nvidias utvecklare är ju inte direkt nybörjare. Skulle de medvetet vilja fuska så är jag helt övertygad om att det tagit längre tid att ens upptäcka. Spekulationer är skoj och intressant men inte när folk kommer med skumma påståenden. Aja, vem vet. Det kanske är grovfusk men till det att man inte vet till 100% så kan man ju strunta i det bara.

Det finns någon förklaring för det så klart.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
Att det är något som inte står rätt till det vet vi med 100%. Men vilken fakta baserar du det på? Att de skulle fortsätta fuska om de nu fuskade vilket varken du eller jag vet for sure?

Om de fuskat med .04 så är det ett väldigt dåligt fusk och alldeles för uppenbart att knäcka argument för. Nvidias utvecklare är ju inte direkt nybörjare. Skulle de medvetet vilja fuska så är jag helt övertygad om att det tagit längre tid att ens upptäcka. Spekulationer är skoj och intressant men inte när folk kommer med skumma påståenden. Aja, vem vet. Det kanske är grovfusk men till det att man inte vet till 100% så kan man ju strunta i det bara.

Det finns någon förklaring för det så klart.

Att säga säkert om de dragit ner på bildkvaliten med avsikt eller inte är svårt att veta men vi kan nog vara ganska säkra på att det är drivrutinsrelaterat. De tidigare nv-korten i serien är ju typ likadana och de hade väl bättre bild än såhär med äldre drivare? Hade de inte det utan det faktiskt är så att de nya ati-korten är såpass överlägsna alla tidigare kort så får man väl helt enkelt ha det i åtanke när man jämför prestanda.

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat utrycks, SANT! Ingenting är subjektivt, och du kan göra antaganden baserade på mina åsikter utan att överväga mer än bara just min åsikt.
wazzabi: Varför detta prat om AMD, har de något med grafikkort att göra som jag inte förstår?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Antonsson
Att säga säkert om de dragit ner på bildkvaliten med avsikt eller inte är svårt att veta men vi kan nog vara ganska säkra på att det är drivrutinsrelaterat. De tidigare nv-korten i serien är ju typ likadana och de hade väl bättre bild än såhär med äldre drivare? Hade de inte det utan det faktiskt är så att de nya ati-korten är såpass överlägsna alla tidigare kort så får man väl helt enkelt ha det i åtanke när man jämför prestanda.

Det skulle varit trevligt med lite fler ingame-jämförelser än just de två bilder som jämförs. Det fallet verkar vara ett extremfall, där viewdistance kan spela in (om man kollar efter så är ön mindre på bild 2 än på bild 1, alltså är avståndet förmodligen längre).
Ett par jämförelser, mer lika de övriga jämförelserna som görs i vr-zone testet skulle sitta fint. I de testerna märkte man en viss fördel i grafikrendering för HD3870, men inte alls så drastiskt som i Crysis-screenshoten (i de två övriga jämförelserna från Crysis är ju skillnaden mycket mindre). De skriver ju även att grafikkvaliteten är "slightly better" för ATI-korten jämfört med Nvidia-korten, alltså något bättre.

Det skulle även varit trevligt att se en jämförande test mellan en omodifierad Crysis.exe och en med annat namn, så man kunde se om det är drivrutinsrelaterat eller hårdvarurelaterat. Det kanske är så att ATI's nya kort helt enkelt klarar av att leverera bättre bildkvalitet än Nvidias kort. Det skulle inte vara första gången i så fall, se på 79XX vs X19XX, där ATI-korten hade lite bättre bildkvalitet.
Det rör sig trots allt om två olika grafikkortsarkitekturer, det vore märkligt om de presterade exakt likadant.

Som det är i nuläget kan man konstatera att ATI-korten verkar leverera lite bättre grafikkvalitet. Om det har någon större inverkan på FPS, eller om det ens märks när man spelar, återstår att se.

(Var hittar man bilderna som du klistrat in i ditt första inlägg förresten? Jag hittar inte dem varken under Crysis-testet eller under bildkvalitetsjämförelsen)

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Medlem

Alltså, kan inte man ställa sig denna fråga: Kan inte Nvidia gör optimeringar UTAN att fördärva/förändra/försämra kreatörens skapelse?

Permalänk
Avstängd

skillnaderna idag är för små, ati hade en bättre kvalite i flera år innan Nvidias 8800 serie.
men idag är skillnaderna för små för att vara avgörande för ett köp.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk

Nej nu är skillnaderna som tidigare nämnt större igen och det mycket! Tillräckligt för att avgöra ett köp.

Bilderna länkade jag från testet som jag också länkade till. Konstigt om du inte ser dem där.

Summan av kardemumman är väl att detta behöver utredas i ett enormt test med massa olika förhållanden, drivare och spel. Kanske något som swec kan titta på när de gör sitt test av korten

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat utrycks, SANT! Ingenting är subjektivt, och du kan göra antaganden baserade på mina åsikter utan att överväga mer än bara just min åsikt.
wazzabi: Varför detta prat om AMD, har de något med grafikkort att göra som jag inte förstår?

Permalänk
Medlem

"In both instances, the differences are not obvious at a glance and we can't say for sure that they would be noticed in gameplay or how much of a performance impact would be caused as a result."

Ska bli intressant när nvidia får fason på sina crysis drivisar om denna fantastiskt stora skillnad i bildkvalitet kvarstår. Om det gör det är det bara att gratulera AMD, man har lyckats få en skillnad i bildkvalitet. Pytteliten visserligen och osäkert om man överhuvudtaget märker det i spelet, men ändå!

Jag menar, spana in skillnaderna!
http://resources.vr-zone.com/Firefox/Radeon%20HD3000/Crysis_8...
http://resources.vr-zone.com/Firefox/Radeon%20HD3000/Crysis_3...

Permalänk
Hjälpsam

Dom har bytt bild, det var mycket lättare att se skillnaden på den förra.
Kräver som sagt mer undersökning innan vi vet vad som pågår.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk

Ja det var en skillnad mot innan detta. Man ser dock fortfarande liiiite skarpare texturer på 3870 om ni tittar på berget till höger på bilderna. Fortfarande tillräckligt för att vara värt några extra hundralappar för mig och i det här fallet avgöra köpet.

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat utrycks, SANT! Ingenting är subjektivt, och du kan göra antaganden baserade på mina åsikter utan att överväga mer än bara just min åsikt.
wazzabi: Varför detta prat om AMD, har de något med grafikkort att göra som jag inte förstår?

Permalänk
Medlem

Alltså, varför bytte de bilder egentligen ?
Börjar nästan bli lite misstänksam. Man börjar ju tro att de första bilderna var fejk på något sätt och att någon märkte det och att de därför ändrade ?

Med tanke på att två andra testsiter fuskat till Nvidias favör är det nog inte helt omöjligt att tänka sig att Vr-zone gjort något fejk till AMDs favör.

Som jag har sagt tidigare så är en nackdel med de nya bilderna att de inte innehåller skuggor och närbildstexturer (förutom vattnet), eftersom det verkar vara där kvalitetsskillnaden framträder.
Endast på det där berget kan jag se en liten skillnad mellan korten. Den skillnaden är av lite samma typ som tidigare. Det ser ut som att mer "gamma" används på Nvidiakortet.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crant0r
"In both instances, the differences are not obvious at a glance and we can't say for sure that they would be noticed in gameplay or how much of a performance impact would be caused as a result."

Ska bli intressant när nvidia får fason på sina crysis drivisar om denna fantastiskt stora skillnad i bildkvalitet kvarstår. Om det gör det är det bara att gratulera AMD, man har lyckats få en skillnad i bildkvalitet. Pytteliten visserligen och osäkert om man överhuvudtaget märker det i spelet, men ändå!

Jag menar, spana in skillnaderna!
http://resources.vr-zone.com/Firefox/Radeon%20HD3000/Crysis_8...
http://resources.vr-zone.com/Firefox/Radeon%20HD3000/Crysis_3...

Det enda jag ser att båten.

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av piddeman
Det enda jag ser att båten.

Jo fast båten är närmare på ATis bild jämfört med Nvidias bild.

Det svåra med Crysis är ju att allting rör sig. Skulle man titta på något som står stolla hade man kunnat ta en en bild på en identisk plats.

Jag har kollat ganska länge och det finns ingen i världen som hade sätt skillnaden mellan HD3870 och 8800GT enligt de två Crysis bilderna om man gick eller stod stilla, eftesom allting ändå rör sig. Så kvaliten enligt ovan bilder är strunt samma om man köper Ati eller Nv.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

haha om någon här inne eller någon annanstans skulle se skillnad på ATIs kort och NVs kort så skulle jag tammetusan skicka en guldstjärna till den personen.

Okej om man har två bilder bredvid varrann som ser likadana ut.

1 : Vi har inte ens sett likadana bilder, alltså från exakt lika position. Går därför inte att jämföra
2 : Kan man se någon som helst skillnad på bilderna som crant0r visade? förutom att det inte är likadana bilder...

Om någon köper ett ATI kort nu bara för att dom tror att bildkvaliten är så mycket bättre på deras kort, är det nog tyvärr dom som blivit lurade.

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crant0r
"In both instances, the differences are not obvious at a glance and we can't say for sure that they would be noticed in gameplay or how much of a performance impact would be caused as a result."

Ska bli intressant när nvidia får fason på sina crysis drivisar om denna fantastiskt stora skillnad i bildkvalitet kvarstår. Om det gör det är det bara att gratulera AMD, man har lyckats få en skillnad i bildkvalitet. Pytteliten visserligen och osäkert om man överhuvudtaget märker det i spelet, men ändå!

Jag menar, spana in skillnaderna!
http://resources.vr-zone.com/Firefox/Radeon%20HD3000/Crysis_8...
http://resources.vr-zone.com/Firefox/Radeon%20HD3000/Crysis_3...

Skillnaden jag ser tydligast är att vattnet ser bättre ut på ATI's kort det är mindre mjölkigt och mer äkta.

Förövrigt ser jag lite textur-tearing på båda bilderna de kör uppenbarligen utan VSync.

Här ett par screenshots jag gjorde första bilden är Nvidia och andra ATI:

http://img444.imageshack.us/my.php?image=skrmklippkh5.jpg
http://img267.imageshack.us/my.php?image=skrmklipp1uo7.jpg

Kolla in mängden vita samt att solens reflektion i vattnet ser bättre ut på ATI. Mer verklighetstroget helt enkelt

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem

Men på allvar, det är ju solklart att det inte går att bedöma utifrån dessa bilder. Vattnet är ju såpass dynamiskt så chansen att man lyckas fånga två identiska bilder är ju minimal.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Joakim Ågren
Skillnaden jag ser tydligast är att vattnet ser bättre ut på ATI's kort det är mindre mjölkigt och mer äkta.

Förövrigt ser jag lite textur-tearing på båda bilderna de kör uppenbarligen utan VSync.

Här ett par screenshots jag gjorde första bilden är Nvidia och andra ATI:

http://img444.imageshack.us/my.php?image=skrmklippkh5.jpg
http://img267.imageshack.us/my.php?image=skrmklipp1uo7.jpg

Kolla in mängden vita samt att solens reflektion i vattnet ser bättre ut på ATI. Mer verklighetstroget helt enkelt

Det är ju ingen skillnad alls. Sluta ta bilder på något så dynamiskt som vatten, finns ju inte en möjlighet att jämföra två bilder på två olika kort.

Gå in i djungeln eller ställ dig vid stranden och ta med lite hus osv. eller karaktärer. Det finns väl ingen som helst anledning att haka upp sig på att vattnet rör på sig så att reflektionerna ser olika mellan olika bilder och tidpunkter.

För övrigt ser jag ingen texture tearing och heller ingen "banding" som det kan bl när man kör med vsync av. Dessutom är det inte, vad jag vet, möjligt att ta screenshot på symptomet med vsync av då det problemet inte sitter i själva spelet utan hur grafikkortet matar monitorn.

Banding är nog inte rätt ord heller då man brukar prata om det vid gradienter och övertoningar mellan färger. Vissa monitors har jätteproblem med att tona från tex svart till röd eller andra färger.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Joakim Ågren
Skillnaden jag ser tydligast är att vattnet ser bättre ut på ATI's kort det är mindre mjölkigt och mer äkta.

Förövrigt ser jag lite textur-tearing på båda bilderna de kör uppenbarligen utan VSync.

Här ett par screenshots jag gjorde första bilden är Nvidia och andra ATI:

http://img444.imageshack.us/my.php?image=skrmklippkh5.jpg
http://img267.imageshack.us/my.php?image=skrmklipp1uo7.jpg

Kolla in mängden vita samt att solens reflektion i vattnet ser bättre ut på ATI. Mer verklighetstroget helt enkelt

visst skämtar du?

Du kan ju inte jämföra två helt olika bilder?!? självklart ser dom olika ut!
Men det är inget på dom där bilderna som säger att ATI ser bättre ut, jag säger inte att det inte kan vara så, men ska man kunna konstatera något måste det vara bilder som är helt statiska, eftersom vattnet rör sig så ser det ju hela tiden olika ut, solen ska ju inte reflekteras lika mycket på din nvidia bild...det vore däremot konstigt om det hade gjort det...

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem

Håller med. En bild på vatten som rör sig är väldigt dåligt om man vill jämföra de två korten.
Vore mycket bättre med någon bild med mycket skuggor och detaljer och inte så mycket rörelse.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk

Det behöver inte vara statiskt men det ska vara samma bildruta och samma bildsekvens om man ska jämföra.

Permalänk
Medlem

saken med vattnet ser man ju på vågtopparna som är något men ändå synligt mer pixlade(taggiga) på 8800 kortet. Sen vet jag inte hur mkt man lägger märke till dessa skillnader när man springer runt och skjuter som en galning. Då är det ju viktigare att allt flyter bra.

Varför spelar så många CS annars? Ett spel som har många år på nacken och ser ut som skit men som flyter bra på gamla datorer och som har bra motor.

Permalänk

Löjligt detta.

Man kan inte avgöra vilket som ser bäst ut och mest korrekt ut samt mest fotorealistiskt ut när spelet inte är fotorealistiskt överhuvudtaget.

Ta två IDENTISKA bilder och inte två bilder på samma plats där vattjet eller träd med mera rör på sig, Gah!

loranga1
Det har bara med en sak att göra. Vattnet kanske rörde sig på ett sådant sätt på just den bilden. Logik mina vänner, logik. Man måste förstår att det är omöjligt att avgöra kvalitén på dessa två bilder.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Jag vet ju inte vilket kort som presterar bättre egentligen, ville bara påpeka att jag tyckte vattnet såg något snyggare ut på ATI bilden. Tycker det är snäppet klarare och mindre mjölkvitt på de små vågtopparna där det skall vara en solreflektion men ser mer spermaaktigt ut på Nvidia bilden.

Vet dock ingenting om hur det förhåller sig då man faktiskt spelar spelen på de respektive korten!

Vad gäller Vsync så hade jag nog fel där men om man tittar på bilderna som trådskaparen länkade till så ser jag vissa artifakter det verkar som det fattas vissa bitar, typ streck på vissa ställen.

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem

sandstranden på ati kortet ser ganska bra ut jämfört med 8800gt kortet måste jag säga men den ser ut så för mig me vad jag vet.

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk

Sagt många gånger på detta forum att ATI har bäst bildkvalite. vet inte vad dom gör men dom gör det bra. Se bara på xbox360 och PS3.
360 har ATI och PS3 har... nått custom skit har jag för mig.. Spelen ser bättre ut på 360 om man glor på alla 360 VS ps3 på gametrailers.com typ bara nått spel som såg bättre ut på PS3 + att 360 spel ser mer detalierade ut som på bilden ovan. Det har vi ATI och tacka för.

Men FAN tycker synd om dom... hoppas dom tar över ledningen snart.

Visa signatur

[ASUS Formula Gene] [i53770K] [G-Skill trident 2400mhz 2x4gb] [Radeon HD5870 1GB] [Corsair 550D] [Corsair 650w] [Corsair H100] [Windows 8 x64] [Totalt 3TB HD] [Boxee box] [New iPad] [Xbox 360 Slim JTAG]

Permalänk
Medlem

Re: VRzone testar 8800gt och 3870 - bildkvalitet w00t!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Antonsson
http://www.vr-zone.com/articles/AMD_Radeon_HD3850_and_HD3870_...

http://resources.vr-zone.com/Firefox/Radeon%20HD3000/iq3.jpg
http://resources.vr-zone.com/Firefox/Radeon%20HD3000/iq4.jpg

Kolla in sandstranden =S Och texturerna på stenarna. Är det bara mina ati-fanboy-ögon som ser en enorm skillnad till atis fördel eller har nv problem?

Tittar du på palmerna till höger så ser du att den övre bilden är mer inzoomad än den undre alltså framgår allting tydligare på den.

Visa signatur

W2000 på 108" ramspänd, VF1000SWA, Corsair RM750x, Ryzen 5 1600 @ 3,85 GHz, ASUS Prime B350M-A, CORSAIR RGB 16GB @ 2933 MHz, SSD 850 EVO 250GB, Crucial MX500 M.2 500GB, 290x Matrix

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Postaldude
Sagt många gånger på detta forum att ATI har bäst bildkvalite. vet inte vad dom gör men dom gör det bra. Se bara på xbox360 och PS3.
360 har ATI och PS3 har... nått custom skit har jag för mig.. Spelen ser bättre ut på 360 om man glor på alla 360 VS ps3 på gametrailers.com typ bara nått spel som såg bättre ut på PS3 + att 360 spel ser mer detalierade ut som på bilden ovan. Det har vi ATI och tacka för.

Men FAN tycker synd om dom... hoppas dom tar över ledningen snart.

Sämsta jämförelsen ever.....PS3 och xbox360 är ju uppbyggda på helt olika sätt. Inte fan är det konstigt att det är skillnad mellan dem.

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | ASUS Maximus Gene V | Intel Corei7 2700k @ 4.5 GHz | EVGA GTX 680 2GB | Corsair Low-Profile 8Gb | Corsair Force GT120 | Hitatchi 1TB | Seasonic X-560

Permalänk
Medlem

Kan det vara nvidias fuskiga drivrutiner?

Visa signatur

Vattenkylt SilverStone FT02B, i7 2600k, Asus P8Z68 Deluxe, Corsair AX 850W, Corsair 16GB VENGEANCE BLUE, Asus GTX 570 SLI, Asus Xonar Essence STX, OCZ Vertex2 60GB, WD Black 1TB, 2x WD Green 2TB, 2x Seagate 500GB.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andersj
Precis...;) Redaktörerna prisar väl dom som betalar dom bäst, swec är väl knappast bättre eller sämre än andra forum som recenserar hårdvara. Dom är ju beroende av att tillverkarna förser dom med hårdvara för att testa och det är väl inte helt otroligt att dom efter testad och genomförd recension får behålla densamma eller!?

Man skall inte bita den hand som föder en heter det ju...:)

Märker mer & mer påhopp på sistone. Här är ett till.

Visa signatur

3700+ San Diego@2.7 | BFG 8800 512MB GTS OC| Corsair 2x1024 | Asus A8N-Sli SE | P180 | Antec Neo HE 500W

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Postaldude
Sagt många gånger på detta forum att ATI har bäst bildkvalite. vet inte vad dom gör men dom gör det bra. Se bara på xbox360 och PS3.
360 har ATI och PS3 har... nått custom skit har jag för mig.. Spelen ser bättre ut på 360 om man glor på alla 360 VS ps3 på gametrailers.com typ bara nått spel som såg bättre ut på PS3 + att 360 spel ser mer detalierade ut som på bilden ovan. Det har vi ATI och tacka för.

Men FAN tycker synd om dom... hoppas dom tar över ledningen snart.

Jag vet inte riktig om jag ska skratta eller gråta över ditt inlägg faktiskt....... utom ord lite grann.

Man kan inte jämföra bildkvalité från två filmer som har filmat en Tv/Skärm under ett spel. Jag förstår inte hur du tänkte när du skrev ovan eller om du tänkte.

ATi har under en längre tid haft bättre bildkvalité än Nvidia det håller jag med om. Men sedan G80 lanserades har ATi legat bak Nvidia i bildkvalité och detta vet hela världen som är insatta. Så hur du tänkte och ser på saken det vet jag inte riktigt.

PS3 har inget custom skit liksom Xbox. Xbox har ATi grafik medans PS3 har Nvidia chip och PS3's chip är kraftfullare och hela PS3 maskinen är kraftfullare. Du får läsa på mera.

Att jämföra Xbox 360 och PS3 går i prinsip inte när det gäller bildkvalité.
Xbox 360 har stöd för att visa upp till 1080p Analogt medans PS3 har stöd för att visa upp till 1080p Digitalt. Säger det dig någonting? Dessutom skulle man vart tvungen att jämföra konsolerna på en och samma tv på identiska platser i samma spel samtidigt.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Antonsson
Ja det var en skillnad mot innan detta. Man ser dock fortfarande liiiite skarpare texturer på 3870 om ni tittar på berget till höger på bilderna. Fortfarande tillräckligt för att vara värt några extra hundralappar för mig och i det här fallet avgöra köpet.

Personligen tycker jag att skillnaderna är väldigt små och som recensenten skriver:
"In both instances, the differences are not obvious at a glance and we can't say for sure that they would be noticed in gameplay or how much of a performance impact would be caused as a result."

Översatt:
I båda fallen är inte skillnaderna uppenbara vid första anblicken och vi kan inte säga med säkerhet att att de skulle märkas under spelande, eller hur mycket prestandan påverkas.

Så de verkar ju inte tycka att skillnaden är stor heller. Jag misstänker att anledningen till att bilderna på ön har bytts ut är att de inte var rättvisande.

Visa signatur

~Pelle~