logitech ultra x flat - v.ctrl bände jag upp

Permalänk

logitech ultra x flat - v.ctrl bände jag upp

Tjena allesammans!

Jag undrar ifall mitt tangentbord är trasigt. Det är ett Logitech Ultra-X Flat.

Det som hände var att en stor, elak smula hade fastnat under vänstra ctrl-tangenten, och eftersom jag trodde att det bara var att bända upp tangenten som med de gamla T-borden, så tog jag en skruvmejsel och tjong, så flög det små bitar överallt

Jag har samlat ihop dem alla och undrar nu hur/om det går att sätta tillbaka den på plats.

Har suttit och pillat lite, men får det inte att funka

Finns det någon guide på hur man avlägsnar tangenterna utan att ngt går sönder och fäster fast dem igen? (typ vid rengörningssyfte)

Tacksam för svar, har ett trasigt i reserv att ta en tangent ifrån

Permalänk
Medlem

Ska finnas en tråd här på forumet där det beskrivs exakt hur man ska göra. Sök, så kanske du finner. Jag ska söka lite jag med. Återkommer!

Sådärja. Här beskriver Rauter exakt hur man gör, med bilder och allt.

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=3...

Visa signatur

patrikphoto.se
pojkar spelar fotboll, män åker skateboard.

Permalänk

hehe tack så mkt för att du hittade den tråden, ska försöka fixa detta lite senare

Permalänk
Medlem

Ska köpa mig ett nytt, har så mycket katthår och skit i det så jag tror 2h på jobbet går snabbare än att rengöra det, för måste lös med varenda jäkla knapp snart. Rengör en, och en annan strular, knepet just nu är att inte störa balansen så man rör inte tangetbordet från sin plats i onödan...haha

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Semjonov
Ska köpa mig ett nytt, har så mycket katthår och skit i det så jag tror 2h på jobbet går snabbare än att rengöra det, för måste lös med varenda jäkla knapp snart. Rengör en, och en annan strular, knepet just nu är att inte störa balansen så man rör inte tangetbordet från sin plats i onödan...haha

Haha, ja.. jag hade 2st och det var min så gott som nya jag trodde jag hade pajjat. Så jag köpte en ny (för ett bra tag sedan) och den hade samma problem som du, fast med diverse skit istället för just katthår

Som väl var, så hade jag sparat mitt nygamla T-bord och har med hjälp här ifrån forumet återställt det. Känns helt underbart att skriva på det.

Permalänk
Medlem

Jag tog komprimerad luft på burk och blåste i mitt. Trodde aldrig att så mycket skit skulle få plats under tangenterna. Hela mitt skrivbord blev fullt, skulle ha gjort det någon annanstans om jag visste i förväg...