Någon som använt Zalmans kylpasta ZM-STG1?

Permalänk
Geeks
SweClockers

Någon som använt Zalmans kylpasta ZM-STG1?

Någon som använt Zalmans kylpasta ZM-STG1 (nagellacket) i några längre perioder? Skulle vilja veta om den har en tendens att torka ut.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Vila i frid

Den torkar ut och bildar en väldigt tajt förbindelse mellan ihs och kylare. Det är därför det dröjer ett par dagar innan optimal kylöverföring uppnås. Med ac5 dröjer det upp till en vecka innan det presterar optimalt. Jag har haft bäst lycka med stg1 jämfört med ac5. Det är svårt att applicera FÖR mycket stg1 - som man kan med ac5.

Permalänk
Avstängd

Zalmans pasta är föredömligt enkel att applicera, hur man än gör "nästan" så är det väldigt lätt att stryka ut ett tunt lager med den medföljande penseln.

Permalänk
Medlem

Håller med båda föregående talare.
Men visst torkar den, blir torrt nästan direkt efter att man har applicerat den på processorn.

Permalänk
Musikälskare

Re: Någon som använt Zalmans kylpasta ZM-STG1?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av xphaze
Någon som använt Zalmans kylpasta ZM-STG1 (nagellacket) i några längre perioder? Skulle vilja veta om den har en tendens att torka ut.

Har väll haft de på min prolle ett tag nu, inga problem

Varför skulle de vara det?

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Geeks
SweClockers

Re: Re: Någon som använt Zalmans kylpasta ZM-STG1?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av flashen
Har väll haft de på min prolle ett tag nu, inga problem

Varför skulle de vara det?

Torkar det ut så finns det risk för att kontakten blir sämre. Luftfickor, ojämnheter osv.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Avstängd

har kört zalmans pasta i 6månader, å jag tycker den funkar skit bra å dessutom så är den ju väldigt lätt å aplicera.

Visa signatur

AMD 6000+ 3,3ghz. 4gb XMS2-6400 800MHz. BFG 8800gts 320mb 684/930.
ASUS m2n-sli deluxe. 74gb raptor. 3st samsung 500gd. 1st samsung 320gb
10765p 3dmark06. 8065p pcmark05 lightsmark 216,1