World of Warcraft-tråden del 4

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allstaar
Jag var inne på Frostmane och min kompis påpekade detta som Clowiser sa så jag skulle prova med hans account och kom fram till att det inte gick att logga in. Tänkte då aja jag hoppar in igen! ELLER INTE vaaaa fan! Blåsning nr1 nu sitter man också vid datorn utan att komma in.

Hoppas det löser sig snabbt!

Vad nickar du på frostmane?

Ingabritt, gnome warr på frostmane här

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Permalänk
Medlem

På vilka sätt kan man nu fixa Badges of Justice i 2.3 ?

Har sett att det finns 2 daily quests man kan göra.
Och så får man 1-2 Badges från bossar i Kara och Zul'aman, rätt ?
Finns det några andra sätt att fixa Badges på ?

Ska man nu fixa Merci svärdet eller köpa Merci chest för att få Intercept bonusen ?
Har 1947 points nu så de skulle ta ungefär 5 veckor att skaffa points till svärdet.

Permalänk
Medlem

Man får 3 badges ifrån Prince i kara.

Visa signatur

Fractal Design S | Corsair HX 650W | ASUS B350-Plus | AMD Ryzen 7 1700 | EKWB Liquid 360 | Sapphire Radeon R9 290 Tri-X | Corsair VENGEANCE LPX 16GB 3000MHz DDR4 | 3x Intel SSDs | Acer XF240H | Logitech G400s & Corsair K70 Lux RGB | Sennheiser HD 555 & Modmic

Permalänk
Medlem

Någon som vet ifall det kommer krävas Burning Crusade för att spela Wrath of the Lich King?

Visa signatur

Core 2 Quad Q6600 | Gigabyte GA-P35-DS3 | Corsair XMS2-6400 2x2048MB | Corsair HX 520W | BFG 8800GT

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av altis
Någon som vet ifall det kommer krävas Burning Crusade för att spela Wrath of the Lich King?

Hur hade du tänkt dig att komma till Northrend utav att vara lvl68 som är minimum gränsen för att komma dit? Med andra ord så behövs Burning Crusade.

Permalänk
Medlem

GAH@#!
Hatar rogues, inte det att jag inte kan döda dom, men ta detta exempel:

Springer i mitten i AV, sappad, happ, kommer en rogue tänker man... Ne-e, inte en rogue, FEM! WTF?!
Samma visa resten av BGn, kom aldrig ner till FW -.-'

Lika när man nästan tagit någon, kommer ALLTID nån feg rogue fram, varför kan dom aldrig slåss 1on1 för :<
Aja, god bless PvP trinket för stuns iaf ^^

Visa signatur

C#/MonoGame Fanatiker.
Pixel Artist & Game Developer

Permalänk
Medlem

Kan ju vara för att AV är en grupp effort, och inte ett SOLO instans, tyvärr spelare många solo även i PVP :/.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

"varför kan dom aldrig slåss 1on1 för :<"

Erkänn, du är en warrior? ^^

Visa signatur

//Frazze

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ryu
Hur hade du tänkt dig att komma till Northrend utav att vara lvl68 som är minimum gränsen för att komma dit? Med andra ord så behövs Burning Crusade.

Tänkte att dom kanske inkluderar Burning Crusade materialet i WoTLK. Jag slutade spela när BC kom och funderar på att återuppta spelandet, måste jag då köpa båda expansionerna?

Visa signatur

Core 2 Quad Q6600 | Gigabyte GA-P35-DS3 | Corsair XMS2-6400 2x2048MB | Corsair HX 520W | BFG 8800GT

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av altis
Tänkte att dom kanske inkluderar Burning Crusade materialet i WoTLK. Jag slutade spela när BC kom och funderar på att återuppta spelandet, måste jag då köpa båda expansionerna?

Såklart du måste

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk
Medlem

Det råkar inte vara så att någon av er wow-spelare nyss köpt den nya macbooken va? Skulle vilja veta hur bra fpsen är, gärna i raid-sammanhang, och även i arena, flyter det, är det överhuvudtaget spelbart i den bemärkelsen?

Skulle varit kul och veta innan man storhandlar

Permalänk
Medlem

Tankade magen i gruuls lair i lördags. Men jag hade problem med att få bra flyt i spellsteal. Verkade som om att skölden timade ur medan magen laddade en fireball, så han kastade inte en ny sköld förren jag fick äta en 9k fireball i nyllet. Blev så vid varje spellsteal transition, sheld-fades -> 9k fireball -> new sheld. Jag spammade spellsteal vid varje transition.

Finns det något sätt att motverka att man får taskig timing på skölden? Känns som onödig stress på healern att man ska ta 9k damage var 30e sec.

Visa signatur

Legitimerad stofil

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WK-3500
Det råkar inte vara så att någon av er wow-spelare nyss köpt den nya macbooken va? Skulle vilja veta hur bra fpsen är, gärna i raid-sammanhang, och även i arena, flyter det, är det överhuvudtaget spelbart i den bemärkelsen?

Skulle varit kul och veta innan man storhandlar

Snackar vi den nya santa rosa versionen av den vanliga Macbooken så ska du inte förvänta dig för mycket, den har ett Intel X3100 grafikkort vilket inte alls är gjort för att spela med. Senaste Macbook Pro däremot har ett 8600M GT, vilket fungerar utmärkt att spela med. Du kanske inte kan spela de allra senaste spelen, men WoW borde rulla på bra.

Visa signatur

Core 2 Quad Q6600 | Gigabyte GA-P35-DS3 | Corsair XMS2-6400 2x2048MB | Corsair HX 520W | BFG 8800GT

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sosero
Mm!
Jag hade precis tänkt skapa en alt för att kolla hur mycket 1-60 hade förbättrats i 2.3, och så möts jag av en "authenticating"

'
tyvärr är det 20-60 de har ändrat på, men jag har hört att när man väl kommer till 20 så flyter de på som fan

Edit: eftersom man inte får göra 2inlägg efter varann så frågar jag här ist.. är det ngn mer än jag som har fått kass Ms efter senaste patchen ? kör på 3g trådlöst brukar ligga runt 300-400 men nu idlar jag på 1200-2200

Visa signatur

hooho säjjer en uggla i skogen eller tomten. vem vet

"Ja, med tanke på hur oviktig titeln är för Blizzard lär dom hyra in Tjeckiens bagarlandslag för att utveckla spelet med fria tyglar //Icetec"

Permalänk
Avstängd

300-400?.. Är jag över 200 tycker jag det är mycket.

Visa signatur

Cyrix 686 - 166MHz, ASUS P5S-VM, 64MB ram, Matrox Mystique 4mb + Orchid Righteous Voodoo 2 3DFx 12MB 2x SLI, Quantum Fireball 1.28Gb, Quantum Bigfoot 6GB, Creative Soundblaster AWE32 8mb, 3Com 3C509B-TPC 10Mbit, Mitsumi CD-ROM 6x.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rusiak
Tankade magen i gruuls lair i lördags. Men jag hade problem med att få bra flyt i spellsteal. Verkade som om att skölden timade ur medan magen laddade en fireball, så han kastade inte en ny sköld förren jag fick äta en 9k fireball i nyllet. Blev så vid varje spellsteal transition, sheld-fades -> 9k fireball -> new sheld. Jag spammade spellsteal vid varje transition.

Finns det något sätt att motverka att man får taskig timing på skölden? Känns som onödig stress på healern att man ska ta 9k damage var 30e sec.

använd fireward var längesedan jag gjorde gruul/maulgar nu men har för mig att det var ganska 50/50 om man fick 9k i ansiktet eller inte var 30:e sekund eller vad det nu är. Annars tima en healthstone med dom 9k i skada, det är ju inte direkt så att healern tar aggro dom få sekunder du spammar ut skada..

Visa signatur

mjau

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Behold_
använd fireward var längesedan jag gjorde gruul/maulgar nu men har för mig att det var ganska 50/50 om man fick 9k i ansiktet eller inte var 30:e sekund eller vad det nu är. Annars tima en healthstone med dom 9k i skada, det är ju inte direkt så att healern tar aggro dom få sekunder du spammar ut skada..

Jo jag körde med fireward och hs, pottade även nån gång. Fighten i sig var inga problem, bara det att jag var nyfiken ifall det gick att undvika att ta en fireball osköldad.

Visa signatur

Legitimerad stofil

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lakanman
300-400?.. Är jag över 200 tycker jag det är mycket.

man får ju inte vara kräsen när det inte finns så mkt bättre där jag bor för att telia vägrar bygga ut

Visa signatur

hooho säjjer en uggla i skogen eller tomten. vem vet

"Ja, med tanke på hur oviktig titeln är för Blizzard lär dom hyra in Tjeckiens bagarlandslag för att utveckla spelet med fria tyglar //Icetec"

Permalänk
Medlem

Är det ngn rogue här som kör med "the arena-build" dvs 30/0/31?

Orkar inte testa olika daggerbuilds så jag frågar här istället.

Har läst i wow-forumen att den builden inte fungerar lika bra i arenan, ironiskt?
pga resilience.

De flesta vekrar ta en mut-build lr kör olika varianter på combat builds (med svärd) är mut den enda fungerande daggerbuilden för både pvp o pve?

Har tänkt o försöka lira lite arena senare och dagger är det jag verkligen har saknat sen ett bra tag tillbaka.

Förslag angående dagger builds?

Visa signatur

i5-4670k - Asus Maximus Hero z87 - Nvidia GTX 780 - Samsung 840 pro 250Gb - Crucial Ballistix 16GB

Permalänk
Avstängd

Hmm har en fråga angånede leatherworking.

Jag är en hunter på level 43 och leatherworking 225. Ska jag fixa Dragonscale Leatherworking?. Verkar inte finnas några items för Hunter att tillverka?

Visa signatur

Cyrix 686 - 166MHz, ASUS P5S-VM, 64MB ram, Matrox Mystique 4mb + Orchid Righteous Voodoo 2 3DFx 12MB 2x SLI, Quantum Fireball 1.28Gb, Quantum Bigfoot 6GB, Creative Soundblaster AWE32 8mb, 3Com 3C509B-TPC 10Mbit, Mitsumi CD-ROM 6x.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lakanman
Hmm har en fråga angånede leatherworking.

Jag är en hunter på level 43 och leatherworking 225. Ska jag fixa Dragonscale Leatherworking?. Verkar inte finnas några items för Hunter att tillverka?

Dragonscale Leatherworking är hunter spec....när du är level 70 och har 375 i LW så kan du göra dig Ebon Armor setet

kolla upp det på wowhead.com på item set sektionen

Visa signatur

I am 43% addicted to World of Warcraft. What about you?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lakanman
Hmm har en fråga angånede leatherworking.

Jag är en hunter på level 43 och leatherworking 225. Ska jag fixa Dragonscale Leatherworking?. Verkar inte finnas några items för Hunter att tillverka?

Som Kothoga sa så är ebon settet smaskigt. På lägre nivåer (50-60) har du black dragonscale som är rätt bra fortfarande, även om det användes mest för fire resistance när man körde MC/BWL. Har rätt bra bonusar har jag för mig.

Permalänk
Avstängd

Orka babbla om wow hela tiden. Det är från 2004 ffs, hur många andra spel från 2004 babblas det om non stop?
Joint operations: Typhoon Rising kom ut också 2004. Spöade sönder battlefield serien som den såg ut då, i min mening konkurrerar spelet med bf2, fast inte snackas det om det hela tiden, dags att lämna wow kanske?

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av michael123
Orka babbla om wow hela tiden. Det är från 2004 ffs, hur många andra spel från 2004 babblas det om non stop?
Joint operations: Typhoon Rising kom ut också 2004. Spöade sönder battlefield serien som den såg ut då, i min mening konkurrerar spelet med bf2, fast inte snackas det om det hela tiden, dags att lämna wow kanske?

Ja vad ska man annars babbla om i en WoW tråd?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av michael123
Orka babbla om wow hela tiden. Det är från 2004 ffs, hur många andra spel från 2004 babblas det om non stop?
Joint operations: Typhoon Rising kom ut också 2004. Spöade sönder battlefield serien som den såg ut då, i min mening konkurrerar spelet med bf2, fast inte snackas det om det hela tiden, dags att lämna wow kanske?

Snälla.. va bara tyst.. tyst...

ONT
Vart är den där jävla vendorn som säljer S1 prylar för honor och marks? Har letat i 1 timma, flygit runt överallt, men hittar honom inte. Alla äger att han skulle komma idag, men jag har börjat tvivla =(

Visa signatur

Maincomputer 4x128gb SSD i raid0 = snabb. I7 4770k@4.4GHZ med en stor jädra fläkt (kommer inte ihåg namnet på rak arm. Asuis Z87-Delkuxe, 2x R9280X.. Madcatz (Tangentbord Cyborg Strike 7), Rat 9 och så hörlurarna såklart, Freq5. [/Madcatz] :P.. Massa annat som jag inte orkar skriva här :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lynar
Snälla.. va bara tyst.. tyst...

ONT
Vart är den där jävla vendorn som säljer S1 prylar för honor och marks? Har letat i 1 timma, flygit runt överallt, men hittar honom inte. Alla äger att han skulle komma idag, men jag har börjat tvivla =(

De sköt upp s3 med en vecka. Var planerat för idag, kommer nästa vecka istället

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kazen
De sköt upp s3 med en vecka. Var planerat för idag, kommer nästa vecka istället

Bah, så onödigt. Har man fått veta varför?

Visa signatur

Maincomputer 4x128gb SSD i raid0 = snabb. I7 4770k@4.4GHZ med en stor jädra fläkt (kommer inte ihåg namnet på rak arm. Asuis Z87-Delkuxe, 2x R9280X.. Madcatz (Tangentbord Cyborg Strike 7), Rat 9 och så hörlurarna såklart, Freq5. [/Madcatz] :P.. Massa annat som jag inte orkar skriva här :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lynar
Bah, så onödigt. Har man fått veta varför?

Detta är vad som är sagt
http://forums.worldofwarcraft.com/thread.html?topicId=2856015...

Läste en glad nyhet, wow-europe har ändrat sin scam policy!
http://www.wow-europe.com/en/policy/scam.html

Nu straffas man direkt om man utfört en scam (Innan krävdes flertal scams innan blizzard gör något)

Så nu reporta direkt, och de får avstängning/ban.

Slipper man folk som scammar innan de byter realm...

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av michael123
Orka babbla om wow hela tiden. Det är från 2004 ffs, hur många andra spel från 2004 babblas det om non stop?
Joint operations: Typhoon Rising kom ut också 2004. Spöade sönder battlefield serien som den såg ut då, i min mening konkurrerar spelet med bf2, fast inte snackas det om det hela tiden, dags att lämna wow kanske?

naww Vad synd att alla inte snackar om dina favorit FPS

Visa signatur

Mat = Kraft
Kraft = Spela Wc3
Spela Wc3 = Komma nånstans i det jävla spelet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av michael123
Orka babbla om wow hela tiden. Det är från 2004 ffs, hur många andra spel från 2004 babblas det om non stop?
Joint operations: Typhoon Rising kom ut också 2004. Spöade sönder battlefield serien som den såg ut då, i min mening konkurrerar spelet med bf2, fast inte snackas det om det hela tiden, dags att lämna wow kanske?

Visar bara hur bra WoW är då det fortfarande snackas om det ~3 år efter lanseringen.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.