Radeon HD 3870 X2 fotograferad

Permalänk
Medlem

När släpps denna pärla på svenska marknaden?

Visa signatur

Asrock X58 Extreme III | Intel Core i7 950 + Thermalright Ultima-90I | GTX 580 | 6GB DDR3 Corsair XMS3 | OCZ Vertex II SSD 120GB x 2 @RAID0 |

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av minibite3
...

Jag tvivlar på att du fatta.
Han menade nog att ATi kör den enkla vägen, precis som Intel gjorde med sin Quad Core. Alltså kör två processorer istället för en.

Aha, då fattade jag inte

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Undrar om de fått ordning på problemet som tidiga SLI/GX2 och CF led av... Jag tänker på det tråkiga i att man (då) var tvungen att välja mellan multiGPU *eller* mer än 1 skärm.

Om man hade 2 skärmar så kunde man bara köra på 1, i SLI-läge, trots att det satt en hel skog (4) av DVI-kontakter på baksidan av datorn. Otroligt fattigt. Och det spelade ingen som helst roll om det så bara visades en statisk bild på 2:a skärmen, det är antalet som räknas.

Vore rätt intressant att veta dels om detta är löst nu, och även i fallet för "extern" SLI/CF.

Permalänk
Avstängd

Angående två kärnor, det är mycket stor skillnad på två GPUer och två CPUer. En GPU är redan en multicore kan man säga, då t.e.x HD3870 har 320 beräkningsenheter.
Multipla Grafik-chip har funnits länge, t.ex. på voodoo-korten och ATI Rage 128 MAXX.

Permalänk
Medlem

hade inte vodoo2 3 st gpuer?

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aka_The_Barf
hade inte vodoo2 3 st gpuer?

3 TMUer hade den. Ordet GPU kom väl först med GeForce, jag vet inte vad som krävs för att få kalla chipet GPU dock. Men de pratade om att de var världens första GPU.
Kanske skötte processorn geometrin mer innan GeForce.

Edit:
Frågade wikipedia.

"The new "GPU" term was intended to set GeForce 256 apart from professional graphics cards with on-board, separate geometry processors, and previous products with less powerful on-chip T&L support like the 3Dlabs Permedia 2. Notably, while Direct3D 7 was the first release of that API to support hardware T&L, OpenGL had supported it much longer and was typically the purview of these older professionally-oriented 3D accelerators which were designed for computer-aided design (CAD) instead of games. NV10's T&L engine allowed NVIDIA to enter this market for the first time with a product called Quadro. The Quadro line uses the same silicon chips as the GeForce cards, but has different driver support and certifications tailored to the unique requirements of CAD applications.[3] Nonetheless, the GeForce 256 performed competently as a "poor man's" workstation card, and undercut sales of its expensive Quadro sibling."

Permalänk
Medlem

varför i helvete har dom satt strömkontakterna på ett sånt dumt viss?
dom är ju rakt upp istället för liggande

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrMadMax
varför i helvete har dom satt strömkontakterna på ett sånt dumt viss?
dom är ju rakt upp istället för liggande

Det behöver inte bli någon konflikt mellan sladd och chassivägg då för riktigt dumt små lådor. Man kan ju fråga sig varför Nvidia valde att ha sina sladdar längst ut på kortet, där den nästan garanterat tar emot HDD-hållaren av alla standardlådor.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Boris-
3 TMUer hade den. Ordet GPU kom väl först med GeForce, jag vet inte vad som krävs för att få kalla chipet GPU dock. Men de pratade om att de var världens första GPU.
Kanske skötte processorn geometrin mer innan GeForce.

Edit:
Frågade wikipedia.

"The new "GPU" term was intended to set GeForce 256 apart from professional graphics cards with on-board, separate geometry processors, and previous products with less powerful on-chip T&L support like the 3Dlabs Permedia 2. Notably, while Direct3D 7 was the first release of that API to support hardware T&L, OpenGL had supported it much longer and was typically the purview of these older professionally-oriented 3D accelerators which were designed for computer-aided design (CAD) instead of games. NV10's T&L engine allowed NVIDIA to enter this market for the first time with a product called Quadro. The Quadro line uses the same silicon chips as the GeForce cards, but has different driver support and certifications tailored to the unique requirements of CAD applications.[3] Nonetheless, the GeForce 256 performed competently as a "poor man's" workstation card, and undercut sales of its expensive Quadro sibling."

Jag tycker de borde göra så på de nya korten med, fast att de lägger på ett Physic chip likt Ageia's kort på. Så det finns GPU, PPU,*SPU...
*GPGPU från ati...

Visa signatur

CPU i9-9900K GPU ASUS RTX 2080 TI Strix OC MB ASUS STRIX Z390-E RAM Corsair VENGEANCE RGB 32GB DDR4 3200MHz Case Fractal Design Define C PSU EVGA G3 850W Cooling Noctua D15
Monitor MSI Optix MAG342CQR SSD Samsung 970 EVO 500GB 860 EVO 500GB 860 QVO 2TB + QVO 4TB PLEX Server 2x HC560 20TB+WD RED 2x10TB+12TB

Permalänk
Medlem

hoppas kortet blir bättre än 8800ultra och till en mindre peng:D

Visa signatur

CPU 1700@4GHZ | MB MSI x370 Gaming Pro Carbon | GPU AMD Vega 64 | RAM G.skill FlareX DDR4 @3466MHZ 16GB PSU Corsair AX1200i | SSD Samsung 960 EVO 512GB | | Monitor Acer Predator XZ321QU| Mouse Razer deathadder | Keyboard Corsair Gaming K70 RGB | Headset Sennheiser game one.

Permalänk
Medlem

Kommer detta passa på min Ds3 som inte har Sli tror ni?

Permalänk
Medlem

Vad är detta för chassi?

Edit.
Verkar vara detta chassi.
http://www.lian-li.com/product/product06.php?pr_index=28&cl_i...

Permalänk
Medlem

Tänk o lira med 4 st kort med 2 kärnor var ;D

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Joki
Tänk o lira med 4 st kort med 2 kärnor var ;D

Inte helt fel.
Vill man vara riktigt jävlig kanske man kan få ihop 2 st Barcelona Quadcores. ( kärnor där med. Utan buggen kan de nog prestera ganska fint.

Permalänk
Medlem

När släpps denna pärla?

Visa signatur

BitFenix Outlaw | MSI 970A-G46 | AMD FX-8350 | Sapphire R9 280X | Corsair DDR3 1600MHz 4x2GB | Kingston SSD V300 120GB | Noctua NH-U9B | Silverstone Strider 700W