Folding@SweClockers.com [Gamla tråden]

Permalänk
Medlem

Wohoo, tre WU's upptankade och redan på ca 400-platsen ;). SMP är riktigt bra, och enligt trendlinjen så kommer vi nog över 100 000 PPD inom kort. Om alla bara började använda SMP och var Aktiva skulle det gå mycket fortare frammåt i listan. Vi kommer på 102-platsen inom tre dagar hur som helst om det fortsätter såhär.

Permalänk
Medlem

Jag får inte SMP klienten att fungera som service. Jag kör Vista Ultimate x64.

ImagePath i registret ser ut såhär:

C:\Users\David\FAH-SMP\fah.exe -svcstart -local -forceasm -advmethods -verbosity 9

Kollar man i loggen så är det sista som står:

[15:11:08] + Processing work unit
[15:11:08] Core required: FahCore_a1.exe
[15:11:08] Core found.
[15:11:08] Working on Unit 02 [November 30 15:11:08]
[15:11:08] + Working ...
[15:11:08] - Calling 'mpiexec -channel auto -np 4 FahCore_a1.exe -dir work/ -suffix 02 -checkpoint 10 -forceasm -verbose -lifeline 2880 -version 591'

Sen händer det inte så mycket.

Det fungerar om man startar fah.exe genom att klicka på genvägen till den.

------------------------------------------

En annan sak som är konstig:

Folding@Home Client Shutdown at user request.
[16:21:24] ***** Got a SIGTERM signal (2)
[16:21:24] Killing all core threads
[16:21:24] Killing SMP core threads
[16:21:24] Killing 2 cores
[16:21:24] Killing core 0
[16:21:24] Killing core 1

Folding@Home Client Shutdown.

Hittar den bara 2 cores?

Permalänk
Medlem

Har du testat att ta bort -forceasm? Jag har haft problem med den flagga på en Core 2 Duo tidigare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XaaR
Har du testat att ta bort -forceasm? Jag har haft problem med den flagga på en Core 2 Duo tidigare.

Hur artade det problemet sig? Va det problemet med tjänsten eller?

Permalänk
Medlem

Det stod väl på folding@home sidan att man var tvungen att starta fah.exe själv. att den automatiska starten var "inaktiverad" PGA att det är BETA-programvara eller något sånt...

testa att köra med bara flaggorna

-forceasm -advmethods -verbosity 9

.

Permalänk
Medlem

först och främst så är det värt att påpeka att smp-klienten fortfarande är en beta-version, så den har lite fufffens för sig, stanford säger till och med på sin hemsida att det de inte stödjer att köra smp-klienten som en service, men det ska funka, det är nämligen flera som kör den som service, nog om detta

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Davvan
ImagePath i registret ser ut såhär:
C:\Users\David\FAH-SMP\fah.exe -svcstart -local -forceasm -advmethods -verbosity 9

den ser ok ut

Citat:

Det fungerar om man startar fah.exe genom att klicka på genvägen till den.

det låter ju lovande, då funkar ju klienten iaf, prova:
Start > Kör : skriv services.msc
leta efter servicen, heter väl FAH nånting, öppna Egenskaper för den, gå till Inloggnings-tabben, kryssa i Det här kontot: stället för default Lokalt systemkonto och fyll i det konto du använde för att installera klienten (alltså i intall.bat), det konto som användes för att installera klienten måste ha administrativa rättigheter för att det här ska fungera, starta om, att starta servicen utan att starta om funkar inte, du måste starta om och förhoppningsvis ska det funka

om den nu gör det så kan det vara kul att veta att när du stänger av windows så avslutar inte alltid servicen klienten helt snyggt, vilket i värsta fall kan leda till en förlorad wu, så backup är att rekommendera innan du stänger av windows, sen kan du stänga av den manuellt också (vilket jag tror är snällare mot wu:n), genom att gå till services.msc å stänga av den där, vänta 5 minuter å sen stänga av datorn

Citat:

En annan sak som är konstig:

Folding@Home Client Shutdown at user request.
[16:21:24] ***** Got a SIGTERM signal (2)
[16:21:24] Killing all core threads
[16:21:24] Killing SMP core threads
[16:21:24] Killing 2 cores
[16:21:24] Killing core 0
[16:21:24] Killing core 1

Folding@Home Client Shutdown.

det är en bugg, så det är lugnt

Permalänk
Medlem
Citat:

Hur artade det problemet sig? Va det problemet med tjänsten eller?

nej, då var det en vanlig klient.

btw, Går det att köra SMP klienten på ett konto som inte är lösenordsskyddat? Just nu har jag gjort ett till konto som har lösenord men då måste jag ju välja mitt konto om jag vill logga in på morgonen. Är så smidig när jag bara behöver trycka på powerknappen så loggar den in och börjar folda själv.

Permalänk
Medlem

Undrar samma som XaaR. Varför behöver SMP ett lösenord men inte dom andra varianterna?

Visa signatur

Desktop - AMD Ryzen 5 7600X | Asrock B650 PG Lightning | 32 GB Corsair DDR5 6000MHz | RX 6700 XT w/ Arch Linux
Laptop - HP Dragonfly Gen. 3 w/ Arch Linux
NAS - Ryzen Pro 3400G @ 35W | 64GB ECC | 32 TB HDD w/ TrueNAS Core

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

btw, Går det att köra SMP klienten på ett konto som inte är lösenordsskyddat? Just nu har jag gjort ett till konto som har lösenord men då måste jag ju välja mitt konto om jag vill logga in på morgonen. Är så smidig när jag bara behöver trycka på powerknappen så loggar den in och börjar folda själv.

Man kan ha ett lösenord på sitt konto utan att behöva logga in. Det har diskuterats i denna tråden tidigare (eller om det var gamla foldingtråden).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av él Mero
först och främst så är det värt att påpeka att smp-klienten fortfarande är en beta-version, så den har lite fufffens för sig, stanford säger till och med på sin hemsida att det de inte stödjer att köra smp-klienten som en service, men det ska funka, det är nämligen flera som kör den som service, nog om detta

den ser ok ut

det låter ju lovande, då funkar ju klienten iaf, prova:
Start > Kör : skriv services.msc
leta efter servicen, heter väl FAH nånting, öppna Egenskaper för den, gå till Inloggnings-tabben, kryssa i Det här kontot: stället för default Lokalt systemkonto och fyll i det konto du använde för att installera klienten (alltså i intall.bat), det konto som användes för att installera klienten måste ha administrativa rättigheter för att det här ska fungera, starta om, att starta servicen utan att starta om funkar inte, du måste starta om och förhoppningsvis ska det funka

om den nu gör det så kan det vara kul att veta att när du stänger av windows så avslutar inte alltid servicen klienten helt snyggt, vilket i värsta fall kan leda till en förlorad wu, så backup är att rekommendera innan du stänger av windows, sen kan du stänga av den manuellt också (vilket jag tror är snällare mot wu:n), genom att gå till services.msc å stänga av den där, vänta 5 minuter å sen stänga av datorn

det är en bugg, så det är lugnt

Det fungerar nu när jag bytte kontot på servicen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zpiritual
Undrar samma som XaaR. Varför behöver SMP ett lösenord men inte dom andra varianterna?

Citat:

Kör ni XP så tanka Tweak UI . Och i det programmet kan man ställa in Logga In Automatiskt och massor med annat osv.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av él Mero
den omfördelar av tilldelningen processorerna till de fyra core:n och ändrar denna tilldelningen inom jämna intervall, på så sätt effektiviseras arbetet och man tjänar ppd på det eftersom wu:n blir klar snabbare, testa vettja!

tackar!

ett exempel:
frame 1: 10 minuter
frame 2: 11 minuter
frame 3: 12 minuter
frame 4: 10 minuter
frame 5: 10 minuter
frame 6: 10 minuter
frame 7: 11 minuter

så här långt är den effektiva hastigheten 10.5 minuter och de 3 senaste frames:en ger 10.3 och den sista ger 11.0

anta nu att datorn stängs av i två timmar och sen startar foldingen igen, det ger två möjliga vägar att se på frame 8:
1) det tog 10 minuter sen foldingen drog igång igen
2) men det är också 130 minuter sen frame 7 blev klar

den effektiva hastigheten är nu 25.5 minuter, alltså 8 frames klarades av på 74+120+10 minuter

kanske lite övertydligt, men men

gött! till stjärnorna! vad foldar du med?

Just nu testar jag denna affinity-changern men hur märker jag att den fungerar och så efter jag startat tjänsten?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Insanewithmybody
Just nu testar jag denna affinity-changern men hur märker jag att den fungerar och så efter jag startat tjänsten?

Jag har snart gjort klart min första WU med Affinity-Changern påslagen. Kan säga om det vart någon poängskillnad då.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Jag har snart gjort klart min första WU med Affinity-Changern påslagen. Kan säga om det vart någon poängskillnad då.

Skillnaden ligger inte i hur många poäng du får per WU utan istället hur lång tid det tar att göra en WU

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toxic Crow
Skillnaden ligger inte i hur många poäng du får per WU utan istället hur lång tid det tar att göra en WU

Okej så tiden ska bli kortare?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ser ingen direkt skillnad i tiden...

Permalänk
Medlem
Permalänk
Citat:

http://folding.extremeoverclocking.com/user_summary.php?s=&u=...

Jag undrar vad han foldar med.

Det gör jag med..schyssta poäng allefall

Permalänk
Citat:

Det gör jag med..schyssta poäng allefall

Förmodligen en superdator eller så har han/hon tillgång till ett kluster!

Tillhörde inte den personen Fermilab?

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag verkar ha fått en öknin med ca 240 PPD enligt FahMon med affinity-changern en ökning med ca 10%.

Kör med 2st SMP klienter

Permalänk
Citat:

Jag verkar ha fått en öknin med ca 240 PPD enligt FahMon med affinity-changern en ökning med ca 10%.

Kör med 2st SMP klienter

Du gör alltså 2600ppd med en dator?

Jag har två amd x2 med smp klienter + en 1000mhz laptop och gör 1500ppd :(...

...måste nog köpa phenom!

edit: nästa helg får vi fira med 100:e plats på foldinglistan!!! (Vi gainar 65000ppd på det team som ligger på 100:e plats) :):):)

Permalänk
Medlem
Citat:

Kör med 2st SMP klienter

på samma dator?...

Jag har en dator till som kan folda... Men justfan, den har inte tillgång till internet alls :(.

Varför drar du inte ett PM till moderatorn Kanel och ber om Folding@SweClockers titeln? Det lär bli status att ha en sån när vi når första plats en dag ^^.

Permalänk
Medlem
Citat:

på samma dator?...

Jag har en dator till som kan folda... Men justfan, den har inte tillgång till internet alls :(.

Varför drar du inte ett PM till moderatorn Kanel och ber om Folding@SweClockers titeln? Det lär bli status att ha en sån när vi når första plats en dag ^^.

Ja, jag kör 2st på samma dator.

Permalänk
Medlem

Såja, min första foldingnatt...

Visa signatur

{{P180, p5k, q6600, 4x1GB ddr2 Dominator, Asus 8800gts 640MB, Raptor 150GB + randomdiskar},
{mbp e2011 13"},
{Asus 1005p},
{e2100, p5gz-mx, 2x2GB ddr2, 250GB}}

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zpiritual

man behöver administrativa rättigheter för att köra smpd servicen och sen köra mpi:n, så kravet ges av dem och inte av själva klienten

Citat:

Det fungerar nu när jag bytte kontot på servicen

gött

Citat:

du kan exempelvis gå in i aktivitetshanteraren och kolla processortilldelningen för kärnorna, istället för att både core 0 och core 1 är markerade för din fah-core så är det antingen eller, core 0 på 2 av dina fah-core samt core 1 på de andra två

Citat:

Ser ingen direkt skillnad i tiden...

tyvärr är det så att det inte verkar funka för alla, har ingen bra förklaring på de, men jag har å andra sidan inte sett någon försämring heller, så det är värt att försöka hursomhelst

Citat:

Ursprungligen inskrivet av z3p70r
Såja, min första foldingnatt...

lycka till!

Permalänk
Medlem

Hur ställa in maskin id?

Visa signatur

{{P180, p5k, q6600, 4x1GB ddr2 Dominator, Asus 8800gts 640MB, Raptor 150GB + randomdiskar},
{mbp e2011 13"},
{Asus 1005p},
{e2100, p5gz-mx, 2x2GB ddr2, 250GB}}

Permalänk
Medlem

kör med -configonly flaggan så kan du ändra konfig:en för klienten, det borde vara det sista valet i avancerade inställningar, om du inte vet hur man gör så förklarar jag det en bit ner i smp-guiden under rubriken flaggor

Permalänk
Medlem

Nu sittar jag och verkligen hoppas att min WU ska bli klar i tid. Den är på 90% nu. imorgon klockan 11 är sista inlämning. Det är 4timmar till =(.

Permalänk
Medlem
Citat:

Nu sittar jag och verkligen hoppas att min WU ska bli klar i tid. Den är på 90% nu. imorgon klockan 11 är sista inlämning. Det är 4timmar till =(.

Haha, låter lite som ångesten man hade när man skulle skriva klart ett skolarbete

EDIT: Såg att www.overclocking.dk ligger på plats 100, de måste vi kicka ner snart

Permalänk
Medlem

Någon som testat med VWware varianten?

Hittade bara gratis varianten för webservrar, vet inte riktigt om det e rätt

Visa signatur

--<<<IP JUNG PHIL SUNG>>>>---