Spel vill inte köra fullskärm

Permalänk
Medlem

Spel vill inte köra fullskärm

Tja.

Utvärderar Vista på min laptop och allt fungerar bra hittills men kör jag igång need for speed underground 2 så visas det inte i fullskärms läge utan som en liten ram på skärmen. Höjer jag upplösningen i spelet så blir det större bild men det tar ändå inte hela skärmen. I Xp fungerar de bra (givetvis, allt fungerar bättre i XP ...)

Så innan jag slänger ut Vista undrar jag om ni har några ideer? Har testat köra spelet i XP Sp2 kompatibilitet utan bättre resultat.

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem

Finns väl att ställa in under options i spelet om du vill köra fullskärm eller inte.

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.

Permalänk
Medlem

Släng ut Vista så får du dessutom bättre prestanda på din laptop

Visa signatur

Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | Sony A90J
[/color]

Permalänk

Har aldrig märkt det problemet i Vista. Testat lite olika drivrutiner? Eller någon inställning i ditt grafikkorts meny?

Visa signatur

"- Asså jag fattar inte dom här vegetarianerna. Dom gillar djur men äter inte kött. Vilken osis då att nästan alla djur är gjorda av kött."

Permalänk
Medlem

Det löser sig med en ctrl-alt-f11 i spelet...

Visa signatur

Baaahh