Vad gör Du för att få ditt system så stabilt/snabbt som möjligt?

Permalänk
Medlem

haha riktigt fin tråd bra jobbat SweC

thx Nexave för tipset!

Visa signatur

.:: DELL S3422DWG 34", MSI GS75 Stealth, Bioboard Plutonuim / FluX AT
.:: Razer Blade '18RiP :( Razer Mice+Keyboard ofc ;)
.:: Nanna

Permalänk

Jag klockar ner mitt grafikkort i 2dmode och klockar upp det i 3dmode.
Jag märker ingen skillnad förutom temperaturen, dessutom är blir elräkningen något mindre samt att det är mer miljövänligt.

Jag använder xtreme-g84_37_v2-drivrutinen till mitt grafikkort, har hört att det är den bästa till 6800/6600-serien (AGP)

Tvingar min skärm att köra 100 Hz i 1024*768 (detta går att göra med den drivrutinen)

Använder firefox med Adblock plus, fasterfox och downthemall. Downthemall har ersatt DAP.

Visa signatur

|| Gigabyte GA-MA790X-UD3P || AMD Phenom II X4 955 @ 3,8 GHz || 2*2 GB Kingston HyperX PC8500 || Asus Radeon HD 5850|| Zalman ZM600-HP600W || Windows 7 64-bit ||

Permalänk
Medlem

- Installerar Windows på en partition (10GB), program + spel på en annan och har övrig data på en sista.

- Har så lite processer vid startup som möjligt.

- Har bara de nödvändigaste processerna jag behöver igång. En del tjänster är avslagna.

- Diskdefragmenterar en gång i veckan. Mina partitioner är sällan fragmenterade.

- Rensar skräp med Ccleaner väldigt ofta. Varje gång jag avinstallerar ett program så ser jag till att få bort de gamla registernycklarna.

- Kör Opera med javascript, kakor och insticksmoduler avslagna på alla sidor förutom de jag besöker ofta.

Min Windows-installation har varit med i 2 år och är fortfarande snabb. Startup och shutdown för Windows är snabbt. Systemet är stabilt och jag har aldrig fått en bluescreen än så länge.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av minibite3
Jag klockar ner mitt grafikkort i 2dmode och klockar upp det i 3dmode.
Jag märker ingen skillnad förutom temperaturen, dessutom är blir elräkningen något mindre samt att det är mer miljövänligt.

Måste göra väldigt mycket på elräkningen
Du har inga sifror hur många ören det kan blir på 1år?

Visa signatur

iMac 27" 5K - i5 3.5Ghz - Radeon Pro 575 - 8GB
Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|

Permalänk

Nä men de kanske blir ett tuggumi om året.
Det är ändå inte jag som betalar elräkningen, men mår inte kortet bättre av lägre frekvenser?

Visa signatur

|| Gigabyte GA-MA790X-UD3P || AMD Phenom II X4 955 @ 3,8 GHz || 2*2 GB Kingston HyperX PC8500 || Asus Radeon HD 5850|| Zalman ZM600-HP600W || Windows 7 64-bit ||

Permalänk

Jag brukar alltid köra med två konton, ett admin konto och ett gäst konto med lite rättigheter. Och jag är alltid inne i gäst kontot. För om jag nu skulle få ett virus eller liknande så kan det inte göra så mycket eftersom jag är inloggad i gäst kontot och inte har rättigheter att sabba datorn. Jag har iförsig lyckats hålla mig undan från virus och jävelskap så vet inte om det funkar, men det känns skönt. Det enda jobbiga är ju att jag måste högerklicka och " Kör program som annan användare" varje gång jag installerar något.
Mitt tips iallafall.

Permalänk
Medlem

www.blackviper.com (riktigt bra sida om "service's" i win xp och vista m.m)
www.tweaktown.com (ska ha nån pdf-fil på 173 sidor eller så, där man får tips och råd om vad man kan göra för att hålla datorn i top trim)

båda dom sidorna använder jag varge gång jag formaterat om datorn.

Här hittar ni pdf-filen på 173 sidor http://www.tweakguides.com/TGTC.html
rekomenderas stort.

Permalänk

hur stor bör växlingsfilen vara för windows XP? just nu har jag den inställd på 1536 - 2048mb

Visa signatur

A girl turns on when she wants but a computer turns on when you want

Permalänk

hur många tjänster i services.msc kan man stänga av.. .alla eller?!

Permalänk
Medlem

nej inte alla
kolla på http://www.blackviper.com/

Visa signatur

- Det var inte bättre förr, det var bara roligare.