Problem vid installation av Visa.

Permalänk
Medlem

Problem vid installation av Visa.

Som sagt, har lite problem med installationen av mitt Vista.
CD skivan botar, den hittar min hdd men då den börjar överför filer osv så kommer det upp ett felmedelande: Gick ej att öppna den begärda filen sources/install.wim. filen kanske är skadad eller saknas. Felkod:0x80070017

Har testat att ändra lite saker på bios utan framgång.
Formaterade hdd från början via Vista installationen, tog 7sec... ska det gå så snabbt?

Funderar även hur jag gör en partition via bios ??

Uppskattar svar på mina funderingar, har ni inget vettigt och skriva så skriv inte.

Permalänk
Avstängd

Kontrollerat att skivan är ok först o främst?

Ja en snabbformatering tar bara några sekunder. En riktig full formatering tar längre tid.

Och så kan man inte göra en partition via BIOS.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem

Ja skivan ska vara hel och ska fungera. Har testats på en annan dator.

Permalänk
Medlem

Är det en orginal cd? Eller DVD för jag har för mig att Vista kommer på DVD

Permalänk
Medlem

Att filen uppges vara skadad betyder vanligtvis crc-fel vid läsning. Crc-fel orsakas ofta av dåligt minne. Kör memtest.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem

Nej cd-skivan är ej orginal och ja det är en dvd-skiva. Har just satt in 4gig ddr2 6400. Mem test, det köa man då via Bios eller ? och hur ??

Tackar för alla svar och förslag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dayu
Nej cd-skivan är ej orginal och ja det är en dvd-skiva. Har just satt in 4gig ddr2 6400. Mem test, det köa man då via Bios eller ? och hur ??

Tackar för alla svar och förslag.

skaffa en originalskiva så löser det sig!

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd låst*

§7