mest prisvärda processorn för under 1000kr

Permalänk
Medlem

mest prisvärda processorn för under 1000kr

Är det fortfarande AMD som är emst prisvärd?
Jag vill inte klocka den något, och jag tänkte ha x1950pro grafikkort förmodling.
Vilken processor är mest prisväd för under tusen lappen?

Visa signatur

**AMD64 (939) 3500+ (Winchester)** 2048corsair** K8T Neo2-FIR K8T800 Pro**ATI radeon xt1950pro AGP**seagate 200gb hdd**

Permalänk

Skulle tippa på att en Intel C2D 2140/2160 för under 700:- är väldigt prisvärd då den klockar väldigt bra dessutom.

Är det bara processorn du är ute efter eller är det helt nytt med moderkort/minne/processor/grafikkort?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bolibompa
Skulle tippa på att en Intel C2D 2140/2160 för under 700:- är väldigt prisvärd då den klockar väldigt bra dessutom.

Är det bara processorn du är ute efter eller är det helt nytt med moderkort/minne/processor/grafikkort?

Helt paket, men jag har ett grafik kort som jag är osäker på om jag ska sälja med eller inte. Ett x1950pro AGP.
Jag är inte ute efter clocknings prestanda, utan prestanda utan clock.

Edit: Om jag skulle bestämma mig för att spara mitt grafik kort "ATI x1950pro agp" Vilken processor skulle passa bäst utan att Grafik kortet inte flaskhalsar.

Visa signatur

**AMD64 (939) 3500+ (Winchester)** 2048corsair** K8T Neo2-FIR K8T800 Pro**ATI radeon xt1950pro AGP**seagate 200gb hdd**

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Hade du tänkt dig en uppgradering så tycker jag du ska skaffa nytt AGP kort. Typ bara skitkort från 775, AM2 som har AGP.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Ska du inte klocka så kan du lika gärna satsa på AMD.

https://www.datorbutiken.com/se/Navigation/Details.aspx?Produ...

Borde väl vara hyfsat prisvärd

Visa signatur

ASUS K7M, AMD Athlon 1000 MHz Slot A, 3dfx Voodoo5 5500 64 MB AGP, 512 MB SDRAM @ CL 2-2-2-5, Cooler Master ATC-100-SX Aluminum Mid Tower.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smartidiot89
Hade du tänkt dig en uppgradering så tycker jag du ska skaffa nytt AGP kort. Typ bara skitkort från 775, AM2 som har AGP.

moderkort menar du?
Då köper jag nog "GeCube Radeon HD3850 256MB DDR3 TV-out HDTV DUAL DVI RETAIL PCI Express " grafik kortet. Vilken processor matchar den?

funderar på
*AMD Athlon64 X2 Dual-Core 5200+ 2.6GHz 2x1MB
eller
*AMD Athlon64 X2 Dual-Core 5600+ 2.8GHz 2x1MB
för det skiljer bara ca 100kr

Edit: Vad ska jag köpa för minnen till? Och vilket moderkort? Finns det bra moderkort under 1000:-?

Visa signatur

**AMD64 (939) 3500+ (Winchester)** 2048corsair** K8T Neo2-FIR K8T800 Pro**ATI radeon xt1950pro AGP**seagate 200gb hdd**

Permalänk
Hedersmedlem
Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MaLo
Ta du ett AM2+ moderkort med Crossfire stöd.
https://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Product=MSIK9A2C...

Minnen tar du billiga 6400 minnen.
https://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Product=2048TWX2...

Tack!
Vad är crossfire?

Visa signatur

**AMD64 (939) 3500+ (Winchester)** 2048corsair** K8T Neo2-FIR K8T800 Pro**ATI radeon xt1950pro AGP**seagate 200gb hdd**

Permalänk
Medlem

en teknik för att koppla samman två eller fler grafikkort för att utnyttja maximal prestanda för att vinna maximal prestanda.

DVS man sätter ihop två grafikkort för att få bättre prestanda.

Visa signatur

Vincent Gustafsson

Än en dag går solen upp.

Permalänk
Hedersmedlem

Man måste hålla sig till AMD/ATI kort.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Virre39
en teknik för att koppla samman två eller fler grafikkort för att utnyttja maximal prestanda för att vinna maximal prestanda.

DVS man sätter ihop två grafikkort för att få bättre prestanda.

Ok, men man kan ha bara ett grafik kort också?

Visa signatur

**AMD64 (939) 3500+ (Winchester)** 2048corsair** K8T Neo2-FIR K8T800 Pro**ATI radeon xt1950pro AGP**seagate 200gb hdd**

Permalänk
Medlem

Utan att klocka är nog amd och har bättre pris/prestanda!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Knasenn
Ok, men man kan ha bara ett grafik kort också?

Ja ett kort går bra det med.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

har en dualcore 5000+ @ 2,6, mobo + 2g ram som du kan få köpa billigt om du är intresserad även ett 7900gtx om de vore så

Visa signatur

E2160 @ 3,2 , scyte infinity, p35 ds3, 4gb corsair 800mhz, Sapphire 5850 1gb. Intel x-25 V 40gb, 1x western digital black. /laptop amd x2 2.2ghz 3gb 5730.

Permalänk

Lite OT kanske men, klarar en AMD 5600+ x2 av 1080p utan problem?

Visa signatur

Surface

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Ja det gör den absolut... Köp gärna till ett HD2400/HD2600 den hjälper till att avlasta processorn och dom kostar inte möe heller

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk

Okej, vad bra

Tack!

Visa signatur

Surface