Säkring i Logitech z-5500 går hela tiden

Permalänk

Säkring i Logitech z-5500 går hela tiden

Nån som vet vad det kan bero på? Måste byta den ungefär varannan gång jag användt högtalarsystemet! Minst sagt irriterande.

Visa signatur

/Mattias

Permalänk
Medlem

Nåt är knas, har du garanti kvar så skicka in om inte så ring återförsäljaren och fråga vad du bör göra. Du bör ju även se över kopplingar så det inte är kortis nånstans bland sladdarna.

Visa signatur

[D'feldt Audioengine 5+][NuForce ICON HDP][Shure SRH1840][Sennheiser HD650][Alessandro MS1]

Let's go Rangers!

Permalänk

De står i manualen att då subwoofern överhettas så slår säkringen ifrån kolla så att du inte kan steka korv bak i subwoofern!

Visa signatur

amd 6000+ x2 4 gig pc6400 4 tib Lagring, asus 790fx osv osv

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dala56
Nåt är knas, har du garanti kvar så skicka in om inte så ring återförsäljaren och fråga vad du bör göra. Du bör ju även se över kopplingar så det inte är kortis nånstans bland sladdarna.

Grejen är att jag har en extra subwoofer eftersom jag skickade tillbaks mitt gamla system, och då ville dom bara ha kontrollpanelen tillbaks.
Testade med min gamla subwoofer och samma grej händer! Måste ju vara nått med mitt elsystem hemma då? Eller sladden till subwoofern.

Visa signatur

/Mattias

Permalänk

Är det nån som har emailen till logitechs support ?

Sry för att jag snor tråden , har ett likande system och subwoofern smäller, när jag släcker lampan, så jag ska emaila dom och få subwoofern utbytt, men jag hittar inte mail-adressen.

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Medlem

Smällen är inte Logitechs fel, det beror på induktiva störningar. Försök att dra ljudkablarna långt från transformatorer och strömkablar, undvik speciellt trafos och kablar till lysrör.

EDIT: Detta kan vara problemet även för trådskaparen, induktiva störningar kan vara så kraftiga att de bränner elektronik eller säkringar, det kan till och med skada högtalarelement.

Visa signatur

************************************
* Detta meddelande har granskats av FRA *
************************************

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Deone
Smällen är inte Logitechs fel, det beror på induktiva störningar. Försök att dra ljudkablarna långt från transformatorer och strömkablar, undvik speciellt trafos och kablar till lysrör.

EDIT: Detta kan vara problemet även för trådskaparen, induktiva störningar kan vara så kraftiga att de bränner elektronik eller säkringar, det kan till och med skada högtalarelement.

Logitech vet va det är för fel, så man kan få sitt system utbytt mot ett nyare .

Citat:

We have found a technical solution which is now built into the Z-5500 Digital Speaker System. For those customers who experience the issue and for whom troubleshooting has not resolved it, Logitech is happy to offer an exchange of the Z-5500 Digital Speaker System, against the same speaker model free of charge (upon presentation of a valid receipt).

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Soyish
Logitech vet va det är för fel, så man kan få sitt system utbytt mot ett nyare .

Du skriver inte om det är lösning på problemet med säkringen eller ljudet då man släcker/tänder lampan.

Lite svårt att förstå vad de menar med "Vi har hittat en teknisk lösning, de som har problem kan få systemet utbytt". Det gäller knappast alla problem. Kan du posta en länk till informationen?

Visa signatur

************************************
* Detta meddelande har granskats av FRA *
************************************

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Deone
Du skriver inte om det är lösning på problemet med säkringen eller ljudet då man släcker/tänder lampan.

Lite svårt att förstå vad de menar med "Vi har hittat en teknisk lösning, de som har problem kan få systemet utbytt". Det gäller knappast alla problem. Kan du posta en länk till informationen?

Jag menade att det smäller, http://logitech-en-emea.custhelp.com/cgi-bin/logitech_en_emea...

Aja, jag får väl lämna den här tråden innan det spårar ur .

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Medlem

jag lånar tråden och undrar över vilken säkring man ska ha... den gick ut igrå och har aldri bytt en förut... vart kan jag skaffa en liknande ??

ange gärna så exakt som möjligt e mkt dålig på sånt här!

Visa signatur

Main: i9-9900k | GIGABYTE Z390 AORUS Master |32gb Trident Z Neo RGB | Kraken X62 | MSI RTX 2080 X TRIO, EVO 970 1TB M.2 NVMe | Corsair RM850x V2 80+ | Fractal Design Define S2
Skärmar: 1x PG279Q 2x Asus VG27AQ1A IPS

Secondary: i5 11600k | Asus Rog Strix B560-I GAMING | 16GB Trident Z 3200Mhz CL14 | NZXT Kraken X53 240mm | Samsung 970 Evo Plus 500GB | Corsair SF750 80+ Platinum | Cooler Master NR200P

Permalänk
Medlem

Det står hur många V och A på dom, inte för att jag har ett sånt system men skulle anta att det är en vanlig glassäkring. Så kolla på metalldelen av säkringen.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.