Permalänk
Medlem

Hyffsad speldator ska inhandlas.

Har bestämt mig för att köpa en ordentlig dator, men skulle behöva lite hjälp.
Har tänkt mig denna http://www.komplett.se/k/ci.aspx?sku=10274
Fast jag är inte säker, duger den till det senaste? Andra förslag i samma prisklass (hellst inte i delar)?

Visa signatur

?

Permalänk

Du kan själv göra den bättre, välj konfigurera själv och byt ut

Moderkort: Asus P5K P35

Processor: E6750

Grafikkort: 8800GTS 512MB

Det hela blir inte mycket dyrare men betydligt bättre, och duger nog till dig.

Visa signatur

Asus Sabertooth X58 | Intel Core i7 950 | Prolimatech Super Mega | Corsair XMS3 Vengeance 12GB | Asus GeForce GTX 970 Strix DCII | Samsung 830 256GB | Samsung F3 500GB | Corsair AX 1200W | Corsair 800D | Scythe Kaze Master Pro | Windows 10 | Ducky Shine Mech Brown | Logitech G502 Proteus Spectrum | Acer Predator XB241H | Samsung Galaxy S6 Edge 64GB
"Carai an Caldazar! Carai an Ellisande! Al Ellisande!"

Permalänk
Medlem

Är det grafikkortet så mycket bättre?

Visa signatur

?

Permalänk
Hedersmedlem

Både ja och nej...Bandbredden gör att den nya 512MB GTS:n inte riktigt räcker till för högre upplösningar men GPU:n är klart bättre.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Hm ok.
Kan det vara värt att satsa på en Quad processor på en gång? Orkar nog ändå inte byta senare.

Visa signatur

?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MaLo
Både ja och nej...Bandbredden gör att den nya 512MB GTS:n inte riktigt räcker till för högre upplösningar men GPU:n är klart bättre.

Det är bättre än ett 8800GTS 640MB i 95% av fallen, så jag skulle säga att det helt enkelt är bättre. Det ligger ju närmare GTX i prestanda än vad det ligger mot 8800GTS 640.

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Medlem

Ska man kanske satsa 2000 extra på en Quad processor och ett GTX kort?

Visa signatur

?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pling
Ska man kanske satsa 2000 extra på en Quad processor och ett GTX kort?

Ta isåfall en Q6600, blir 669:- dyrare.

När det gäller grafikkort, håll dig borta från gamla GTS samt GTX/ULTRA, inget av dessa är värda sina pengar.
Jag har sagt det en gång och säger det igen, ska du ha ett grafikkort nu är det 8800GT, GTS512MB eller HD3870 du ska välja.

Vill du ha mer än det så är det SLI med sagda kort som gäller, alternativt HD3870 i CrossFire!

Visa signatur

Asus Sabertooth X58 | Intel Core i7 950 | Prolimatech Super Mega | Corsair XMS3 Vengeance 12GB | Asus GeForce GTX 970 Strix DCII | Samsung 830 256GB | Samsung F3 500GB | Corsair AX 1200W | Corsair 800D | Scythe Kaze Master Pro | Windows 10 | Ducky Shine Mech Brown | Logitech G502 Proteus Spectrum | Acer Predator XB241H | Samsung Galaxy S6 Edge 64GB
"Carai an Caldazar! Carai an Ellisande! Al Ellisande!"

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Skippa GTX kortet.
Skaffa Quad
Köp 8800GT/GTS 512mb, HD3870

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Varför inte GTS kortet med 640 mb?

Visa signatur

?

Permalänk
Medlem

För att 512MB GTS:en har en bättre kärna (G92) och anses vara mycket snabbare..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pling
Varför inte GTS kortet med 640 mb?

Som jag skriver i en tidigare post så är nya 8800GTS 512MB (G92) snabbare än gamla 8800GTS 640MB (G80) i de allra flesta fall, så därför.

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Medlem

Intel Core 2 Quad Q6600 2.4GHz
Asus P5K, P35, Socket-775, DDR2,
Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB CL5
Seagate Barracuda 7200.10 500GB SATA2
Gainward GeForce 8800GTS 512MB GDDR3

Hur höga inställningar skulle man kunna ha på ett spel som tex Crysis om jag väljer detta nudå?

Visa signatur

?