Hjälp med val av 24 tum Acer eller Benq?

Permalänk
Medlem

Hjälp med val av 24 tum Acer eller Benq?

Hallå snart är det jul och funderar på vilken skärm jag ska önska mig.
Acer AL2416WB
Benq G2400W

Är intresserad av Acern pga sitt pris och brightness men är kontrast viktigare än brightness för där spöar BenQ Acern. Samt har Benq dvi, hdmi osv. så det känns lite skönare faktiskt.

http://www.hardware.info/en-US/productdb/compareproducts/bGRk...

Kanske någon annan skärm att tipsa om för under 4000? Helst 24".

Visa signatur

4790K@4.5ghz, 16GB DDR3, GTX 1060 6GB.

Permalänk

Du får ingen bra 24" för under 4k, upp emot 6k kan du få en LG skärm som är riktigt bra, men under 4k finns det bara 24" skärmar där man snålat på allt för att hålla priset nere.

Visa signatur

Dator 1 | GA-X38-DQ6 | HD4870x2 | Q6600 @ 3.5Ghz | TRUE | 4GB Corsair PC6400 | TX750w | Cosmos 1000
Dator 2 | P5Q3 Deluxe | 9800GTX | E7200 @ 4.2GHz | TRUE | 2x2GB PC3-10600 | Antec Nine Hundred | HX620w

Permalänk
Medlem

ok vad ska jag köra för 22" då?

Visa signatur

4790K@4.5ghz, 16GB DDR3, GTX 1060 6GB.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Snyft
ok vad ska jag köra för 22" då?

LG L222WS är en skärm som jag kommer önska mig i julklapp. Har läst lite om den på nätet och den verkar riktigt bra. Både snygg och snabb. 2200kr är ju ingen farlig prislapp heller

Permalänk

Det finns en del bra 22" för ~3000, HP w2207h och samsung 226bw är två utav dom. Många här på forumet kör med någon av dom (eller snarare den gamla versionen av HP'n, dom har bara bytt ut DVI kontakten mot HDMI i den nya versionen samt gjort den lite dyrare).

Visa signatur

Dator 1 | GA-X38-DQ6 | HD4870x2 | Q6600 @ 3.5Ghz | TRUE | 4GB Corsair PC6400 | TX750w | Cosmos 1000
Dator 2 | P5Q3 Deluxe | 9800GTX | E7200 @ 4.2GHz | TRUE | 2x2GB PC3-10600 | Antec Nine Hundred | HX620w

Permalänk
Medlem

"Gamla" hpn kostar 2500kr nu.

Visa signatur

His gemstones, they fruity pebbles,
just like Flinstones.

Permalänk
Medlem

LG L227wt

Visa signatur

EIZO S2431W - mini review http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=7...
Antec Solo / Intel i5 3570K, Noctua NH-U12F/ Asus p8z77-v lx/ Corsair Vengeance 16GB DDR3 PC-12800 1600MHz / ASUS GeForce GTX 660 2GB DirectCU II / Corsair HX520W / Samsung 840 Pro Series SSD 256GB /2x WD SE16 1TB / / 24" Eizo FlexScan S2431W

Permalänk

LG L222WS-SN är bäst i 22 segmentet. Jag provade den förra veckan och blev lite smått överaskad för att vara en TN panel faktiskt.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
LG L222WS-SN är bäst i 22 segmentet. Jag provade den förra veckan och blev lite smått överaskad för att vara en TN panel faktiskt.

Men ingen DVI :/

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nemcue
Men ingen DVI :/

Hm, trodde detta var HDMI versionen. OPS! Fel skärm.

Det var LG L226WA jag menade:
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=7...

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
Hm, trodde detta var HDMI versionen. OPS! Fel skärm.

Det var LG L226WA jag menade:
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=7...

Aha, så pass. Jag väntar fortfarande på att någon ska höra av sig i den där tråden - men det verkar ju inte hända.

I vilken affär (eller sammanhang) var det du fick klämma på den?

Permalänk

En polare till mig har den. Han hade köpt en ny 22" LCD Tv till datorskärm berättade han och jag tyckte det lät lite skumt och var så klart tvungen att åka över. Det är alltså en 22" LCD till datorn.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Det är väl klart det är en LCD?

Verkar vara ganska lite panellotteri med L226WA'n också, vad jag har kunnat se - i varje fall bra mycket mindre än med 226BW och w2207h, där man har sett allt mellan himmel och jord i kvalité (även när det är bra paneler, som S-panel till 226BW'n).

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nemcue
Det är väl klart det är en LCD?

Verkar vara ganska lite panellotteri med L226WA'n också, vad jag har kunnat se - i varje fall bra mycket mindre än med 226BW och w2207h, där man har sett allt mellan himmel och jord i kvalité (även när det är bra paneler, som S-panel till 226BW'n).

Att jämföra LG'n ovan mot Samsungs 226BW/CW är som att jämföra Ferarri och Rolls Roys.

Hpn är bättre på alla sätt och angående lotteri om panel så har konsumenterna världens största problem med det och alltid haft sedan 226BW/CW lanserades. Det finns stora trådar om detta på Sweclockers också.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nemcue
Aha, så pass. Jag väntar fortfarande på att någon ska höra av sig i den där tråden - men det verkar ju inte hända.

I vilken affär (eller sammanhang) var det du fick klämma på den?

Ser också att knappt inga butiker har den vilket är konstigt. Den var ju väldigt poppis.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
Att jämföra LG'n ovan mot Samsungs 226BW/CW är som att jämföra Ferarri och Rolls Roys.

Hpn är bättre på alla sätt och angående lotteri om panel så har konsumenterna världens största problem med det och alltid haft sedan 226BW/CW lanserades. Det finns stora trådar om detta på Sweclockers också.

Ser också att knappt inga butiker har den vilket är konstigt. Den var ju väldigt poppis.

Du menar väl "LGn är bättre", eller?

Poppis vettefan, det är svårt att hitta info om den på internet - jag har svårt för det i varje fall. De snackar om den i slutet av en lång 226BW-tråd på hardocp, där ett par specialbeställer den från tyskland; vilket också verkar vara ett bra alternativ som det är nu..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nemcue
Du menar väl "LGn är bättre", eller?

Poppis vettefan, det är svårt att hitta info om den på internet - jag har svårt för det i varje fall. De snackar om den i slutet av en lång 226BW-tråd på hardocp, där ett par specialbeställer den från tyskland; vilket också verkar vara ett bra alternativ som det är nu..

Menade att LGn i detta fallet var Rolls Roysen, helt rätt.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.