Bästa Strategi-spelet

Permalänk
Medlem

Civ: Call to power och Age of Empires II.

Visa signatur

MSI K9N SLI Diamond | MSI Diamond HDMI 7600GT | AMD X2 4200+ | 1GB Kingston HyperX| 32" LG 5000:1 screen | Asus EeePC 701

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bacon
Schack

Synd att de vita är så himla mycket bättre än de svarta, annars kunde det ha varit bra.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kalimac
Synd att de vita är så himla mycket bättre än de svarta, annars kunde det ha varit bra.

Håller med så jävla orättvist att alltid vit får börja, borde slumpas fram vem som får första draget. Hoppas dom fixar det tills nästa patch.

Permalänk
Medlem

Re: Bästa Strategi-spelet

Starcraft i alla kategorier. Snyggare grafik än många av dagens skrotspel.

Permalänk
Medlem

Civilization IV, helt utan konkurrens.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kryll
Håller med så jävla orättvist att alltid vit får börja, borde slumpas fram vem som får första draget. Hoppas dom fixar det tills nästa patch.

Så jäkla rassistiskt spel, men byte av färger och lägga till riktig multiplayer del i spelet... lite tråkigt med bara 1 Vs 1

Kommer det någon add-on snart till spelet?

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Så jäkla rassistiskt spel, men byte av färger och lägga till riktig multiplayer del i spelet... lite tråkigt med bara 1 Vs 1

Kommer det någon add-on snart till spelet?

Det finns en expansion, fast den är ganska olik originalet. Istället för vanlig 1vs1 fungerar expansionen enligt en kinesisk modell, vilket resulterat i ett 6-player free for all-mode.

Permalänk

Man kan faktiskt kör teams, om man kör på två/fler bräden! När du tar motståndarens enheter capturar du dem och din medspelare får dem på andra brädet!

Permalänk
Avstängd

Starcraft. Fan vad lust jag fick o spela nu

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem

Nya:
C&c 3
Supreme Commander

Gammla:
C&c 1
Starcraft
Rising lands
Earth 2140

Visa signatur

Dell xps gen3 | p4 3.6 GHz | 2gb ram | Ati PowerColor HD 4830 |

Permalänk
Medlem

Några "nyare"
Europa Universals 2-3
Hearts of Iron 2
Galactic Civlizations II
Age of Wonders II + Shadow Magic

Några äldre
Civ 1-2
Clash of Steel
Colonization
Warcraft 2
Starcraft
Steel Panthers: World at War
Close Combat-serien

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anarkizt
Civilization IV, helt utan konkurrens.

Wörd.

Permalänk
Medlem

Har aldrig haft så kul online sedan jag köpte world in conflict. Och det säger en del eftersom att jag har hållit på i åtta-tio år ungefär med multiplayer spel.

Roligast offline var civilization 1 eller två sen tröttnade jag lite.

Permalänk

Måste säga att Othello är ett välbalanserat, snyggt, snabbt, roligt strategispel
Jag personligen tycker att Starcraft är det roligaste strategispelet genom tiderna och expansionen Broodwars gjorde spelet ännu bättre, fler valmöjligheter att försvara, attackera.
Varför tycker jag att ett snart 10år gammalt spel toppar listan ?
Därför att jag har aldrig spelat någonting som är så välbalanserat, enkelt och snabbt, precis vad jag tycker att ett bra strategispel ska innehålla.
Det ska bli väldigt intressant att se vad Starcraft II har att erbjuda, för jag tror nämligen att det kan bli årtiondets strategispel om inte genom tidernas bästa strategispel
Ha en gó Jul allihopa!

Visa signatur

Asus Z690| Intel Core i9 12900k @ 5000mhz| 32gb Corsair Vengance @ 3600mhz| MSI RTX 3090 Gaming X Trio @ 1830mhz| Corsair H170i| Asus PG279Q| Eizo fg2421| Fractal Design Meshify 2 XL| Corsair HX 1200
Ljud: B&W MM1| SA Mantra 70| Hegel H80

Permalänk
Medlem

Disciples 2 med alla expansioner.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk

age of empires 2 - bästa strategispel i vanliga mappar
starcraft - otroliga möjligheter me custom scenarios. en av mina favoriter är ww2 death in europe

Permalänk
Medlem

Civilization, Total War och Hearts of Iron är bäst.

Permalänk

Gamla:
AoE 1 och 2 (med expansioner)
Red Alert 1
Shogun: Total War

Nyare:
World In Conflict
GROUND FUCKING CONTROL 2!!!!!
Warhammer: Mark Of Chaos
Warhammer 40,000: Dawn Of War (met expansioner)

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk

Ingen som tycker CoH är det bästa? SupCom är riktigt kul också men inte lika intensivt som CoH. Jag tyckte inte WIC var så kul, kallade in soldater skickade iväg dom - repeat. Kan ha spelat det lite fel, men kul var det inte i allafall

Visa signatur

Dator 1 | GA-X38-DQ6 | HD4870x2 | Q6600 @ 3.5Ghz | TRUE | 4GB Corsair PC6400 | TX750w | Cosmos 1000
Dator 2 | P5Q3 Deluxe | 9800GTX | E7200 @ 4.2GHz | TRUE | 2x2GB PC3-10600 | Antec Nine Hundred | HX620w

Permalänk
Medlem

Starcraft utan tvivel

Permalänk
Medlem

Hearts of Iron 2 med Europa Universalis 3 som god tvåa.

Visa signatur

"We're paratroopers, lieutenant. We're supposed to be surrounded!" - Lt. Winters, Bastogne 1944