Hjälplös moder söker skärm

Permalänk

Hjälplös moder söker skärm

Hej
Jag ska köpa en plattskärm till min WOW-spelande son och jag vet inget om vad jag ska köpa och var jag ska köpa den.
Snälla hjälp mig så han behöver skämmas på nästa lan.

Går det att få en bra för sisådär 3000 kronor?
Han vill ha en widescreen.

Och ja, jag vet att jag är lite sen...

/Tacksam för svar

Permalänk
Medlem

Samsung 2232BW helt nöjd med den, bra pris och snygg också.

Visa signatur

Intel 9600K, 16GB RAM, Asus Rog Strix Z390-F Gaming, MSI 2060 super, SSD 1TB+1TB +500GB + några HD 1TB, 2 på 3 TB styck och 1 på 8TB. Blir så när man håller på med musik, bild och spel :-)

Dator 2: Intel I5-3570k , 8GB Ram, Asus P8z77-V- LX, och mycket mindre av allt det andra :-)

Permalänk
Medlem

Hp h2207 eller w2207 skillnaden är att (h) versionen har HDMI och (w) versionen kör DVI. Skulle lätt kunda rekomendera den, den är 22tum widescreen.

Permalänk
Medlem

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=331838

Bra och billig, annars har vi ju skärmen som berch säger

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=342254

Som är något bättre. Om jag vore din son skulle jag bli glad för båda två, bara så duvet

Edit : Du är verkligen en cool morsa om du kommer in personligen och skriver ett inlägg önskar min morsa var sån med, köpa skärmar och grejer

Visa signatur

I'm a big advocate of financial intelligence.

Permalänk

som sagt du kan alltid gå in på vissa sidor.
Här är några.

www.komplett.se
www.datorbutiken.se
www.inet.se
www.jmedata.se

Som sagt ovan är Samsung 2232BW en bra skärm. Oftast e samsung bäst.
Plus de lovar pixel fria skärmar, vilket betyder att blidens minimala punkter släpper inte sin färg, då de blir irriterande att se allt fin och en prick som e bara vitt ljus.

här e någora bra skärmar för wow, Widescreen också.

Samsung 19" LCD Syncmaster 940NW = Widescreen
Samsung 20" LCD Syncmaster 206BW = inte säker om Widescreen men ser ut så
Samsung 22" LCD Syncmaster 226BW = bra också.

Sen kan du kolla på Eizo och phillips, kanske LG.
Jag har sj en äldre TFT som va mycket bra på sin tid. Men de finns bättre.
Ialafal satsa på samsungs min syster har en och den är otroligt bra.
Oftast har de mycket fin bild, och bra kvalitet och designen är underbar ;D

3000 kr räcker långt och väl.

Lycka till

Visa signatur

•̪̀● Corei7 •̪̀●

Permalänk

Du kanske inte hinner få en tills fredag om du köper en från Komplett eller något.
JME Data ska ha Samsung 226BW inne, köp den. Är en skitbra skärm som han säkerligen blir jättenöjd med.

Visa signatur

Core i7 8700K | 32GB RAM | MSI GTX 1080 Twin Frozr | Asus Xonar Essence STX | Fractal Design Define R6 |

Permalänk

Själv har jag en Samsung 226BW 22" Widescreen 2 ms och jag är väldigt nöjd med den. Skarp, snabb, lagom stor. Den är perfekt för spel i allmänhet egentligen, så denna är en rekommendation!

Visa signatur

|| Q9300 @ 3,2 Ghz 427,5 x 7,5) || Corsair DDR2 XMS 4x1Gb 855Mhz || 2x Asus 8800GTS 512Mb SLI @ 750/1850/1050 || Raptor 150Gb 10k rpm || Seagate 500Gb || Antec TruePower Quattro 1000W || Creative X-Fi XtremeGamer ||Samsung 226BW || Altec Lansing ADA-995 || Logitech G15 || Logitech G5 || QPAD 4mm Large || Dual boot; WinXP 32-bit SP3 & Win7 32-bit ||

Permalänk

Re: Hjälplös moder söker skärm

Jag antar att det är i julklapp så det är väl lite för sent att beställa skärmen från internet. I alla fall om han måste ha den till julafton. Nackdelen med att handla i en "vanlig" affär är ju att utbudet och priset oftast är lite sämre.

Förresten, är det bara jag som reagerar på nedanstående?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av litterbit

Snälla hjälp mig så han behöver skämmas på nästa lan.

Permalänk
Medlem

ska nog vara inte skämmas misstänker jag!

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aka_The_Barf
ska nog vara inte skämmas misstänker jag!

Man vet aldrig med föräldrar.

Men ja, som många av de ovanstående rekommenderar så håller jag helt med om att Samsung 226BW är ett bra val.

Permalänk

Hej!

Som de flesta här ovan skriver. så kan kanske en Samsung 226BW 22"
vara något som skulle passa honom.

Fördelen med denna modell är att den går att hitta på de större
elektronikkedjorna såsom elgiganten och onoff med flera osv.

Vilka jag tror finns verksamma i Luleå's närhet också?

Mvh & God Jul

Permalänk
Medlem

Jag instämmer med alla: Samsung 226bw är en bra skärm som han kommer att gilla.

Visa signatur

[Asus P8H67] - [Intel i2500k] - [Corsair 4gb pc10600] - [Asus 560ti 1gb]

Permalänk
Medlem

De flesta samsung skärmar i den prisklassen är mycket prisvärda, 22 tums bildkärm tycker jag också är att rekommendera då det inte kostar särskilt mycket mer men ger en bättre spelupplevelse, särskilt i spel som WoW.

- Glöm inte att kolla om du kan välja samma modell i olika färg också! (oftast svart/silver). Lycka till, kul att se att föräldrar kan ta hjälp av forum som dessa!

Visa signatur

Intel Core i5-750, Asus Maximus III Formula, Asus CUII GTX 570, Corsair 4GB Dominator GT, Corsair 620w HX, Corsair H50 Hydro, Intel X25-M 80GB, Samsung F3 Spinpoint 500GB, Silverstone Fortress (FT01B-W).

Permalänk
Avstängd

kan rekomendera Hp h2207

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem

Hejsan.

Annars kanske Eizo´s 22" vore något.
Den säljer Eizo själva på sin hemsida för lite drygt 3400:-

// Honda

Visa signatur

Finns en anledning till att folk betalar lite extra för en Eizo !!

Gigabyte GA-P35-DS3 Rev 2.0 / E8200 @ 3,2Ghz / Arctic Freezer 7 Pro / 4X1Gb Corsair PC6400 4-4-4-12/ Geforce 8400 / 2 X SATA 160Gb / Eizo / Vista 32-bit

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Skriv ner alla tips du har fått och ge dig ut på alla dataaffärer du kan tänka dig och leta efter den här om det är en julklapp. Beställer du på internet är det väldigt tveksamt/knappt troligt du får den tills på fredag...

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Utan tvekan tycker jag att Du ska köpa en Samsung 226BW :).
Om du vill ha den till julafton rekommenderar jag webhallen som skickar riktigt snabbt och har även skärmen på deras butik!

http://www.webhallen.com/prod.php?id=69187

/Sanazin

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Avstängd

Postgången i vårt avlånga land är begränsningen i dessa dagar, oavsett om en produkt finns i lager så kommer den inte fram till jul.

För att någonting skall vara framme till den 24 så skall varan ha inkommit till posten senast den 18... Så just nu är det kört om man inte köper produkten över disk.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Jo så somsagt skriv ner alla resultat och ge dig på på upptäcksfärd i alla databutiker du känner till... helst en Samsung 226BW om du kan hitta

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Jag beställde en eizo-skärm i söndags, och den kom fram med posten till på tisdan, men jag kanske hade tur?

Visa signatur

EIZO S2431W - mini review http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=7...
Antec Solo / Intel i5 3570K, Noctua NH-U12F/ Asus p8z77-v lx/ Corsair Vengeance 16GB DDR3 PC-12800 1600MHz / ASUS GeForce GTX 660 2GB DirectCU II / Corsair HX520W / Samsung 840 Pro Series SSD 256GB /2x WD SE16 1TB / / 24" Eizo FlexScan S2431W

Permalänk

Jag skulle aldrig ge bort en skärm med TN PANEL! helt j*la väderlösa. Lika bra att ge han en träbit och tälja på då

Visa signatur

amd 6000+ x2 4 gig pc6400 4 tib Lagring, asus 790fx osv osv

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DeereMannen
Jag skulle aldrig ge bort en skärm med TN PANEL! helt j*la väderlösa. Lika bra att ge han en träbit och tälja på då

Då utgår jag ifrån att DU köper en bra skärm till hennes son då?
Om inte.. Håll käften om du inte har något bra att tillföra tråden.
Det minste du kunde gjort var att skicka en länk eller tipsa om en skärm med en bättre panel för priset litterbit har sagt.

OT.

Nu har du fått en massa bra tips
Mitt tips är att du köper skärmen du ska ha i en affär nära dig så att byte blir lätt o snabbt om det skulle behövas. Inte så sällan det finns döda pixlar som gör att byte behövs. Nöj er INTE med en skärm som har döda pixlar.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DeereMannen
Jag skulle aldrig ge bort en skärm med TN PANEL! helt j*la väderlösa. Lika bra att ge han en träbit och tälja på då

Snälla lilla gossen.
TN räcker mer än väl till många och bara för att du läst på internet att TN ibland kan vara skit betyder de inte att alla skärmarna baserade på den teknologin är det.

Visa signatur

Core i7 8700K | 32GB RAM | MSI GTX 1080 Twin Frozr | Asus Xonar Essence STX | Fractal Design Define R6 |

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Manhog
Jag beställde en eizo-skärm i söndags, och den kom fram med posten till på tisdan, men jag kanske hade tur?

Vad var det för datum i söndags, 16 right alltså inga problem men efter den 18 kan leverans ej ske före den 24...;)

Varför ens kommentera deeremannens onödiga inlägg. Anmäl inlägget istället.

Permalänk
Medlem

Jag beställde en Samsung 2232BW den 17:e och fick den 19:e (från Webhallen). Måste ha varit gränsfall för mig där alltså, tur det.

För övrigt har jag inte testat skärmen än, men enligt den research jag har gjort (ganska mycket) så ska det vara en bra skärm.

Jag skulle säga att en av dessa tre skärmar ska du satsa på:

Samsung 226BW, Samsung 2232BW eller HP w2207h.

Alla är 22 tum widescreen.

Permalänk
Hedersmedlem

Leverans upp till Luleå tar väl kanske lite längre tid och nu är det ju sista dagarna innan julafton. Jag skulle inte beställt något nu för att ha till julafton.

TN-panel är det mest vanliga idag och också den billigaste. Det finns dyrare och de har bättre färger. Men att ge bort en skärm i julklapp till en liten kille (~15 år kanske?) som han ska LANa med kräver inte så mycket. Bra gissning är att ingen annan heller på LANen (om det inte är stort) har bättre än TN-panel.
Är man grafiker och behöver korrekt färgåtergivning använder man inte TN-panel, men för att spela duger det bra.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

Jag har en Samsung 206BW själv som jag inhandlade för ungefär 2400 och jag kan säga att den är väldigt prisvärd. Snygg design, väldigt fin bild och lagom stor med 20". Dessutom har den låg fördröjningstid så den passar bra för datorspelare. Enda nackdelen är att man inte kan höja/sänka den men det går att fixa till på annat vis. Kort sagt kan jag klart rekommendera den

Permalänk

Re: Hjälplös moder söker skärm

Citat:

Ursprungligen inskrivet av litterbit
Hej
Jag ska köpa en plattskärm till min WOW-spelande son och jag vet inget om vad jag ska köpa och var jag ska köpa den.
Snälla hjälp mig så han behöver skämmas på nästa lan.

Går det att få en bra för sisådär 3000 kronor?
Han vill ha en widescreen.

Och ja, jag vet att jag är lite sen...

/Tacksam för svar

Är det du mamma?

Hoppas kan man

Visa signatur

| 24" BenQ | GTX 260 Core 216 | Q9550 @ 3.6GHz | Asus PQ5-E | |500Gb SpinPoint + 3 x 1000Gb WD | 4096MB DDR2 | Antec P182 | Freezer eXtreme - 5 x Schyte Slipstream 800 rpm | Asus Zonar DX - Sennheiser 555 - Antec Lansing | Salitek 2 - Razer Deathadder - Qpad EC-R - Logitech Chilstream | ¤ Powered by Corsair ¤

Permalänk
Medlem

Re: Re: Hjälplös moder söker skärm

Citat:

Ursprungligen inskrivet av stosseflosse
Är det du mamma?

Hoppas kan man

lol

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem

Samsung 22" tveklöst - mest "bang for the buck"

Visa signatur

Work - Lenovo X220T CI7 8GB/120 SSD 3G | Galaxy Note Pro 12.2 4G | Galaxy Note 3 |
Game - CI7 4770K 120 SSD 16GB GTX 780 | Samsung Galaxy Tab S 10,5" | Samsung Galaxy Tab S 8.4" 4G | Lumia 920 |