Permalänk

Rek. till nytt nätagg?

Det är så att jag ska köpa ett nytt grafikkort (AGP) till min dator och jag tror inte att mitt 300W nätagg klarar av det.
Så jag undrar vilket nätagg jag ska satsa på?

Den måste vara ganska tyst och kan kopplas till alla delar som vanligt, men inte mycket mer. Vill inte ha massa onödiga sladdar som inte kommer vara till någon nytta.

Intel P4 3,06Ghz
1,5GB RAM
75GB Hårddisk
Nytt Grafikkort: GeForce 7950GT (AGP)
DVD-brännare
Floppy (tas bort efter köp av nytt nätagg)

Tror att jag behöver runt 400W.

Rekommendationer uppskattas!

Permalänk
Medlem

Re: Rek. till nytt nätagg?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av dvcorleone
Det är så att jag ska köpa ett nytt grafikkort (AGP) till min dator och jag tror inte att mitt 300W nätagg klarar av det.
Så jag undrar vilket nätagg jag ska satsa på?

Den måste vara ganska tyst och kan kopplas till alla delar som vanligt, men inte mycket mer. Vill inte ha massa onödiga sladdar som inte kommer vara till någon nytta.

Intel P4 3,06Ghz
1,5GB RAM
75GB Hårddisk
Nytt Grafikkort: GeForce 7950GT (AGP)
DVD-brännare
Floppy (tas bort efter köp av nytt nätagg)

Tror att jag behöver runt 400W.

Rekommendationer uppskattas!

Corsair 520W Corsair CMPSU-520HXEU, eller 450W Corsair CMPSU-450VXEU. 520:an har modulära kablar, dvs. att du kan plocka bort dem kablarna du inte använder. 450:an har inte modulära kablar. Det andra alternativet kan passa alldeles utmärkt till ditt system, men vill du kunna plocka bort de kablar du inte behöver så köp 520:an. Grymmt bra nätagg och väldigt stabila, men framförallt tysta.

Visa signatur

MacBook 2,4GH, 2GB RAM, 160GB +160GB (Ext. HDD)*iPod Classic 80GB

#mac @ irc.pienet.org

Permalänk

Något av Enermax...

Visa signatur

» Well, tough titties...

Permalänk
Medlem
Visa signatur

|Chassi: Antec P182 |PSU: Corsair 520w |Moderkort: Gigabyte P35-DS4 |CPU: Intel Core 2 Quad Q6600 B3 @ 2.4GHz + Scythe Mine 1100 Rev.b |GPU: Gainward 8800Ultra @ 650/2250 |Minne: 4GB Corsair 6400 CL4 |HDD: WD 500gb 7200rpm |Ljudkort: Creative SB X-Fi Fatal1ty Pro| - |Samsung 206BW (R)

Permalänk

Eller FSP 350W, ska då räcka till utan problem.
http://prisjakt.se/produkt.php?p=81095

MVH laggarbacken

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus