Till er som inte gillar 8500 GT!!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nuukeer
Har ju inte ens texturfiltrering på, ser ut som quake 1 år 1996. (Som det ser ut när man kör ett spel på mjukvaru-läge.)

Haha nu fick jag mig ett gott skratt

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Amstaff
All denna pajkastning på SweC..."min E-penis är längre än din" bla bla bla

Låt killen vara nöjd över kortet, alla har vi olika erfarenheter och prioriteringar..

Och sist men inte minst, ekonomi..

Eller är ni andra sura för att ni fick tjocksockar och inte ett grafikkort?

Jag tar nog tjocksockar än ett graffe för 900 spänn, det är som kasta grisar till hungriga lejon och man vill ha grisarna vid liv. Sockarna har man iaf användning för i vintertid. 8500 kan inte ens bli varmt för att värma upp lägenheten,

Han starta tråden abvoius för att driva med folk, finns ingen annan anledning.

Permalänk
Medlem

Har med köpt ett sådant fast med 512 mb när jag fixade drivers å allt så slutade mitt ljud å funka när jag drog en format c: så funkar ljudet i början när man instalerar windows men inte inne i windows vet ngn vad felet kan vara? peace

Permalänk

8500 är precis som alla säjer ett budjetkort. skillnaden mellan 8600 och 7600 var att den stödjer DX10 och KANSKE lite mer på shader processor delen.
Mitt gamla 7800GT som jag sålde för Lääänge sedan körde ju det spelet på mycket fetare inställningar än det.
btw; det är ju nästan ett krav att ha alla inställningar på MAX ute på Nvidia controllen med. typ som AF transparency - "Supersampling", och Texturer på "hög Kvalite"

Visa signatur

CPU i9-9900K GPU ASUS RTX 2080 TI Strix OC MB ASUS STRIX Z390-E RAM Corsair VENGEANCE RGB 32GB DDR4 3200MHz Case Fractal Design Define C PSU EVGA G3 850W Cooling Noctua D15
Monitor MSI Optix MAG342CQR SSD Samsung 970 EVO 500GB 860 EVO 500GB 860 QVO 2TB + QVO 4TB PLEX Server 2x HC560 20TB+WD RED 2x10TB+12TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hurfen
Har med köpt ett sådant fast med 512 mb när jag fixade drivers å allt så slutade mitt ljud å funka när jag drog en format c: så funkar ljudet i början när man instalerar windows men inte inne i windows vet ngn vad felet kan vara? peace

Du har inte råkat ta bort nåra drivisar till ljudkortet eller nåt?

Visa signatur

| Core 2 Duo E6300 | Shappire Radeon 2600XT 800Mhz/1720Mhz | 2,5 GB RAM DDR2 PC5300 | Biostar A7A 8.0 | Silentium T1 | Razer Diamondback| 400GB HDD (2x200gb) | Win XP| LG Flatron L222WS | Seasonic 350W |

Windows Vista Suger! Åratal har dom haft på sig och de är va dom kommer med.

Permalänk
Medlem

Låt grabben vara, han är 10 år (om man ska tro alias) och vid den åldern kanske man inte är fullt påläst i detalj om vilka kort som är bäst för tillfället.
Och tänk också på att alla inte har hur mycket pengar som helst......speciellt vid jul.

Som många har skrivit......han blev glad för att kortet presterade över förväntan, bra!

Jag hade kunnat tänka mig ett liknande kort i en HTPC.

Visa signatur

Intel Core i7 4770K * Asus Strix 1080 ti* Kingston hyper-x 2x8gb 1600MHz DDR3 *MSI Z87-G43 Gaming *WD Black 640GB * Antec P182 * Creative X-FI * Fractal Design Tesla 650w * Intel X-25 G2 * Samsung Evo 250Gb *

Permalänk

Jag kunde köra NFSU2 på min gamla data med ett 6800 och en p4 med allt på högsta och upplösningen 1280x1024. Det visar ju hur krävande det är, men men bara du är nöjd så ^^,

Permalänk
Avstängd

Jag får ut 18k i 3dmark 05 och 2400 i 06:an MSI GeForce 7600GT

Visa signatur

MSI GF7600GT 512mb 8x AGP | AMD64 Athlon 2800+ @ 2166 MHz L2=512kb NewCastle | 2x512mb Kingston ValueRAM PC3200 DD400 | EPoX NF3 8KDA3I

Permalänk
Medlem

Med laptopkortet 8600m GT får jag 3450 3Dmark06 poäng och detta är ett kort som är sämre än det vanliga 8600GT.
8500GT, med sina 2200 poäng, verkar därmed vara väldigt mycket sämre än 8600GT.

Dock räcker det väl till en en hel del lite äldre spel iallfall.
Har man uppgraderat från ett Geforce 4 eller nåt så lär man nog känna en stor förbättring.

Edit : Iofs har jag inte samma upplösning. Standardupplösningen i 3Dmark06 för mig är 1280x856.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Avstängd

Mitt kort jag köpte tyckte jag var skitbra Upgraderade från ett 9600xt slött som satan med 256mb. Monterade sedan mitt 7600gt och då flöt det på bättre.

Men det är väl restern av hans grejor som flaskar för att han inte nåt högre poäng ?. Min flaskar rätt hårt på för dålig processor.

Visa signatur

MSI GF7600GT 512mb 8x AGP | AMD64 Athlon 2800+ @ 2166 MHz L2=512kb NewCastle | 2x512mb Kingston ValueRAM PC3200 DD400 | EPoX NF3 8KDA3I

Permalänk
Medlem

Är det inte bättre att köpa ett grafikkort begagnat om man vill att det ska bli billigt?

Visa signatur

Speldator: Intel i7-6700k ~ Noctua NH-U9b ~ EVGA GTX 1080 Ti FTW3 ~ 16 GB Corsair LPX DDR4 ~ Gigabyte Z170X Ultra Gaming ~ 970 m.2 500 GB ~ EVO 500 GB ~ 1 TB HDD ~ Cooler Master V750 ~ Svive Luna S800 ~ Benq XL2420Z ~ Corsair K70 ~ Logitech G403 ~

Permalänk
Hedersmedlem

Jag TROR att de flesta här inne menar att du hade fått väldigt mycket bättre prestanda om du "önskat" och fått ett t.ex. beg. kort i samma prisklass... men kul att du är nöjd med ditt kort iaf..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gujukal
Jag sålde mitt X1950 PRO 256Mb för 650 kr, lika mycket som ditt kort kostar. Och det piskar 8500GT 100 gånger om...

Håller med där, men kul att du är nöjd iaf. Kortet är ju antagligen bättre än ditt gamla också, då kan man ju inte bli annat än glad

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av banck
Jag tar nog tjocksockar än ett graffe för 900 spänn, det är som kasta grisar till hungriga lejon och man vill ha grisarna vid liv. Sockarna har man iaf användning för i vintertid. 8500 kan inte ens bli varmt för att värma upp lägenheten,

Han starta tråden abvoius för att driva med folk, finns ingen annan anledning.

Jag lägger mina mynt på att du har högre Fragbite nivå än trådskaparen, varför?

Han fick kortet i Julklapp, kan bero på att föräldrarna kanske inte vet så mycket om grafikkort, eller så kan det bero på ekonomi.

Vi tycker alla olika om olika saker, det finns folk som jag som tycker att 9000 Turbo är en bra bil som kan få att gå hur hårt som helst, sen finns det dom som tycker att 9000 inte har något annat värde än att stå på skroten.

Vi har alla olika uppfattningar om saker & ting.

Givetvis förstår han att kortet är dåligt, men kanske inte så dåligt som i dina ögon.

Om du kollar kortet han har haft innan så är det ju knappast sämre..

Förstår inte riktigt vart vettet & respekten på SweC har tagit vägen, förhoppningsvis försvinner inte det lilla som finns kvar efter årsbytet.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Amstaff
Jag lägger mina mynt på att du har högre Fragbite nivå än trådskaparen, varför?

Han fick kortet i Julklapp, kan bero på att föräldrarna kanske inte vet så mycket om grafikkort, eller så kan det bero på ekonomi.

Vi tycker alla olika om olika saker, det finns folk som jag som tycker att 9000 Turbo är en bra bil som kan få att gå hur hårt som helst, sen finns det dom som tycker att 9000 inte har något annat värde än att stå på skroten.

Vi har alla olika uppfattningar om saker & ting.

Givetvis förstår han att kortet är dåligt, men kanske inte så dåligt som i dina ögon.

Om du kollar kortet han har haft innan så är det ju knappast sämre..

Förstår inte riktigt vart vettet & respekten på SweC har tagit vägen, förhoppningsvis försvinner inte det lilla som finns kvar efter årsbytet.

Asså, trådskaparen får ju skylla sig själv när han försöker starta en skryttråd och idiotförklara alla som har rätt i att det är ett budget-kort. Om han inte vill bli tillsagt om och om igen att det är ett dåligt kort borde han kanske inte skapa en tråd om hur bra kortet är?

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Asså, trådskaparen får ju skylla sig själv när han försöker starta en skryttråd och idiotförklara alla som har rätt i att det är ett budget-kort. Om han inte vill bli tillsagt om och om igen att det är ett dåligt kort borde han kanske inte skapa en tråd om hur bra kortet är?

Och Hur vet du att det är en skryttråd?

Det kanske aldrig reflekterar dig att vissa lägger upp trådar på ett visst sätt eller formulerar sig på ett visst sätt?

Jag ser ingenstans i hans inlägg som idiotförklarar mig som tycker att 8500gt är dåligt.. ?

Det enda jag ser är en gosse som fått en julklapp och som vill dela med sig av glädjen.

Jag respekterar honom och kastar inte skit på honom för det.

Jag menar, kollar man ditt system som du angett på din profil (om vi nu säger att det är den), vad skulle det ge mig att smutskasta dig och sitta här o säga "vilket värdelöst system du har bla bla bla"?

Som sagt, han är glad över sin julklapp, har inte sett nån av er skapa en tråd där ni är nöjda över era julklappar..

Visa signatur
Permalänk
Hjälpsam

Ett trevligt budgetkort som säkert funkar kalas på lite äldre spel, på många av de senaste får man säkert dra ned inställningarna ordentligt, men det får man räkna med om kortet kostar 500 kr.
Resten av maskinen såg ut att kunna ge flyt i spelen, rejält med minne och dubbla processorkärnor,
Kul att se att någon kan vara nöjd med lite mindre här på forumet.
Om man har kul när man spelar handlar till stor del om den inställning man har, är du inte nöjd om du inte kan maxa Crysis på högsta, tillhör du nog dom som är missnöjda för det mesta.
God fortsättning.
Edit: Jag uppfattade absolut inte tråden som en skryttråd, utan som en tråd från någon som var nöjd med sitt nya kort.
Kortet duger ju bra med rätt spel och rätt inställning.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Amstaff
Och Hur vet du att det är en skryttråd?

Det kanske aldrig reflekterar dig att vissa lägger upp trådar på ett visst sätt eller formulerar sig på ett visst sätt?

Jag ser ingenstans i hans inlägg som idiotförklarar mig som tycker att 8500gt är dåligt.. ?

Det enda jag ser är en gosse som fått en julklapp och som vill dela med sig av glädjen.

Jag respekterar honom och kastar inte skit på honom för det.

Jag menar, kollar man ditt system som du angett på din profil (om vi nu säger att det är den), vad skulle det ge mig att smutskasta dig och sitta här o säga "vilket värdelöst system du har bla bla bla"?

Som sagt, han är glad över sin julklapp, har inte sett nån av er skapa en tråd där ni är nöjda över era julklappar..

Han säger

Citat:

Ja, jag fick mitt 8500 GT 256 minne Från asus i julklapp

Till er som tycker att det är segt, skit kort, äkta budget mm.

Detta kortet är faktiskt inte alls dåligt, NFS U2 klarar på högsta inställningarna i 640x400 upplösning perfekt med det kortet..

Men jag vill komma till saken att detta kort är både billigt,litet(smidigt),tar bara en kort plats och väldigt bra!

Han menar alltså att alla som säger det är ett budgetkort har fel, dessutom kanske han vilseleder andra som inte har kunskapen om grafikkort. Vad skulle syftet med tråden vara om inte att försöka skryta eller försöka visa att andra har fel? Uttrycker man det som han gjort får man ta att folk säger att det är ett skit kort, för det är ju de?

Sen angående min profil, jag vet att datorn som står där är skit, därav uppgraderades den ett flertal gånger innan jag för något år sedan sålde den Det som står i min profil har nog inte varit så sedan jag registerade mig på Sweclockers. När det var vet jag inte, tror det var någon gång under 2005

Och jag är mycket glad över mina julklappar, jag skapar dock inte trådar där jag vill visa hur tuff jag är som fått dessa klappar

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Han säger

Han menar alltså att alla som säger det är ett budgetkort har fel, dessutom kanske han vilseleder andra som inte har kunskapen om grafikkort. Vad skulle syftet med tråden vara om inte att försöka skryta eller försöka visa att andra har fel? Uttrycker man det som han gjort får man ta att folk säger att det är ett skit kort, för det är ju de?

Sen angående min profil, jag vet att datorn som står där är skit, därav uppgraderades den ett flertal gånger innan jag för något år sedan sålde den Det som står i min profil har nog inte varit så sedan jag registerade mig på Sweclockers. När det var vet jag inte, tror det var någon gång under 2005

Och jag är mycket glad över mina julklappar, jag skapar dock inte trådar där jag vill visa hur tuff jag är som fått dessa klappar

Tror du missade poängen, det är ju en ganska ung figur som skrev denna tråd vilken gör att folk borde tänka på hur de formulerar sig. Jag tror inte att de flesta på Swec gillar att tracka ner på grann-kidsen o driva med dem.

Dessutom är det väl subjektivt vad man tycker är bra trots allt. En Volvo 940 är inte skit utan en väl fungerande bil om du bara ska köra i stads-trafik. Varför skaffa en Lamborghini Diablo om du inte är bil-nörd eller ska köra på autobahn/tävla.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skallben
Tror du missade poängen, det är ju en ganska ung figur som skrev denna tråd vilken gör att folk borde tänka på hur de formulerar sig. Jag tror inte att de flesta på Swec gillar att tracka ner på grann-kidsen o driva med dem.

Dessutom är det väl subjektivt vad man tycker är bra trots allt. En Volvo 940 är inte skit utan en väl fungerande bil om du bara ska köra i stads-trafik. Varför skaffa en Lamborghini Diablo om du inte är bil-nörd eller ska köra på autobahn/tävla.

Jag skiter i om det var kungen som skrev tråden Skriver man en sådan här tråd får man förvänta sig denna respons, sen om han är ung kanske han inte borde hänga här om han inte klarar av det?

Sen angående Volvon, klart man tar Lambon, en 940 är SKIT, skulle aldrig köpa en sådan, väljer istället ingen bil. Jag gillar inte osäkra gamla bilar som faller i bitar.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fullebulle
Jag lirade det med mitt gamla fx5200

har 5200 (inte så länge till) och kan tala om att, om det ska klara nfsu2 med högsta grafik måste man ha lägsta upplösning för att dt inte
ska hacka.

låter konstigt att 8500 skulle va likvärdigt med 5200 !?!??!!!?

Visa signatur

Main Fractal Design Define R2. Gigabyte GA-P67A-UD3. Intel Core i5 2500K. Asus GTX760-DC2OC. Samsung 840 PRO 128GB. 2x SpinPoint F4 320GB. Samsung SpinPoint 500GB. WD Green 1TB. Corsair CMPSU-620HX 620W.
HTPC Lian Li PC-V351B. MSI K9AGM2-FIH. AMD Athlon 64 X2 5600+. XFX HD4850 1GB. Samsung SpinPoint 250GB. WD Green 1TB. Corsair CMPSU-520HX 520W.

Permalänk
Avstängd

Okej, jag är 10 år och det är sant..

Jag skapade inte tråden för att visa hur nöjd jag är utan att det är inte så dåligt, för inte så mycket pengar.. Hade jag varit 20 eller någe sånnt, så hade jag ju haft bättre kanske..

Därför beskriver jag lite att många som är i min ålder, t.ex min klass, har märkesdatorer och är nåra år gamla, plus att det är jag som hjälper dom med MP3 spelare mm. Och sen att jag har lika bra kort som min pappa har.. Och han är 38.. Sådärför, Test Drive är rätt så nytt, det klarar detta kortet perfekt.. Crysis vet jag inte hur det funkar.. Är inte speciellt intresserad av det spelet heller. Medel of Honor AirBone klarar det också.

Och nu då, hur kan ni köra 5200 på högsta??? Det gick inte ens köra medium med mitt 6150 :S

Visa signatur

[I]AMD 3600+ X2|2048 MB Kingston 533 MHz|Raidmax Sagitta|AsusM2NPV-VM|Nec DVD|250 GB Sata Samsung|Nvidia 8500GT 256|Saitek Slimline|Logitch|Creative 2.1|Elsa Ecomo 520 19"CRT[/I]

Jag är magic_shoot!

Permalänk
Medlem

Körde mett ett 8600gt i väntan på 8800gt.. och jag annvände det kortet rätt länge. Vet ej hur stor skillnaden är mellan 8500gt och 8600gt..

Men när jag gick över till 8800gt vart det som natt och dag

Visa signatur

Tiden är alltid 17.00 någonstans i världen.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Jag skiter i om det var kungen som skrev tråden Skriver man en sådan här tråd får man förvänta sig denna respons, sen om han är ung kanske han inte borde hänga här om han inte klarar av det?

Sen angående Volvon, klart man tar Lambon, en 940 är SKIT, skulle aldrig köpa en sådan, väljer istället ingen bil. Jag gillar inte osäkra gamla bilar som faller i bitar.

om vi ska va sånna så kan jag tala om att 940 är en av de bästa bilarna som någonsin tillverkats när det gäller kvalitet..... t.ex. motorerna håller dubbelt så länge än många andra.... Med årlig service håller den i evighet.

ps. kolla mitt namn

"Och nu då, hur kan ni köra 5200 på högsta??? Det gick inte ens köra medium med mitt 6150 :S"

svar:
om systemet saknar andra flaskhalsar och hårddisken inte är full med skräp så kan man det.

Visa signatur

Main Fractal Design Define R2. Gigabyte GA-P67A-UD3. Intel Core i5 2500K. Asus GTX760-DC2OC. Samsung 840 PRO 128GB. 2x SpinPoint F4 320GB. Samsung SpinPoint 500GB. WD Green 1TB. Corsair CMPSU-620HX 620W.
HTPC Lian Li PC-V351B. MSI K9AGM2-FIH. AMD Athlon 64 X2 5600+. XFX HD4850 1GB. Samsung SpinPoint 250GB. WD Green 1TB. Corsair CMPSU-520HX 520W.

Permalänk

De första siffrorna i ett kort är inte alltid det som bestämmer om kortet är bra, speciellt innom Nvidia. FX5XXX, 6XXX, 7XXX, 8XXX; ett 6800Ultra piskar ett 8400GS på många sätt så ett 6150, som nästan har svårt med att köra GDI på 1600x1200, hmmm...

Visa signatur

CPU i9-9900K GPU ASUS RTX 2080 TI Strix OC MB ASUS STRIX Z390-E RAM Corsair VENGEANCE RGB 32GB DDR4 3200MHz Case Fractal Design Define C PSU EVGA G3 850W Cooling Noctua D15
Monitor MSI Optix MAG342CQR SSD Samsung 970 EVO 500GB 860 EVO 500GB 860 QVO 2TB + QVO 4TB PLEX Server 2x HC560 20TB+WD RED 2x10TB+12TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av volvopowr
om vi ska va sånna så kan jag tala om att 940 är en av de bästa bilarna som någonsin tillverkats när det gäller kvalitet..... t.ex. motorerna håller dubbelt så länge än många andra.... Med årlig service håller den i evighet.

Spelar ingen roll att en bil håller 20+ år När en bil blir 10 år gammal skulle man redan ha sålt den för flera år sedan Jag pratar mer om krocksäkerhet, bromskvalité, motorkraft, chassi o i princip allt. Jag kan säga att de flesta volvos är efter på mycket, även de nyare. Jämför t.ex. en S40 av modell 07 med en BMW, bromsarna i S40n är ett skämt i jämförelse.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

man kan säkert köra alla spel idag med det där kortet problemet är att vissa spel är inte roliga att spela med 2 fps i.
många här är hardcore gamers och vill kunna köra i upplösningar 1920*1080 med allt på högsta och inte i 640*480 vilket idagens läge är en VÄLDIGT låg upplösning.

om du känner att det inte räcker till(testa crysis,bioshock mfl) så kan jag rekomendera ett ati hd3850 som har en bra prislapp förhållande till prestandan.

angående volvo så är gamla 240 bilarna helt klart bäst, min bror som är bilmekaniker älskar motorn i dem eftersom det är en av de få motorer som inte går sönder om kammremmen skulle ryka.
volvo är tråkiga svensson bilar men kvaliten är det inget fel på, som sagt så håller motorerna i evighet med lite omtanke.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Måste säga att du uttrycker dig väldigt bra i skrift för att vara 10 år, tror inte att jag kunde formulera mig lika bra när jag var i den åldern. Dagens skola kanske inte är så pjåkig trots allt...

Permalänk
Medlem

Kvalitet är när en produkt uppfyller kundens krav och förväntningar.

Tänk på det

Ingenting har bra kvalitet... kvaliten bestäms av användaren.

Visa signatur

Tiden är alltid 17.00 någonstans i världen.

Permalänk

Om ungen är 10 bast och kan skriva sådär är han riktigt grym.. som sagt, allt deta är en fejktråd bara för att göra folk upprörda. Vilka snäll själar det finns är ute som försvarar honom....