3 gkort att välja i mellan =) snälla hjälp!

Permalänk
Medlem

3 gkort att välja i mellan =) snälla hjälp!

tja har väldigt svårt att välja mellan de här 3 korten de verkar vara nästan lika bra

Gainward GeForce 8800GT 1GB GDDR3 http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=344050

den här har jag inte hittat några benchmarks eller sammanfattande reviews på :/ så om någon vet nåt eller har en sån dela gärna med er av info. visst 1 gig verkar overkill nu men man vet aldrig om 6 månader eller 1 år från nu. och det lilla jag har hittat om de så verkar det som att den är några grader kyligare än vanliga GTn!

XFX GEFORCE 8800GT 512MB XXX http://www.dustinhome.se/pd_5010122765.aspx

det är en överclockad 8800 gt verkar vara rätt stabil

ASUS GEFORCE 8800GTS 512MB Direktlänk: http://www.dustinhome.se/pd_5010124844.aspx

kostar lite extra och verkar inte vara snabbare än överclockade gtn men har hört av många reviews att den ska vara lite bättre än vanliga GT dock har jag inte hitta nån benchmark som jämför den med XFX.

alla kort finns på lager och kostar nästan lika mycket GTSn kostar väl 200 mer men saksamma.

om någon sitter på nån av de här korten så vill jag gärna oxo veta om

1. den inte låter allt för mycket alltså damsugare!

2. om den har överhettnings problem dvs datorn krashar om man spelar många timmar.

3. om ni tror den passar i en microtower som inte är allt för liten

4. va kör ni för nätagg? våre bra o veta hur mycket w jag behöver för en sån 4gb ram 250 gig hd och core 2 duo.

tack i förväg

Visa signatur

AMD M2 4200, 2gb 533, 1 Terra+ hd
--
Inspiron 6400, core duo 1.6, 1gb ram, 60 gb

Permalänk
Hedersmedlem

jaa du. hurvuda du får plats med Nvidia 8800 serien i din dator kan jag inte uttala mig om då det inte står specificerat vilket chassi du har.
Vid val av grafikkort bör du ta hänsyn tilll maxupplösningen på din skärm. Gtkortet med 1 gig minne presterar inte bättre. Eller, jo, eftersom att den klarar högre upplösning... Men kortet är inte bättre i övrigt än ett GT 512 mb. Så ska du ha ett GT med 1 gig ram ska du ha en skärm som kan ta upplösning på minst 1600*1200, annars kommer du inte få ut någon skillnad what so ever om du köper ett GT 512 mb. Idag iaf.

Sedan tycker jag inte att du ks köpa ett GT 512 mb för över 2200 spänn. Alla är ju precis samma grej iaf. Vill du ha det klockat så gör det själv gratis. Guider finns det gott om på detta forum

8800GTS är det bästa kortet av de tre. Och tycker du att det är värt 7-800 spänn mer för prestandaökningen mellan korten ska du ju köpa GTSkortet. Själv tycker jag inte att man får så mycket mer för pengarna på nya GTS 512 jämfört med GTkortet. Men, GTS är bättre kylt och aningen kortare vilket gör att det har större chans att passa i ditt chassi. Vet ju dock ej vilket chassi du har.
Kolla själv sweclockers test mellan 8800 GT 512 och GTS 512 mb så ser du hur liten prestandaskillnad du får av de extra hundralapparna
http://www.sweclockers.com/articles_show.php?id=6003&page=8

EDIT:
Jag har har ett nätagg på 500W och det räcker med råge för min dator vilket liknar din uppsättning.

Alla grafikkorten du undrar över klarar att spela 24/7 även om du klockar dem lite. Klockar du ej så kommer inte grafikfläktarna störa dig. GTkorten har en liten fläkt med höga varvtal vilket kan göra den högljudd OM man överklockar. Men de kommer inte att ge dig problem.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 7 5700X3D • Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

tack så hemskt mycket för svar på alla mina frågor kommer att köra på ett gts kort då eftersom jag mest sannoligt kommer o sitta på 1440x900 skärm och lagerstatus är hemskt viktigt då jag ska resa till utlandet på söndag och då finns det bara 3 arbetsdagar ons-tors-fre då varorna har att komma fram :/

annars hade jag kört på en billig GT då skyllnaden är minimal, men de finns ingenstans som jag kan komma på, då är det val mellan överclockat GT och vanlig GT med 1gig ram och GTS , eftersom alla kostar lika mycket så kör jag på GTS då som du säger jag kommer nog inte ha användning av 1gig minne och GTS är helt klart bättre i sweclockers benchmakrs vilket jag litar på

tack igen, får nu bara hoppas att dustinhome eller kompletts lagerstatus stämmer så jag inte beställer dator som kommer o ligga i posten :/ och att deras lager varor levereras på 2 arbetsdagar såklart

Visa signatur

AMD M2 4200, 2gb 533, 1 Terra+ hd
--
Inspiron 6400, core duo 1.6, 1gb ram, 60 gb

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd flyttad*

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG