Permalänk
Medlem

10/10 ostrypt från Bredband2, får ut en 80Mbit ungefär.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maniak
10/10 ostrypt från Bredband2, får ut en 80Mbit ungefär.

Inte dåligt. Valuta för pengarna

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iigloo
Inte dåligt. Valuta för pengarna

Jupp, det är riktigt trevligt :). Grannar i samma trappuppgång har även Gbit hastighet mellan varandra här, riktigt trevligt när man bor ett gäng studenter i samma. Synd att man är den enda som bor i min uppgång :P.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem

Telia ADSL 8MBit på en sunkig router som enbart pallar 5Mbit ^^.

Permalänk

Bredband2 100/100, får ut ungefär 95/75.

Visa signatur

"to conquer others is to have power, to conquer yourself is to know the way"

Permalänk
Hedersmedlem

ADSL 2/0.5

Permalänk

bredband 100/100

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

BBB 24/1 ADSL. Skaffar Telia 100/100 eller liknande i sommar.

Visa signatur

P8P67 Pro | i7 2600K + NH-D14 | Corsair XMS 8GB-1600MHz | ASUS GeForce GTX 970 | Samsung SSD 840 PRO | Corsair HX 750W

Permalänk
Medlem

Comhem 8/8 fungerar perfekt:D

Visa signatur

Ryzen 9 3900X | Noctua NH-U12A | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming | Corsair Vengeance PRO 32GB 3200MHz | Seasonic FOCUS Plus 750W | Samsung 970 EVO 1TB | 4 x 1.92 TB Intel SSD | Fractal Design Define C TG | Windows 10 Pro

Xeon E3-1241 V3@3,5GHz | Cooler Master Hyper 212 Evo | Supermicro - X10SL7-F | Samsung 32GB 1600MHz ECC | Evga Supernova G2 850W | WD RED/Segate Ironwof - 50TB | Fractal Design Define R5 | Unraid 6.7

Permalänk

Nu: 24/3

Innan sista januari: 100/10 eller 100/100 Telia FiberLan

Permalänk

blixtvik 30/30 sedan 2 månader tillbaka (YES)

Permalänk
Medlem

ComHem 8/8. Får det jag betalar för.

Visa signatur

Jag är konstig. Är du?
----
http://posera.nu/

Permalänk
Medlem

100mbit fiber från IpBolaget i Landskrona

Permalänk
Medlem

Telia 8/0.8 mbit ADSL, får ut 6.9/0.8 enligt TPTEST och Bredbandskollen. Har varit mycket strul med D-link modemet som enligt Telia inte snackade samma språk som deras telecentral gjorde, vilket medförde att vi fick ett paket med ett modem och router från Zyxel som har funkat jättebra. Unvdik billiga nätverksprodukter eftersom det lönar sig och investera i något som funkar 24/7 istället för att behöva köpa nya grejer.

Visa signatur

Live for speed, Ventrilo, DC hub och Folding@sweclockers server @ bergkvara.no-ip.org

Permalänk
Medlem

Jag har det man kallar för "fiber". Själv kallar jag det för LAN.
Det är ju ingen fiberkabel som kommer in i lägenheten direkt.
Uppkopplingen är 100/10 via Telia. Fungerar klockrent.
Tyckte det var lite dyrt att betala 800:- per månad för en 100/100 anslutning.

Visa signatur

Its not the fart that kills, its the smell....
(Det är inte farten som dödar, det är smällen....)

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alibabba
Jag har det man kallar för "fiber". Själv kallar jag det för LAN.
Det är ju ingen fiberkabel som kommer in i lägenheten direkt.
Uppkopplingen är 100/10 via Telia. Fungerar klockrent.
Tyckte det var lite dyrt att betala 800:- per månad för en 100/100 anslutning.

Förklarade tidigare att jag kallar det fiber för att anslutningen till fastigheten är fiber. Finns nog ingen här inne som har optisk anslutning på nätverkskortet och en fiberkabel ut från väggen (vore über i så fall )

Vad kostar din 100/10 hos Telia?

För övrigt ser det ut som jämt skägg mellan anslutningarna.

Permalänk
Medlem

NextGenTel: ADSL2+ 20/1

Snart byter vi till Canal Digital via kabeltv nätet. Då blir det 12/2 istället. får ändå inte ut så mycket av ADSL upkopplingen så det blir nog ingen nedgradering hoppas jag.

Visa signatur

Søk på "BjoKib" på Spotify om du gillar Progressive House / Deep / Trance.

Permalänk
Medlem

1:a Telia Sonera koppar 100/100 Mbit(får ut varenda droppe)@818:-/mån.
2:a Bredbandsbolaget ADSL 20/3 Mbit(får ut 12/2.1 ~2km)@349:-/mån.
3:e Tele2 uppringt internet 42/33 kbit.
4:e Tele2 GPRS ~ 9.6 kbit(variabelt).

2:an aktiveras automagiskt om 1:an blir instabil och återgår när 1:an återigen blir stabil.
3:an och 4:an är helt manuella.

Behövde 2:an under ~ 23h i år när en switch i stadsnätet slutade fungera. Annars har 1:an varit klockren sedan 2005.

Visa signatur

Grundregel för felsökning: Bryt och begränsa.

Permalänk
Medlem

När vi drog in fiber i folks lägenheter i Rotebro så var det fiber rakt in till lägenheten MEN det satt ju förstås en konverter där fibern slutade och övergick till vanlig kabel mellan kundens dator och väggen. Är det också lan?

Det är billigare med såna nätverkskort. Ett fiberkort är väl inte så jättebilligt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av N!klas
När vi drog in fiber i folks lägenheter i Rotebro så var det fiber rakt in till lägenheten MEN det satt ju förstås en konverter där fibern slutade och övergick till vanlig kabel mellan kundens dator och väggen. Är det också lan?

Det är billigare med såna nätverkskort. Ett fiberkort är väl inte så jättebilligt.

Självklart är det LAN, spelar ju ingen roll om det är elektriskt eller optisk kommunikation.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Local_Area_Network

Visa signatur

Medlem #14

Permalänk

Bredbandsbolaget ADSL 20/3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JenzA
Självklart är det LAN, spelar ju ingen roll om det är elektriskt eller optisk kommunikation.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Local_Area_Network

Ja, det är förstås helt sant.
Alltid lan oberoende av om man har fiber rakt in i datorn eller ej när vi snackar de bredband som folk har hemma idag.

Permalänk
Medlem

Labs2 30/30. Hastighetsmässigt bara bra men driften är lite sisådära. Deras dnser dör lite då och då och mailen är tokseg. Lösningen är såklart att jag använder annan dns och en annan mail.

Permalänk
Medlem

Jag har 100/10 Mbit TP från bredbandsbolaget. (Röstade på annat)

Visa signatur
Permalänk

Sitter med ett 2MBit/0.5 MBit från Telia. Det är för jävligt. Bryter ner hela tiden.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem

8/1 här, stabilt och bra iaf, men linan på DH var bättre

Gott nytt år!

Visa signatur

Asus X53KA * AMD TURION TL58 @ 1.9 GHz * 2 GB 667MHz * ATI Radeon HD 2600 512MB DDR2 * 15.4" WXGA 1280x800 * Windows Vista home Premium * WD Elements ½TB * G15 * Icemat siberia * MX518 * Qpad XT-R
Opera user, CS player

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ninotramp
Sitter med ett 2MBit/0.5 MBit från Telia. Det är för jävligt. Bryter ner hela tiden.

Om det inte sitter i din utrustning så, felanmäl!

Permalänk
Medlem

"Tre hål i väggen"

Comhem 24/8..

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | ASUS GeForce RTX 4070 Super 12GB Dual EVO OC | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold | Acer 24" Predator XF240H 144Hz

Permalänk
Avstängd

100/10

Fiber från bredbandsbolaget, även telefon och tv där! Allting går via bredbandet! En switch också med 5 portar, 3 datorer, 1 telefon och 1 tv ! Är riktigt gött..

Visa signatur

[I]AMD 3600+ X2|2048 MB Kingston 533 MHz|Raidmax Sagitta|AsusM2NPV-VM|Nec DVD|250 GB Sata Samsung|Nvidia 8500GT 256|Saitek Slimline|Logitch|Creative 2.1|Elsa Ecomo 520 19"CRT[/I]

Jag är magic_shoot!

Permalänk
Medlem

Fiber lämnas oftas av i villor och fribygda lägenheter där det blir lite avstånd.
http://www.packetfront.com/export/sites/default/img_library/a... exempel på en 24portas Singelmode lager3 switch för stadsnät.

Man sätter ju oftas en fiberkonverter/switch för att göra det smidigare för kund och ser ingen anledning att ha ett fiber NV-kort heller..
Jag har nog konfat/satt upp upp en ca 300 nya fiberportar senaste månaderna. (Skatteavdraget försvann nu vid årsskiftet)