Vilket är årets spel 2007?

Permalänk
Medlem

Vilket är årets spel 2007?

Vilket är årets bästa spel 2007?

Permalänk
Inaktiv

Av de på listan gillar jag crysis/stalker mest, men min röst faller nog ändå på stalker. Ett av tidernas bästa spel eftersom man kan spela om det oändligt många gånger utan att tröttna. Ett minus för att de inte har löst alla buggar ännu vilka har resulterat i otaliga krascher. Annars så är nog strategispelet supreme commander en favorit.

Permalänk
Medlem

Bioshock för känslan och miljöerna, Call of Duty 4 för multiplayer och några riktiga ljusglimtar i SP (All Ghillied Up!) men årets spel är ändå...

Mass Effect! För det otroliga gameplayet, den engagerande storyn och alla svåra val.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Jag röstade på Bioshock. Variation i miljöer och spelmoment, konstant ökande action-faktor, underbar känsla, atmosfär och story.

Vill också passa på att ge en känga till Crysis, ytligt spel med bristande variation, djup och längd. Snygg fps, men innehållet är undermåligt i mitt tycke. "Frihet" my ass, jag kan ta mig in på en bas från vänster eller höger? Whoopteedoo, jag tar hellre ett väl skriptat spel som Bioshock som kan erbjuda mig en ride än ett "torrt" spel som Crysis.

2007 har inte imponerat på mig men 2008 kommer bli underbart: FarCry 2, Fallout 3, GTA IV, Mafia 2 och förhoppningsvis kommer Homeworld 3 annonseras!!! (Jisses, uppföljarnas år eller vad?)

Visa signatur

[Asus P8H67] - [Intel i2500k] - [Corsair 4gb pc10600] - [Asus 560ti 1gb]

Permalänk

Fattar inte varför alla tycker CoD4 är så jävlar kul?.

Ok, singleplayer delen är väl schysst men man tröttnar direkt på den med.

Ja menar, spelet är ju så förbannan linjärt?. Ingen frihet alls och det känns totalt portat från 360.

Tycker spelet är uruselt....

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk
Medlem

Portal helt klart.

Permalänk
Medlem

Annat - Uncharted: Drake's Fortune. Ett helt underbart spel! Om ni äger PlayStation 3, köp det!

Permalänk
Medlem

Bioshock, utan tvekan!

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pull
Fattar inte varför alla tycker CoD4 är så jävlar kul?.

Ok, singleplayer delen är väl schysst men man tröttnar direkt på den med.

Ja menar, spelet är ju så förbannan linjärt?. Ingen frihet alls och det känns totalt portat från 360.

Tycker spelet är uruselt....

För att den har det bästa multiplayer sen stenåldern.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pull
Fattar inte varför alla tycker CoD4 är så jävlar kul?.

Ok, singleplayer delen är väl schysst men man tröttnar direkt på den med.

Ja menar, spelet är ju så förbannan linjärt?. Ingen frihet alls och det känns totalt portat från 360.

Tycker spelet är uruselt....

Alla tycker vi olika... och tur är väl det...

Vissa tycker om det linjära... personligen blir jag väldigt snurrig när man kan gå vart man vill och göra vad man vill, spelet tappar ofta fokus på storyn och liknande då.

Tycker alla spel på den listan förtjänar ett pris av något slag, dock ej Crysis då det var en besvikelse för mig (inte alls vad jag förväntat mig, kanske berodde på den enorma hype det fick, vad vet jag)

Permalänk
Hedersmedlem

Detta är sweclockers. Om en shooter inte vinner statistiskt så är något fel.

EDIT: Shooter vinner

Vad skulle t.ex. hända om jag lade till en flygsimulator till listan 2008?

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

tjaa COD4 för mig då, har testat Bioschock och crysis båda hackade sönder datorn tyvär..

COD4 flöt på någorlunda med allt på lägsta och i window men trots det så är det ett jävla bra spel så den får min vote

Permalänk
Medlem

Inget spel 2007 har varigt specielt bra. Röstade på Assasins creed pga det är det enda spel som intalat mig mest men har dock inte hunnit testa ordentligt. Testade dom andra på listan och dom va bra men inte specielt märkvärdiga.

Crysis va på tok för kort.

Visa signatur

Tiden är alltid 17.00 någonstans i världen.

Permalänk
Medlem

Snälla, sluta blanda ihop annat och vet ej... de är långt ifrån samma sak.
Men i vilket fall så går min röst till Timeshift, som inte bara var otroligt underhållande utan även det mest innovativa FPSet på länge. Ok visst, kanske inte jättemånga nya idéer men mer än de flesta FPS idag, och de lyckades absolut utföra både nya och gamla idéer på ett enligt mig brilliant sätt. Jag saknar även Skate på listan, som är det bästa tidsfördrivet sedan THPS 1.

Av de spel på listan så får det bli Assassins Creed, helt klart mest underhållande av det mesta på listan. Enda spelet man faktiskt vill bli jagad i för att det är så kul att kuta runt i städerna med lite press på sig ^^

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

tycker half-life II: episode two var rätt imponerande i år. borde vara med på listan...

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk

Tycker att stalker och crysis var roliga spel, båda har bra grafik och roliga effekter

Röstar på Stalker eftersom att jag hade mer känsla för det spelet.

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Medlem

Call of duty 4 var mycket bättre än jag förväntade mig

Men tyvärr måste jag säga att Crysis var sämre än jag väntade mig :/ men fortfarande ett sjukt bra spel

Permalänk

Call of Duty 4 är för mig det bästa spelet 2007. Men det kom också ut många andra bra, som tex Belga sa Timeshift. Stalker var riktigt kul det med, och jag tillbringade också en hel del tid framför C&C 3.

MVH laggarbacken

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pull
Fattar inte varför alla tycker CoD4 är så jävlar kul?.

Ok, singleplayer delen är väl schysst men man tröttnar direkt på den med.

Ja menar, spelet är ju så förbannan linjärt?. Ingen frihet alls och det känns totalt portat från 360.

Tycker spelet är uruselt....

Håller med, linjärt som tusan. Veteran gamers skulle förmodligen aldrig rösta på Cod4.

Hur som helst så är Kane & Lynch ett toppen spel.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Kan inte säga att jag gillar COD4 speciellt mycket, man spelar Singleplayern och efter det finns det inget som "drar" en till att spela SPn igen. I Crysis var det tvärtom, har ju klarat spelet två gånger och man kan ha hur kul som helst med Editorn :D. Dojan, Kane & Lynch .. jösses säger jag bara :p.

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pi
tycker half-life II: episode two var rätt imponerande i år. borde vara med på listan...

Jag funderade på att lägga in det men tyckte det räckte med shooters. Dessutom kan det diskuteras om det är ett nytt spel.

Permalänk
Medlem

Röstade bioshock, men det var nära att det blev crysis(trodde det skulle bli skit, men gillade det mycket).

Visa signatur

"The devil will find work for idle hands to do."

Permalänk

Stalker

Lätt det spelet som jag har lyckats leva mig in i mest i år. Det kändes väldigt stort och intressant. Synd att det blev så trasigt i slutändan bara, men som tur va så hade jag inga problem alls med spelet. Med lite moddar så blir det helt jävla fantastiskt.

Årets besvikelse va nog CoD4, som jag hade för stora förväntningar av. Ruskigt tråkigt linjärt och oändligt med fiender. Styrningen och funktionerna var direkt tagna från konsoll-versionen, vilket förstörde en hel del. Inget nyskapande alls eller ens intressant. Bara tråkigt och enformigt mörsande längs en förbestämd väg. Såg verkligen fram emot Pripyat, eftersom jag gillar Stalker så mycket. Men det var ju kul som en uppkörning, man sprang bara efter en snubbe och gjorde vad han sa. Urk.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Avstängd

Enemy Territory: Quake Wars

Bra teamwork och grym action, tyvärr lite för svårt för noobsen, tar några timmar att komma in i ^^

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem

Röstar också på Stalker.

Här är korta intryck av de andra spelen.

Assassin’s Creed - inte spelat.

Bioshock - Bra stämning, fin miljö och bra story men vapenkänslan är kass och spelet känns för konsolaktig den med. Men bra spel endå! Dock inget som hamnar i topp hos mig iaf.

CoD 4 - SP - Löjligt linjärt och varierande. Ibland snygg och inbland ful. Script överallt. Stundtals irriterande men annars rätt kul pangare. Fattar dock inte hur spelet kan komma så högt upp på listorna hos folk. Det är faktiskt 2007 vi snackar om. CoD4 känns faktiskt inte alls som ett spel från 2007 iaf...konsolportning också..ushh.. - MP - BF2 klon. Kul men inte så kul.

Crysis - Bra spel! Ett spel som växer med spelaren. Däremot gillar inte längden på spelet samt slutet är löjlig...friheten är ok i början men begränsas mer senare i spelet. Crysis är ett spel där man själv bestämmer hur det ska spelas men lite mycket script här också och alienskeppet var helt onödig.

Mass Effect - inte spelat.

Portal - bra och innovativ men känns inte som "vanlig" spel utan som en modd. Så fattar inte heller hur den kan komma upp på delat första plats hos FZ tex. Ifs varken håller med deras lista eller gillar deras spelrecensioner så...
Bra spel men kort och pussel...kul som variation till andra spel men inte mer.

Super Mario Galaxy - ej spelat.

World In Conflict - Stundtals väldigt kul spel faktiskt! Synd att man inte fick lite fler enheter bara men gillade kampanjen och striderna! Tyvär inte så realistiskt som man hoppats på och MP delen var inte kul!

Permalänk

Annat - Ratchet & Clank: Tools of Destruction till PS3

Visa signatur

Gigabyte B550 Aorus Pro V2 / AMD Ryzen 9 5900X / Kingston 3200MHz 4x16GB / Gigabyte GeForce RTX 3060 Gaming Rev2 OC / Fractal Design Edison M 750W / Kingston M.2 960GB / Cooler Master Hyper 212 Black Edition / Corsair 4000D Airflow / Win 10

Permalänk
Medlem

Annat, HL2 - Episode 2

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

cod4 i multiplayer är riktigt kul, singelplayerdelen ser dock ut som nått ihopknåpat år 2000, riktigt linjärt och instängt, ingen frihet för spelarn alls, katastrof i mina ögon.

la min röst på bioshock, gudomligt kul spel

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

Mass Effect, Rätt svar på alla frågor som har med spel att göra.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SID 6.7
Mass Effect, Rätt svar på alla frågor som har med spel att göra.

Absolut. Skulle Mass Effect varit 360+PC skulle det vunnit den här omröstningen utan problem

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum