Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kaderud
Jag kikar inte på film på telefon dessvärre..
Men skillnaden mellan N95 och N82 är inte så stora

1 - Xeon blixt istället för LED lampa
2 - Bättre batteritid
3 - "starkare" wlan (Tycker iaf jag eftersom jag inte kan använda N95an i köket men N82an)
4 - GPS låser sig snabbare eftersom antennen sitter på toppen av telefonen.
5 - Mindre skärm, vilket inte är så jävla viktigt

Annars är som sagt inte skillnaden så stor...

det blev en n82 till slut ändå och det funkar att kolla på film utan problem det enda man kruxet man får är att konvertera allt till mp4 sen rullar det på även anime med subtitles. en trevlig uppgradering från w800i

Visa signatur

no i will not go loladin over this....no not at all

Permalänk
Medlem

En fråga som jag inte har hittat svar på här i tråden är: När jag kopplar in den medföljande datakabeln till N82'an så står det "USB dataöverföring aktiverad. Minnes kortet kan ej användas" Kan man inte bara jacka in luren o tanka över musik och annat direkt till minneskortet utan går de bara fylla internminnet först sen flytta de till minneskortet?

Plus naturligtvis, har någon fått snurr på MSN i telefonen. Vore gott om man fick ordning på de när man vant sig att ha de från sin gamla w850i. Provade att ladda hem en variant av installationsfilem men när jag försöker öppna den står de att certifikatet är utgånget.

Visa signatur

Polaris Sportsman 570 X2 Nordic Pro, ja just ja, och en medioker data har jag också 😁

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SiD
En fråga som jag inte har hittat svar på här i tråden är: När jag kopplar in den medföljande datakabeln till N82'an så står det "USB dataöverföring aktiverad. Minnes kortet kan ej användas" Kan man inte bara jacka in luren o tanka över musik och annat direkt till minneskortet utan går de bara fylla internminnet först sen flytta de till minneskortet?

Om du bara provat efter att du pluggat in den så hade du sett att du kan tanka direkt till minneskortet. Meddelandet syftar på att telefonen inte kan använda minneskortet när det är i masslagringsläge.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

Man bockar och tackar för den infon.

Bara frågan om MSN kvar att lösa då.

Visa signatur

Polaris Sportsman 570 X2 Nordic Pro, ja just ja, och en medioker data har jag också 😁

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SiD
Man bockar och tackar för den infon.

Bara frågan om MSN kvar att lösa då.

Jag har inte heller fått Nokias MSN-klient att fungera. Däremot så gillar jag verkligen Agile Messenger, som kan köra alla protokollen samtidigt... ICQ, MSN... osv... Den är riktigt bra. Funderar på att köpa den faktiskt.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk

Jag kör Nokias/Microsofts MSN Live klient utan problem, funkar bra, lite funktioner saknar man dock mot tex IM Plus som jag körde på Pi1:an jag hade innan. Men så länge den officiella MSN klienten går att köra gratis tror jag att jag håller mig till den. Nån vecka efter jag kört den kom det dock någon varning att min 30 dagars trail hade börjat.. ska bli intressant att se vad som händer sen.

Visa signatur

Huvudburk: Core i9 10850K | ASUS ROG MAXIMUS XII HERO Z490 (Wi-Fi) | 32GB Trident Z 4000MHz | Asus Geforce TUF 3080 OC | NZXT H710 | ASUS ROG RYUJIN 360 | Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 500GB | LG 48” CX OLED | Server: Core i7 6700K | 32GB Dominator 3000MHz | NZXT 440W+Kraken X61 | Övrigt: LG 77" C9 OLED | iPhone 12 Pro Max

Permalänk
Medlem

Får man fråga vart min herre har hittat den?

Finns de nån möjlighet att via programmen på den medföljande skivan kunna redigera alla ens kontakter som blev omkastade, namnen alltså, när man förde över från sim-kortet?

Visa signatur

Polaris Sportsman 570 X2 Nordic Pro, ja just ja, och en medioker data har jag också 😁

Permalänk

Mail for exchange är släppt till N82 nu. Tyvärr verkar man inte kunna synka undermappar till inkorgen så det får bli Roadsync framöver ändå.
http://www.businesssoftware.nokia.com/mail_for_exchange_downl...

Permalänk
Citat:

Finns de nån möjlighet att via programmen på den medföljande skivan kunna redigera alla ens kontakter som blev omkastade, namnen alltså, när man förde över från sim-kortet?

Jo det ska bara vara att redigera kontakterna i Nokia PC Suite, alternativt synka in dem i outlook, redigera dem där och synka tillbaka dem till telefonen.

Visa signatur

Huvudburk: Core i9 10850K | ASUS ROG MAXIMUS XII HERO Z490 (Wi-Fi) | 32GB Trident Z 4000MHz | Asus Geforce TUF 3080 OC | NZXT H710 | ASUS ROG RYUJIN 360 | Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 500GB | LG 48” CX OLED | Server: Core i7 6700K | 32GB Dominator 3000MHz | NZXT 440W+Kraken X61 | Övrigt: LG 77" C9 OLED | iPhone 12 Pro Max

Permalänk

Någon som vet om tre kommer subventionera den som de gör med N95 8GB? Nu finns den inte överhuvudtaget hos dem.

Visa signatur

Mainframe: Core i7 920 - Gigabyte EX58-UD5 - Gigabyte Geforce GTX285 - 150 GB Velociraptor - 1TB Caviar Black - 12GB RAM

Permalänk
Medlem

ny färg....

Hitta denna bild http://bp2.blogger.com/_h5hOmDEy1n4/R3py7RqBHuI/AAAAAAAAsUY/A...
Inte lika snygg i vitt IMHO

Permalänk
Medlem

Jag föredrar den nuvarande gräddfärgade varianten. Jag tycker den är skitsnygg!

Permalänk
Medlem

den verkar skön, vad ska man köra in för program på den nu då? måste ha grejer?

Visa signatur

Mess with the best and die like the rest.
MSI Mortar Max B450, AMD 3700x, PowerColor 5700 XT

Permalänk
Medlem

Emtube, google maps, och live messenger är bra iaf. Har inte installerat så mycket program faktiskt...
Men hur kollar man sitt ip? Myip.dk funkar inte då jag vill ha mitt interna ip.

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk

Har haft tre länge nu men kommer de inte med N82 snart så får jag nog byta bolag. Jag är sugen på denna telefon!

Visa signatur

Ingenting försvinner, allt finns kvar!

Permalänk
Medlem

En fråga angående galleriet. Nu när man börjar få en del bilder och filmer i luren så undrar jag om det går att få galleriet att bara visa bilder ur ett speciellt album. Som det är nu så visar ju galleriet alla bilder samtidigt trots man har de i olka almbum. Blir lite rörigt trots ett rätt ok gränssnitt. Är det möjligt eller måste man ha allt visat samtidigt?

Visa signatur

Polaris Sportsman 570 X2 Nordic Pro, ja just ja, och en medioker data har jag också 😁

Permalänk
Medlem

Kör en obrandad N82 på tre funkar kanon allt fungerar!

Permalänk
Medlem

Läst igenom hela denna jättetråden och fått mkt fin info. Skulle bara vilja ha en liten utveckling på själva "musikbiten".
Detta står i Symbian-Guru :
http://www.symbian-guru.com/welcome/2007/11/nokia-n82-rept2.h...

Citat:

So for music, I’d rate the Nokia N82 at a 6 out of 10. If you’re wanting a music device, you’d be MUCH better off with the N95 in whatever form for the music keys and the inline remote support. It’s just such an inconvenience to have to pull the phone out of your pocket or bag every time you want to change the tracks. However, with the 3.5mm audio jack, microSD card slot and nice speakers, the Nokia N82 is definitely usable as a music player.

Stämmer detta verkligen? Finns det ingen BlueTooth / Sladdvariant som man kan styra musiken från utan att behöva plocka upp mobilen från fickan?
Tyckte jag skymtade någon i den här tråden att det gick, men man måste starta upp något innan.
Nu när den funnits ute ett tag, kan någon utveckla just musikbiten för N82:an och vilken extrautrustning som ni då använder?

Sedan en helt annan fråga. Finns det något "tak" på hur stort extra minnes kort man kan stoppa i, går +8GB? Hitta ingen tydlig info. om detta heller.

EDIT

Snubblade över denna sida ::
Everything N82
http://www.everythingn82.com/

Forum och annat

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JohanLM
Läst igenom hela denna jättetråden och fått mkt fin info. Skulle bara vilja ha en liten utveckling på själva "musikbiten".
Detta står i Symbian-Guru :
http://www.symbian-guru.com/welcome/2007/11/nokia-n82-rept2.h...

Stämmer detta verkligen? Finns det ingen BlueTooth / Sladdvariant som man kan styra musiken från utan att behöva plocka upp mobilen från fickan?
Tyckte jag skymtade någon i den här tråden att det gick, men man måste starta upp något innan.
Nu när den funnits ute ett tag, kan någon utveckla just musikbiten för N82:an och vilken extrautrustning som ni då använder?

Sedan en helt annan fråga. Finns det något "tak" på hur stort extra minnes kort man kan stoppa i, går +8GB? Hitta ingen tydlig info. om detta heller.

EDIT

Snubblade över denna sida ::
Everything N82
http://www.everythingn82.com/

Forum och annat

Jag använder 8GB microSDHC å de funkar fint bara jag lägger in grejjorna via kortläsare. Kanske blir något segare i musikspelaren dock inte farligt bara man inte sätter alla mp3or "lösa" i samma mapp.

Permalänk

Fick hem min olåsta och obrandade N82 från Dustin i går. Nu, mindre än ett dygn senare, hittar den helt plötsligt inget nät längre efter att ha fungerat utan problem tidigare under dagen. SIM-kortet (3 som operatör) fungerar i en annan telefon. Har någon annan råkat ut för detta? Känns lite surt att behöva skicka en lur för ~5000:- på service eller för utbyte efter att ha använt den mindre än ett dygn.

Jag ska förstås ringa till Nokia, men deras support har stängt under helgen. Någon som har erfarenhet av deras support och servicevilja?

Bortsett från att den inte funkar som telefon är det en kanonlur!

Permalänk

JohanLM

Jo då det går att styra musikspelaren med AVRCP bluetooth och säkert orginalheadsetet också.
Jag använder ett Plantronics voyager 855 A2DP AVRCP stereoheadset och kan pausa byta låt framåt, bakåt, höja och sänka volym etc.
Kan t.o.m. starta musikspelaren trots att den inte är igång med bara ett tryck på pausknappen. Verkar som den körs i bakgrunden i N82 precis som i N73ME.

Kalvsylta

Det där suger stenhårt!
Nokia har dålig support för modellen måste jag säga och nyaste softwareupdater vet inte ens vad det är för modell.
Jag har flera mjukvarubuggar och har haft otaliga omstarter så jag kollar flera gånger i veckan efter uppdateringar.

Permalänk
Medlem

Köpte en N82 i fredags...

En fråga om GPS:en. När jag ville starta navigering så sa den till mig att det är en extratjänst med tal. Och då tryckte jag "ja" eller likande. Sedan pratade den med mig.. (sa höger och vänster osv.) Har jag då accepterat någon kostnad? Eller pratar den gratis?

Sedan undrar jag var man kan läsa mer om den faktiska kostnaden för att använda gps. En kollega på jobbet hade hör att många hade fått väldigt dyra telefonkostnader när de använt GPS:en. Men jag har läst att det bara skall handla om några Kb ? Vilket gäller?

Visa signatur

Detta är min tjusiga signatur. <<<<<<<

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andykidden
Köpte en N82 i fredags...

En fråga om GPS:en. När jag ville starta navigering så sa den till mig att det är en extratjänst med tal. Och då tryckte jag "ja" eller likande. Sedan pratade den med mig.. (sa höger och vänster osv.) Har jag då accepterat någon kostnad? Eller pratar den gratis?

Sedan undrar jag var man kan läsa mer om den faktiska kostnaden för att använda gps. En kollega på jobbet hade hör att många hade fått väldigt dyra telefonkostnader när de använt GPS:en. Men jag har läst att det bara skall handla om några Kb ? Vilket gäller?

Det ingår 3 månaders trial på röstnavigeringen.
Om du använder nokias map loader för att ladda in kartorna på minnes kortet och ej använder a-gps så tillkommer inga kostnader, förutom avgiften om du väljer att förlänga röstnavigeringsabbonemanget efter 3 månader.

Permalänk
Medlem

Ni som har haft n82 ett tag, hur känns knappsatsen att jobba med (jag messar mycket), vänjer man sig eller känns det skumt?

Visa signatur

Apple MacBook Air
Samsung Galaxy S2

Permalänk

Knappsatsen är bra och kräver inte någon inlärning direkt, till skillnad från liknande knappar från SE så är N82ans knappar mycket lättare att trycka på.
Jag gillar då N82ans knappar, enda är att styrkorset känns sladdrigt, men funktionen är inga problem, funkar både för vanligt telefonanvändande och även kanon i spel.

Visa signatur

Huvudburk: Core i9 10850K | ASUS ROG MAXIMUS XII HERO Z490 (Wi-Fi) | 32GB Trident Z 4000MHz | Asus Geforce TUF 3080 OC | NZXT H710 | ASUS ROG RYUJIN 360 | Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 500GB | LG 48” CX OLED | Server: Core i7 6700K | 32GB Dominator 3000MHz | NZXT 440W+Kraken X61 | Övrigt: LG 77" C9 OLED | iPhone 12 Pro Max

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thedarkone
Knappsatsen är bra och kräver inte någon inlärning direkt, till skillnad från liknande knappar från SE så är N82ans knappar mycket lättare att trycka på.
Jag gillar då N82ans knappar, enda är att styrkorset känns sladdrigt, men funktionen är inga problem, funkar både för vanligt telefonanvändande och även kanon i spel.

Ok, Tackar för inputen!

Visa signatur

Apple MacBook Air
Samsung Galaxy S2

Permalänk
Medlem

Va och kolla på mobilen idag och märkte hur stor den var, varför kan dom inte göra lite mindre modeller? *suck*

Visa signatur

ninoscript :: Intel i9 9900k @ 5 ghz | Kingston HyperX 3200 mhz 32 gb | Gigabyte 2080Ti RTX Windforce OC | EVGA SuperNOVA G3 1000w | Samsung EVO 970 250 GB nvme m.2 | Samsung EVO plus 1 TB nvme m.2 | Asus z390-f Gaming | Fractal Design r6 blackout windowed | Creative Soundblaster AE-5 gaming | Philips Fidelio x2 + boom mic | Qpad CT large | Corsair Ironclaw RGB | Corsair strafe RGB

Permalänk

Finns det något system för att spara fotona med gps koordinater där man tog bilden?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NiV3Rt
Funderar bara om om man kan ladda telefonen när den ligger i hållaren.

Helt grym och stabil hållare. Ladda telefonen kan du göra utan problem.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Imsolame
Det ingår 3 månaders trial på röstnavigeringen.
Om du använder nokias map loader för att ladda in kartorna på minnes kortet och ej använder a-gps så tillkommer inga kostnader, förutom avgiften om du väljer att förlänga röstnavigeringsabbonemanget efter 3 månader.

Har läst ordet a-gps vid fler olika tillfällen. Lust att förklara detta närmare? jag har bara aktiverat telia navigator i luren o sen använt navigatorn. Använder jag A-gps eller hur funkar de? Vill ju inte dra på mig en fet räkning bara för att man har lekt lite med GPS'n i bilen. En annan sak jag funderar på är även GPS-data funktionen där man kan ha typ tripmätare osv, kostar det pengar? Kanske inte kan svara på frågorna men man kan ju hoppas, tack på förhand.

Visa signatur

Polaris Sportsman 570 X2 Nordic Pro, ja just ja, och en medioker data har jag också 😁