Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AzzEX FX
Vakraste? Om! Jag och arbetskamraten hade fullt upp med att torka spyor och trösta småbarn likasåldes vuxna (?). Dom var inte bättre dom inte, en som trodde att man blev stålmannen av sprit. Man bara skakar och skrattar åt eländet.
Så vi har kört in det nya året riktigt duktigt tycker jag.

Ack vad vore det utan lite rejält nyårsfirande?

Är du läkare eller sjuksköterska? lite nyfiken.

Permalänk
Medlem

åkte till min bror sedan kom 3 polare, vi fortsatte till ett annat ställe där vi fastnade så kom 2st till polare, var väll ca 20 pers i större 1a(42KVM) drack litegrann men blev endast lätt berusad. gick ut vid 12 och drog av lite raketer och bomber. sen gick vi in igen och var där ca 2 timmar.

sen blir min bror sur på sin tjej för hon blir för full så hon flamsar lite väl mkt så han går hem och ringer mig och säger åt mig att ta hand och ta hem hans tjej så jag och en polare som även han är lätt berusad får mer eller mindre bära hem henne. sen händer lite annat skit med kvar glömda grejjer så man går tillbka till festen osv.

ja flera drack lite väl mkt men jag håller mig oftast i skinnet.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Hedersmedlem

Posetivt: Sköt en massa raketer och en del "annat"
Negativt: De tog slut lite för fort^^

Permalänk
Medlem

det hände väl inte så mycket egentligen. blev väl jag, syrran, hennes pojkvän och en av hennes polare som blev här hemma i princip. lagade lite mat, kollade på film.

lagomt till 12-slaget gick vi ner på stan och det var väl där man såg de roligaste alla småbarn (kanske låter fel då jag bara är 17, men ändå) som har druckit på tok för mycke och har noll kontroll på vad dom gör. några vinglar så dom tillslut ramlar. och sen är det alltid lika kul att se polisen som går och häller ut öl/sprit (ja när man står och kollar på och slipper bli utsatt för de vill säga).

sen är de väl klart att man såg en del tragiska/idiotiska saker också. vi stog en bit från stora torget, och mitt i folksamlingen mitt på torget så ställer sig folk och drar iväg flera bomber som smällde som fan. sen efter 12-slaget så börjar man gå till bussen, då är de klart att nån ska gå bakom en och kasta smällare mot en (dom här var fan minst 30 år, de e ju skrämmande). sen när man kommer till busshållsplatsen så sitter de 3 personer där och spyr på en bänk, amatörer.

sen måste jag ju bara berätta om en blåst fjortisbrud på bussen. nattbussen går först runt ett område, sen mot stället där jag bor. iaf, sitter ett kompisgäng på bussen, 4 st tjejer som är på väg hem. den ena sitter och gråter för att polisen hällde ut hennes cider (lol, säkert 2.25or ändå, så vad spelar de för roll). sen börjar bussen åka, då blir hon jätteakutkissnödig. dom ska av vid den sista hållplatsen vid de där stora området som bussen åker runt. det tog kanske 6-7 minuter att åka runt eftersom bussen skulle stanna överallt. att hoppa av vid den första hållplatsen, pissa i en buske och gå dit dom skulle hade tagit betydligt mindre tid. men men, är man så osmart/full/ eller både och så är de väl så

summa summarum: det var väl ett helt okej nyår, hade väl hellre dyngat lite jag också, men nu blev de inte så i år

Visa signatur

MSI Z370 Gaming Pro Carbon :: Intel Core i5 8600K :: Corsair 16GB DDR4 3000MHz :: MSI RTX 2070 Gaming Z
FD Define R6 Vit TG :: Corsair RMx v2 750W :: 2 x Samsung 850 EVO 250GB :: 2 x Western Digital Caviar Green 2TB
Canon EOS 60D :: Samsung Galaxy S9+

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SWE|OggE
Posetivt: Sköt en massa raketer och en del "annat"
Negativt: De tog slut lite för fort^^

Haha Jag hoppas att jag missförstod det där rätt, för annars var det inte så roligt

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
Haha Jag hoppas att jag missförstod det där rätt, för annars var det inte så roligt

XD

Permalänk
Medlem

Ramlade genom ett jävla glasbord och skar upp armen och handen men lagade det själv med hjälp av papper och tejp. Disskuterade högljutt politik i en timme med en tjej och var redigt förbannad, slocknade kl 5. Upp vid 12 och städa.

Lyckad kväll

Visa signatur

Back from the dead.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AzzEX FX
Vakraste? Om! Jag och arbetskamraten hade fullt upp med att torka spyor och trösta småbarn likasåldes vuxna (?). Dom var inte bättre dom inte, en som trodde att man blev stålmannen av sprit. Man bara skakar och skrattar åt eländet.
Så vi har kört in det nya året riktigt duktigt tycker jag.

Ack vad vore det utan lite rejält nyårsfirande?

Måste bara fråga, vad jobbar du med?

ON: Åt middag ensam, åt tidigare än mina päron och gästen för jag skulle dra ut Drog till kompisen och vi hittade ingen fest som vanligt
Ringde till en kompis som sa att han skulle till slussen och se på fyrverkerierna så vi drog in dit Trevligt var det men det var ganska kaotiskt. Ingen brud att pussa, men men
Drog oss hem till hålan igen vid 1 - halv 2 slaget. När vi kom till t-centralen bevittnade vi ett slagsmål, 20 mot 1! Så vi skyndade oss snabbt därifrån för säkerhetsskull
Till slut kom till hem och stack till ena kompisen och chillade med lite musik + guitar hero

Visa signatur

Workstation: Intel Core 2 Duo E6420 | 4GB DDR2 PC5300 | 8800GTS 320Mb | 500Gb Sata2 |
WD My Book Essential Edition 500Gb |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lazzve
Är du läkare eller sjuksköterska? lite nyfiken.

Ingenderdera. Undersköterska/räddningsman utbildad mot Prehospitalt akut omhändertagande och akutsjv.

Visa signatur

"If anyone ask why I fight another man's war, I say nothing. Because they dont want to understand..."

Permalänk
Medlem

Jag och tjejen bråkade från ungfär 22:00 till 02:00, och nu är vi nästintill på gång att göra slut.
Bästa jävla året detta artar sig till att bli.

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk

Fest-mässigt så går nyår alltid åt helvete på ett eller annat sätt. "Lite" av en tradition. I år jobbade jag nattetid, så skönt nog slapp man allt det där. För vad har man fått höra från polarna som va ute och festade? Självklart det vanliga med bråk, slagsmål, spyor, otrohet, vandalisering, och ruskiga baksmällor. Nja, inte bästa sättet att varken avsluta eller påbörja ett år på.

I fortsättningen kommer jag nog hålla mig till lugnare människor som hellre käkar nått gott på kvällen och mysar i soffan till tolvslaget. Iaf hålla sig på en hyffsat nykter nivå. De som kör den varianten är iaf nöjda med sitt nyår.

Eller så jobbar man och tjänar en extra slant

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Var en väldigt lyckad nyårsafton.

Började med middag tillsammans med en tjej jag träffar och två kompisar till henne. Blev klyftpotatis, fläskfilé, sås och sallad. Middagen började vid 18 och efter maten blev det lite ölspel så alla kom igång ordentligt. Efter ett par omgångar började klockan närma sig 22 och det var dags att dra vidare.

Vi beställde taxi och åkte hem till ett gäng av mina kompisar som också hade käkat middag och där festen var i full gång. Var väl runt 15 pers där eller nåt. Vi satt och drack lite öl och snackade skit fram till tolvslaget. Då drog vi ut och ställde och med skumpan och skålade lite och det nya året skålades in i gott sällskap. Lite nyårskyssar blev det också med kvällens dejt och sedan drog vi vidare igen för värdinnan skulle upp och jobba på nyårsdagen.

Först mellanlandade vi hemma hos en polares brorsas i väntan på att en annan polare skulle komme hem så vi kunde dra dit. Men vid 01 var vi på plats på sista festen och nu var vi väl runt 10-12 tappra själar kvar. Vid 02:30 började vi ringa efter taxi men det var upptaget överalt. Så efter nån halvtimme bestämde jag och kvällens sällskap för att vi skulle gå hem. En promenad på typ 45 minuter och det var iskallt ute.

Somnade hemma hos kvällens dejt framåt 06 och vaknade vid 11 och mådde som en påse grus och var riktigt bakfull. Vi låg kvar i sängen och såg på tv tills klockan var strax efter 14 då begav jag mig hemmåt igen.

Folk glodde lite konstigt på mig när jag gick genom stan med kostymbyxor och snowboardjacka

Permalänk

Jag hade ett mycket trevligt nyår med min närmaste vänner fram till 2 tiden när jag skulle hem och blev misshandlad av en kille med flaska.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Burkeen
Jag hade ett mycket trevligt nyår med min närmaste vänner fram till 2 tiden när jag skulle hem och blev misshandlad av en kille med flaska.

Fan vad surt! Hur illa blev det då?

Visa signatur

Workstation: Intel Core 2 Duo E6420 | 4GB DDR2 PC5300 | 8800GTS 320Mb | 500Gb Sata2 |
WD My Book Essential Edition 500Gb |

Permalänk
Medlem

Visst kan hålla med om att nyår är bara ännu en ursäkt till att festa. Men det blir ju vad man gör det till!

Själv hade jag en mindre fest hemma med lite komisar + repektive för de som hade någon. 15 per blev vi och så var en kock så han och en till lagade flääskfile och champinjonsås och chatauepotatis. Riktigt gött när klockan var 12 så va vi ute på balkongen och korkade upp champagne. Sen drog de flesta in till stan,. en vi provade bara att komma in på ett ställa med det var fullt så vi drog hem igen:P

Men allt blev mycket lyckat. Nyår är ju endå en kväll som man iallfall kan räkna med att det är mycket folk ute.:)

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ozz_z
Fan vad surt! Hur illa blev det då?

Han få två stycken slag i ansiktet innan jag reagera efter det hjälpte en vuxen person mig att få bort han. Tyvärr hade jag druckit och fick en rätt saftig adrenalin kick så resultat blev att jag var tvungen att slå tillbaka, senare kommer polisen och det blir en anmälan mot MIG.

Antagligen kommer det inte hända mycket, tråkigt att man kommer i belastningsregistret bara. Klarade mig undan med kraftigt näsblod, fläskläpp och ömma tänder. Hans ansikte såg dock något värre ut.

Permalänk
Medlem

jag och tjejen jag träffar drog iväg till en annan stad hos två hon känner. på med den nya skräddar sydda kostymen och middag. sen drog vi vidare på en fest där jag upptäcker att jag känner alla pgr att ajg har bott hos dom på en festival.
festar lite och har skoj fram till tolv lsaget då skumpan ciggaren och rakterna ska avfyras. sen tar vi en taxi hem spelar lite playstation 3 och går och lägger oss.

har slutat planera nå större grejer på nyårs då alla nyårs från 2000 till 2006 bara är helt svarta och bara medföre sig problem.

Visa signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Burkeen
tråkigt att man kommer i belastningsregistret bara.

Det gör du inte så länge du inte blir dömd för det.

Permalänk
Medlem

När jag och de andra deltagarna på nyårsfesten skulle gå ut och titta på raketerna klockan 24 upplevde vi en väldigt bizarr händelse.

Brevid oss hade vi en familj som också var ute och avfyrade raketerna men mannen i familjen hade en pistol som han avfyrde tre skott upp i luften. Flickan i familjen började gråta av det skarpa ljudet. Kort därefter sköt han tre skott upp i luften igen. Konstigaste nyårsnöje jag någonsin har sett.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Janeway
Brevid oss hade vi en familj som också var ute och avfyrade raketerna men mannen i familjen hade en pistol som han avfyrde tre skott upp i luften. Flickan i familjen började gråta av det skarpa ljudet. Kort därefter sköt han tre skott upp i luften igen. Konstigaste nyårsnöje jag någonsin har sett.

Det var det roligaste jag har hört. Kan riktigt se det framför mig.

Nu ska pappa skjuta lite med pistolen -> pang pang pang -> jahopp, då var det roliga slut, nu går vi in.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tlx06
Riktigt trevligt! Vi var ca 14 personer hos en kompis och käkade en ordentlig middag med för samt efterrätt. Sen var det bara att börja dricka öl. Dock var man redan tillräkligt kalas vid maten då man slängt i sig 7st becks xD

man blir ju bara lite salongad av 7becks juh

Visa signatur

en för alla, alla för ettan

Permalänk
Medlem

Först var det jättetrevligt, middag med alla gamla vänner som återvände från olika städer och länder.
Sen blev det helt uppsplittrat i god ordning och jag lämnade en nattklubb vid femtiden när de stängde och skildes då även från min flickvän som skulle på en annan, lite mer inofficiell nattklubb (där även Rich var, vill jag minnas att han sade!). Jag var dock trött, lite för berusad och hade inte biljett så jag avvek från sällskapet.

Än så länge en komplett ordinär nyårsafton.

... tills jag vaknar på mitt kontor 13:30, får tag på några av de som varit med dagen innan och vi samlas nästan allihop för att käka frukost. Vid det laget börjar jag försöka få tag på min flickvän. Hon har inte kommit hem till sig än, hon är inte med någon av de som hon var med när jag lämnade henne kl. 5 på morgonen och hennes mobil är tvärdöd.

Vid 19-tiden freakar hennes farsa (hon är 21 och bor hemma, hur går det ihop?) och försöker anmäla henne hos polisen som försvunnen. Jag själv har i ren och pur bakfylleångest ringt alla från A till Ö i telefonboken och frågat om de sett henne, samt allvarligt börjat hoppas på att hon har varit otrogen med någon heroinist med tribal-tatueringar, snarare än att ligga våldtagen och styckad i en resväska på stenafärjan. Jag blir lätt dramatisk av mig när jag är såpass bakis. Vid 19:30-tiden hittar jag det opålitliga lilla kjoltyget - hemma hos MIG! Hallå!

Efter att ha kallsvettats och känt mig skyldig över att lämnat det berusade stackars flickebarnet med andra berusade stackars flickebarn och själv inte varit med som beskydd (hehe, nåja...) så återfinner jag henne alltså naken, skakade och med ett förskräckt ansiktsuttryck i min egen soffa. Hon fipplar lite med datorn och med gråten i halsen får hon fram det näst* mest ynkliga jag hört i mitt liv: "Jag är så bakfull och min mobil fungerar inte, vad är en PUK-kod?".

Så vid 8-tiden på morgonen hade kvinnan i mitt liv tröttnat på house-musik och satt sig på morgonbussen hem till mig och blivit förvånad över att JAG inte var på plats - jag hade inte berättat att jag däckat på kontoret. Hon hade därefter matat in sin bankomatkod 3 gånger istället för PIN-koden till SIM-kortet och inte lämnat min säng på ca 10 timmar.

Jag hade naturligtvis inte räknat med att hon skulle åka hem till mig, min lägenhet är hemskt, det enda positiva med den är min fräcka dusch och att den innehåller mig ibland, men inget av det uppväger att hon själv bor ett tjejkast ifrån festen hon var på. Det är ett argument som väger jävligt tungt efter 12 timmars festande.

För att summera i efterhand:
Det var en väldigt trevlig middag
Jag hade en skitrolig och lagom kaotisk klubbkväll.
Hälften av bakfyllan var skratt och flams och Café Tintin-mat
Andra hälften var panikartad och ångestfylld, men resulterade i en lagom underhållande historia.

* Det ynkligaste jag någonsin hört var en inspelning av mig själv som min f.d. kombo hade gjort, den löd "Anton, hj... hjälp? Anton, vatten, snälla?"

Visa signatur

Brass knuckles and a 2x4

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonasc
...

En fantastisk, spännande och typisk nyårshistoria som dessutom slutade lyckligt!

Visa signatur

Error 412: Precondition Failed - You need to use a real browser in order to view this signature!

Permalänk
Medlem

Inatt kl. 00.00 den 4:e så tänder någon på en jädrans fyrverkeritårta mitt på natten. Kollade ut genom fönstret och det var rätt så fina raketer men kom igen, fyra dagar efter nyår? Har de sovit bort fyra dagar att de tänder på den nu?

Visa signatur

AMD 64 X2 6000+ 3.11 GHz | 2048 MB RAM | ASUS 4650 512 Mb | 250+250 Gb HDD | Creative Soundblaster X-fi Platinum | G15 | G5 | Dell 2407WFP |
"Ju dyrare desto bättre, ju billigare desto bättre"

Permalänk
Medlem

Hade en alldeles perfekt nyår, blev lite väl mkt av det goda på slutet möjligtvis. Men man däckade inte iaf

Efter att ha läst en del av vad ni andra skrivit hoppas jag verkligen att ni som druckit er berusade gett fan i att smälla smällare. Ter sig ganska obegripligt hur man kan vara så dum så man köper smällare överhuvudtaget, speciellt om man ska dricka på nyår ändå (ni som köper och smäller innan/efter nyår hoppas jag återföds som en skotträdd hund, LID era svin)

Permalänk
Medlem

jag skrämde livet ur några. Hoho.
En kastade en raket i kanalen och den sjönk lite och när den "åkte" så åkte den bara neråt och gav ifrån sig ett fint dovt boff och ljus från vattnet och vatten som skvätte. Det tyckte jag var så roligt så jag slängde i flera och det blev bara roligare och roligare.
Sedan fick jag händerna på en lite kraftigare raket, alla raketer är ju framtunga så de sjönk lite i "starten" och åkte sedan bara neråt.
Men det gjorde inte den här nya stora, den svängde bara åt vänster och åkte in till kanalväggen och precis ovanför var det en busshållplats med väntande resenärer. Den smäller ovanför vattenytan och det kommer upp de "glödande delarna" som jag bara kan gissa verkligen skrämde skiten ur personerna utöver det otroligt höga ljudet som blev större med tanke på att den var instängd i kanalen.

edit: och nej, det var inte meningen att skrämma dem så. Jag trodde att eftersom alla andra sjönk och åkte ner i vattnet så skulle även den större också göra det. Den var ju t.o.m tyngre så varför inte.

Men roligt var det iaf.

Visa signatur

(OSkar000) Morn\: jag trodde du såg ut som en liten ful skäggig nörd

Permalänk
Medlem

Min skjorta brann upp. En kompis skulle skjuta efter sin brorsa då full som fan, så han börja springa bort o då gjorde jag detsamma då han kom emot mig, med sin bror efter, sen måste jag vänt mig om eller nåt och då träffade en boll från raketen mig, alltså en raket som ser ut som ett litet rör som skjuter flera små salvor. Aja, ett litet brännmärke på armen nu då. Men nu vet jag att hålla mig undan dem när de har raketer. Annars så ringde jag tjejen jag är intresserad av och hör i bakgrunden att nån ropar att jag ska sluta ringa så hon säger att vi får prata senare, tänkte då att hon gått tillbaks till sin pojkvän. Men hon ringde idag och undrade om jag var i stan att om hon kunde komma till mig och sova men jag var ju förstås inte där så skall träffa henne imorgon.

Annars så var jag hos en kompis utanför stan i början på kvällen lite senare for vi till mig i stan för att fortsätta, sen gick vi ut när klockan slog 12 och klockan 1 slängde jag ut alla.

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Först det här:
http://www.garaget.org/video/w4qa3bqaekb2

Sen blev det nyårsmiddag med mig, bruden, Jimmy och tjejens syrra.

Sen kom 2 polare till hit, och 2 till, vi söp, slängde upp Sensation White på nya skärmen och lät musiken gå i sådana volymer att möblerna flyttade på sig. Vid 23 gick vi ut och sköt resten av raketerna, vid 23.30 började det bli bråttom.
23.50 befann vi oss på andra sidan stan för att plocka upp mer dricka och exakt 23.59 parkerade vi bilen och sprang ner till hamnen för att se kommunen smälla bort 100.000:-.
Efter det åkte vi och hämtade mer dricka, jäger, sprit..öl..

Tillbaka till oss och efterfesten drog igång, gick till grannen vid 04, vid 06.00 tog jag min sista 50jäger/50pepsi och vid 08 tog jag en promenad med vovven.
Klev upp 13.00 och de nästkommande 3 dagarna spenderade jag på toa eller i soffan, levde på soppa, vatten och vitamintabletter..

Gott nytt år!!

Polaren Jimmy ringde dagen efter, jag undrade vart f*n han hade tagit vägen..tydligen hade han gott ut för lite friskluft vid 07 tiden och spytt hela vägen från oss ner till vårat garage som ligger 150m bort, för att sedan ha gått ut i skogen för att spy ännu mer där låg han i snön i 30min och började få bakis-ångest över att ens ha druckit. Han gick tillbaka 1.5tim senare och fann alla dörrar låsta.. så han tog taxi hem och la sig kring 09-10..

Visa signatur
Permalänk
Medlem

En av de bättre på länge, god middag med trevligt folk. Sen All In, till 07:00 precis som det ska vara!

Visa signatur

Så kan det gå om man lurar en vän, Då kan man också bli lurad igen/Jesus Barnet