Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

World of Warcraft-tråden del 4

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Coca
Iofs förstår jag inte hur du kan dö med en class som är omöjlig att stoppa från att fly. Bara shape shifta och fly.

Därför att jag är urrutten på pvp som sagt. Slår totalslint i hjärnan och när jag vaknar upp ur coman är jag död. Därav att jag numera bara tittar på tills jag dör.

Är övertygad om att jag skulle stendö med min nuvarande 70main mot en level 50. haha

Som sagt. Jag är van att bli gankad och tycker till och med en del historier kan vara småroliga men undrar hur ni tänker då jag blir jordens största carebear och bara för mitt liv inte kan hoppa på andra.

Körde min rogue (62) i zangar häromdagen och fick en ettrig 63warrior på mig som slog ihjäl mig ett par gånger. Efter att ha tänkt ett par gånger slog det slint för mig så jag loggade in den ena lvl70 och flög till queststället. Såg killen och kunde helt plötsligt inte hoppa på honom dels för jag är jordens carebear som sagt och för att vara ärlig, ville inte bli förnedrad då han skulle ha vunnit över mig med ett par npcer på sig samtidigt!

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

Hejsan!!

Har ett problem.

Min mejl jag reggade mitt account på WoW med har upphört och jag har tappat bort mitt lösenord och nu när jag ska skicka efter nytt lösen så kommer ju lösenordet till min numera ej fungerande mejladress.

Jag har testat ringa Blizzard support på nummer 0200-897074 men då säger en röst att numret inte fungerar i nuläget, och så har det varit i två dagar nu.

jag har skickat mejl till Blizzard för 2 dagar sen ang detta problem, men ej fått något svar.

Vad ska jag göra?? behöver ju nytt lösen så jag kan nå mitt konto igen!

MVH Metric

Visa signatur

Spelrigg:
Xbox Series X

Permalänk

Hej Metric!

För att verifiera att det är du som är första ägaren av kontot så måste du skicka:
allt detta är uppgifter som du skrev när du creatade kontot,du ska alltså skriva uppgifterna som du skrev när du creatade kontot!
Accountnamn:
För och Efternamn:
Adress:
Postnummer:
Ort:
Land:
Email nuvarande:
Ändra email till:
Secret Question och Svaret:

Skicka även bild på ditt körkort/pass på alla sorters vinklar.
Även ett gammalt gamecard som du använt på kortet _eller_ de 4 sista siffrorna på ett kreditkort du använt på sidan!

Skriv mailet till: WoWaccountreviewEU@blizzard.com

Du får nog svar inom 5-7 arbetsdagar.

Skriv som det är,att du längre inte har tillgång till din mail och därav vill byta.

Har själv varit i kontakt med blizzard flertal gånger , telefonsupporten hänvisar bara till email,så ingen idé att ringa ditt enligt mig.

Lycka till!

Visa signatur

~

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KalleJ
Hej Metric!

För att verifiera att det är du som är första ägaren av kontot så måste du skicka:
allt detta är uppgifter som du skrev när du creatade kontot,du ska alltså skriva uppgifterna som du skrev när du creatade kontot!
Accountnamn:
För och Efternamn:
Adress:
Postnummer:
Ort:
Land:
Email nuvarande:
Ändra email till:
Secret Question och Svaret:

Skicka även bild på ditt körkort/pass på alla sorters vinklar.
Även ett gammalt gamecard som du använt på kortet _eller_ de 4 sista siffrorna på ett kreditkort du använt på sidan!

Skriv mailet till: WoWaccountreviewEU@blizzard.com

Du får nog svar inom 5-7 arbetsdagar.

Skriv som det är,att du längre inte har tillgång till din mail och därav vill byta.

Har själv varit i kontakt med blizzard flertal gånger , telefonsupporten hänvisar bara till email,så ingen idé att ringa ditt enligt mig.

Lycka till!

Ok! Jag tackar för ett bra svar från dig KalleJ.

Har faktiskt redan skickat ett mail med allt du nämt ovan, förutom bild på körtkort eller de 3 sista sifrorna på kreditkortet. Får se vad de kommer att svara mig då. De kanske kommer kräva nått av de två alternativen också då.

MVH Metric

Visa signatur

Spelrigg:
Xbox Series X

Permalänk

"creatade"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Överkill
"creatade"

jaja,skapade då

Metric,

Tror det svarar i stil med
"Greetings,

In order to validate your account ownership, please provide us with the following details:

- A fax, scan or digital image of nationally recognised photo ID, such as passport or drivers license (please do not include public transport cards, library cards etc, as these are unsuitable for our needs).

and

- The last 4 numbers of the credit card you are using on this account or a picture of the game card used, if you use those."

Jag har varit tvungen att skicka in dessa varje gång jag behövt ändra något,kanske otur att jag fått en extra noga support gosse då.

Förresten,ifall du har FAX,så faxa in allt istället,de svarar inom 24h ifall de jobbar nästa dag,varför har jag ingen aning,men en vän till mig faxade in runt 22 en söndag kväll och fick sitt account på måndag morgon,medans jag fick vänta 2 veckor.

Så fax är att rekommendera!

Ursäkta svenskan också

EDIT: Detta har inte så mycket att göra med wow men men..

Har lagt in 200 spänn från mitt Swedbank internetkonto till kontot mitt Mastercard är bundet till (icabanken),måste jag vänta tills måndag eller är dom i mitt konto imorn tro?
Vill transfera min char så fort som möjligt,så i det syftet

Visa signatur

~

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Beginner
Tassar ut i en smällhet grötskål med följande inlägg och frågor.

Jag vet att jag borde lira på pve-server. Men alla andra jag känner lirar på pvp-servrar så det var bara att hänga med. Lirat i princip sen spelet släpptes.

Jag är van med ganking men ibland slår det över så det känns nästan obehagligt. Jag kan inte pvpa om så livet hänger på det så jag försöker inte ens utan tittar på med armarna i kors tills jag dött.

Slölirar mest vilket betyder att jag drar upp den ena gubben efter den andra. De senaste dagarna har varit rätt knäppa, blivit snudd på konstant gankad.

Igår. Lattjade runt med min druid, lvl50. Slår runt på questmobs och ser en "fiende"mage som jag smyger fram till i stealth och kör en /salute och /hug under hans mobfight och ålar därifrån. Ser killen kommer fram till mitt ställe efter ett tag och när jag börjar fightas med mobs då kommer eldbollarna från honom i r-ven på mig som svar.

Visst. Hänt förr och kommer hända igen. Var ändå strax klar och körde den sista mobben för självklart var magen borta när jag kom tillbaks. Passade på att öppna FP till un´goro och det var där upplevelsen kom med besked.

Påhoppad och gankad (passade på att plocka kristaller medmera) hela vägen av folk som var långt över min level. Kom efter många om och men fram till Marshals Refuge (MR). Lubbade in i grottan där jag mötte en mage som förstås reagerar med en kobras instinkt och har ihjäl mig. Ressar och kutar in samtidigt med en 56war till questnpcn. Helt plötsligt på vägen ut hoppar warriorn på mig och jag börjar kuta i cirklar i grottan i ren uttråkning av att dö och lyckas komma undan, går i stealth och ser att warriorn står i entrén och väntar på mig!?

Dog några gånger till innan jag kände att det räckte för kvällen.

Nu till mina frågor, inte illa ment men måste fråga er som hugger som kobror. Jag vet svaren egentligen för jag har lirat med många som nitar andra så fort de får chansen men.....

Varför ska man slå ihjäl varenda en av "fienderna" man ser? Kan man aldrig låta någon som är långt under ens level questa ifred?

Jag har lirat både horde och allie och vet att det är likadant på båda sidor.

(Lång tradig post jag vet men blir så när man har dötid och inget att göra för stunden! )

Du verkar inte är van med din gubbe (class) som får panik så fort någon attackerar dig, du borde köra några rund battlegrounds så du lär dig på din gubbe så jag lovar du kommer att klarar av de flest. Det där med ??level som gankar jag kan tyvärr inte hjälper dig med men jag brukar logga ut för 5-10min och gör något annat som skriver i forums medan gankers sitter bredvid ditt döda kroppen och undrar var är du

Permalänk
Medlem

Det är just därför jag är enormt tacksam för PvE-servrar. Jag började också på en PvP server, men det blev fan för mycket gankade så jag sket i det runt level 30 och började om från början på en PvE server. Aldrig ångrat mig :).

Visa signatur

guisepppe @ Xbox Live.
PSN: guisepppe.
Ahriana @ Azjol-Nerub.

Permalänk
Medlem

Jag gankar aldrig, för jag hatar att bli gankad själv. Questar hellre ifred..

Permalänk
Medlem

Grrr!! Ganka betyder gang kill och inget annat.....
Jävla mongolida spelare som missbrukar gamla hedliga MMO termer lite hur som helst...

Permalänk
Medlem

Snyggt, al'akir har inte uppdaterat honor'n på 48h nu.. *väntar på att få köpa sina bracers*

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Avstängd

Skoj att banka ner horde
+att dom som e långt under kan man döda på alla möjliga roliga sätt, slå ihjäl med fiskespö. kasta saker på dom osv.

Permalänk
Medlem

Skulle ocskå valt pve istället för en pvp realm. Rent av en Rp-pve. Menmen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bleet
Skoj att banka ner horde
+att dom som e långt under kan man döda på alla möjliga roliga sätt, slå ihjäl med fiskespö. kasta saker på dom osv.

Favoritnöje för allie n00bs som inte klarar att möte sin egen level. "Raid i barrens" LOL

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kryll
Grrr!! Ganka betyder gang kill och inget annat.....
Jävla mongolida spelare som missbrukar gamla hedliga MMO termer lite hur som helst...

Ok, för att precisera mig då. När jag questar brukar "de-slå-ihjäl-mig-medans-jag-slåss-med-mobs-och-de-har-högre-level-än-mig" och det är oerhört frustrerande. *stryker ordet "ganka" ur ordlistan på en gång*

Jag vill lira på pveserver men vad göra då de jag känner älskar pvp och en del av dem just precis att göra vad mitt gnäll gäller.

Vad gäller att känna sin klass så stämmer det självklart och tro mig. Jag har under åren försökt att lära mig så att jag kan ta det lugnt men kommit till insikten att det är kört. Ska masa mig in i BG´s igen när jag dragit upp de två jag håller på med och göra nytt försök.

Blir oerhört impad av er som trots att ni slåss med mobs och blir påhoppade klarar av det och vinner fighterna! Kudos till er.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Beginner
Blir oerhört impad av er som trots att ni slåss med mobs och blir påhoppade klarar av det och vinner fighterna! Kudos till er.

Tackar!

Visa signatur

Mat = Kraft
Kraft = Spela Wc3
Spela Wc3 = Komma nånstans i det jävla spelet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Beginner
Ok, för att precisera mig då. När jag questar brukar "de-slå-ihjäl-mig-medans-jag-slåss-med-mobs-och-de-har-högre-level-än-mig" och det är oerhört frustrerande. *stryker ordet "ganka" ur ordlistan på en gång*

Jag vill lira på pveserver men vad göra då de jag känner älskar pvp och en del av dem just precis att göra vad mitt gnäll gäller.

Vad gäller att känna sin klass så stämmer det självklart och tro mig. Jag har under åren försökt att lära mig så att jag kan ta det lugnt men kommit till insikten att det är kört. Ska masa mig in i BG´s igen när jag dragit upp de två jag håller på med och göra nytt försök.

Blir oerhört impad av er som trots att ni slåss med mobs och blir påhoppade klarar av det och vinner fighterna! Kudos till er.

Är inte heller förtjust i varken att bli påhoppad eller hoppa på någon som är lägre. Däremot upplevde jag nånting underbart häromveckan när jag och en kompis traverserade the barrens och in i ashenvale. Vi var level 20 och jag blev påhoppad av en lvl 25. Tror inte han såg min kompis och tog mig som en free kill. Men jag blev så förbannad så jag drog upp en sköld och började slå tillbaka. Detsamma gjorde kompisen. Det tog en bra stund, fienden var priest som jag, och kompisen var warlock men vi fick ju hur många resists som helst. Hursomhelst så dog han till slut.

Vet inte riktigt vad jag ville ha sagt med det här, förutom att det suger att bli påhoppad, men när man kommer därifrån med livet i behåll mot dåliga odds så känner man sig jävligt nöjd.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NidoKing
Favoritnöje för allie n00bs som inte klarar att möte sin egen level. "Raid i barrens" LOL

Klarar dom min egen level alldeles utmärkt, betyder ju inte att man kan motstå lite nöjje på G till sina farming punkter

Permalänk
Medlem

Kan man byta sin email till sitt WoW konto? Hur isåfall?

Har glömt lösenordet till mitt gamla email (hotmail) så jag kan inte läsa blizzards mail

Visa signatur

Mat = Kraft
Kraft = Spela Wc3
Spela Wc3 = Komma nånstans i det jävla spelet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ixion11
Kan man byta sin email till sitt WoW konto? Hur isåfall?

Har glömt lösenordet till mitt gamla email (hotmail) så jag kan inte läsa blizzards mail

Det går ju att ta reda på lösenordet till din gamla mail. Går inte att byta mail annars om du inte via kvitton och osv bekräftar att du är ägaren till dem.

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Twiggz
Snyggt, al'akir har inte uppdaterat honor'n på 48h nu.. *väntar på att få köpa sina bracers*

så den gamle lag'akir krånglar nu igen?:)

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av I`m
Det går ju att ta reda på lösenordet till din gamla mail. Går inte att byta mail annars om du inte via kvitton och osv bekräftar att du är ägaren till dem.

Hur ska jag ta reda på det då? Minns inte hemliga frågan heller och har inget alternativt mail

Visa signatur

Mat = Kraft
Kraft = Spela Wc3
Spela Wc3 = Komma nånstans i det jävla spelet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flancen
så den gamle lag'akir krånglar nu igen?:)

när krånglar inte lag'crashir?

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk

levling specc 57 warr + förslag på vapen som inte kostar hur mycket som helst

Visa signatur

|C2Duo E6750|Gigabyte P45-DS3|Ati 4850|Corsair 2GB|1*320 Samsung|2*160 Seagate|1*640 WD|Antec SonataIII|

Permalänk
Medlem

8bergsson två svärd om du vill ha mkt dps , 2 mace om du kör bg mm.

Kan säga vad adonen heter där man skriver in koordinater för att få fram en pungt på kartan.

som tex 24,45

Visa signatur

Citera så får du svar :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Twiggz
när krånglar inte lag'crashir?

trodde den blivit bättre när jag la av:)

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Laars
8bergsson två svärd om du vill ha mkt dps , 2 mace om du kör bg mm.

Kan säga vad adonen heter där man skriver in koordinater för att få fram en pungt på kartan.

som tex 24,45

Spelar ingen roll vad han har för vapen då han levlar då han ändå kommer köra furyträdet. Weapon spec talents ligger i Arms för övrigt.

Dual-wielda å kör http://www.wowhead.com/?talent=LV0xbhbZE00VxxRVu på level 63. Funkade bra på min warrior när jag levlade den. (2x http://www.wowhead.com/?item=31153 också)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flancen
trodde den blivit bättre när jag la av:)

nä, folk strömmar hit för vi är "OMG IMBA PVPER".. så al'akir ekorren klarar inte av att hålla servern uppe =/

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Medlem

Levlar en BE paladin för tillfället, men har totalt fastnat i lvl59 battlegrounds. Hur skön bracket som helst. Speccade holy och skaffade lite outlandsgröna items sen var det bara att springa runt o hela gärnet. Nu funderar jag på att campa denna bracket tills jag har köpt en del S1 gear och har 100 AB/WSG/AV marks kvar.

Någon annan som kör lvl59 bracket här?

Visa signatur

Legitimerad stofil

Permalänk
Medlem

Anledningen till så mycket omognad inuti spelet beror väl delvis på alla kids som spelar. Som bekant har barn lite svårare att skilja mellan rätt och fel...

mvh

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt