Mitt andra GF 6800 GT kort brann upp igår

Permalänk
Medlem

Mitt andra GF 6800 GT kort brann upp igår

Ja som rubriken säger... mitt andra i föjden GF6800GT (256) "brann" upp i går.. eller ja först kom den blå systemskärmen upp som informerade om att den hamnat i en evighetsloop, sen när man startar om datorn så har kortet lagt av ..

Loggen:
Drivrutinen nv4_disp för enheten display\device\video0 har fastnat i en oändlig loop... osv ...

Första gick åt skogen redan efter ett år efter att det var nytt, den gången fick jag ett nytt från Dell som datorn är inköpt hos...
Nu hände detta (exakt samma förteelse) 1½ år efter det... nu har jag tyvärr ingen garanti kvar på den då Dell endast lämnade 3 månaders garanti på utbyteskortet jag fick...

Har beställt ett nytt ASUS GF 8600 GT 512 som kommer på onsdag

Dock vad kan det här felet som uppstått bero på?? eftersom samma problem nu uppstått två gånger på samma sätt efter ungefär samma tid...
Kan det bara så att just 6800 GT kortet är dåligt eller kan det bero på något i min dator som gör att det händer??
Datorn fungerar ju i övrigt bra.. ja förutom att jag får köra på VGA nu

Hoppas någon han svara på detta

Tackar på förhand!

Permalänk
Medlem

Kan ha helt fel men jag har för mig att saker som kostar över 500kr är 3 år fabriks garanti.

Visa signatur

pff

Permalänk
Medlem

inte när det gäller utbytes varor så vitt jag vet.. frågade dell när dom skicakde det nya kortet och dom sa 3 månader...
Klagar inte på dell då allt gick smidigt och dom skickade det nya kortet med expressbud utan avgift

Permalänk
Medlem

hur varmt gick kortet? Har du bra luftflöde i chassit?

Visa signatur

Tiden är alltid 17.00 någonstans i världen.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MurKAz
Kan ha helt fel men jag har för mig att saker som kostar över 500kr är 3 år fabriks garanti.

Jag visste inte att det fanns någon summa, jag hade sagt att producenter har ett ansvar att en vara ska hålla mer än i ett år, oavsett om det är utbytesvaror osv osv.
Det är illa att man inte är mer påläst om sådana saker som verkligen kan göra en stor skillnad i vardagslivet :/ (jag pratar om mig själv nu, så ingen tror något annat )

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Noxxer
hur varmt gick kortet? Har du bra luftflöde i chassit?

Ca 46 grader
Ja jag har bra luftflöde så jag har väldigt svårt att tro att det är en överhettnings fråga (bra drag i fläktarna... stort luftintag i fronten och två mindre samt att i stort sätt hela ryggen bara är nät sen tre mindre ventiilations hål längst ner på på ena sidan... datorn står på en hylla som är hålad underifrån så det bör kyla underifrån också)

öppnade burken direkt efter att kortet la av och varken luften eller komponenterna var direkt varma