Uttjatat men STOR tumme upp till Inet!

Permalänk
Medlem

Uttjatat men STOR tumme upp till Inet!

Hej, dessa trådar börjar bli uttjatade men det här skiljer sig mycket från mängden

För de som INTE vet om hela historien så gör jag en liten sammanfattning.

Det hela började med att jag beställde ett leadtek 8800GT från Inet 22 Dec

Det var som alla vet röda dagar, nyår och helg dagarna därpå. Kortet kom till Örebro men till min förvåning märkte jag att det stod i Örebro i 5 dagar utan att något hände, såg det via kollinnummer.

Jag kontaktade posten som hänvisade mig till Inet och så fort jag fick kontakt med Inets kundtjänst så berättade jag hur det låg till. Dock hade jag tur att det fanns 1 leadtek 8800GT kvar i butik utöver det som kom bort, alltså inte postorder, internetbutiken utan den fysiska.
Fick kortet reserverat så det inte skulle försvinna (köpas av någon annan). Så jag fick klara mig utan grafikkort ett litet tag till tänkte jag.

På måndag ringde jag dock för att kolla upp så allting var "okej", och det visade sig att det kortet som jag fick "reserverat" hade köpts upp i butik innan det han bli reserverat, trots att kundtjänsten då hade sagt till mig att det var bokat. Men aja.

Blev självklart lite besviken då han också sa att han inte vet när nästa leverans kommer.

MEN idag (Tisdag) ringer det från Inet och de säger att de skickar ett 8800GTS 512MB varianten (eller snarare frågade om det gick bra) som alla vet är det kortet betydligt dyrare, exakt 800kr dyrare i mitt fall, och framför allt bättre :D.

Nu är det packat och skickat jag tycker verkligen om något är bra service så är det detta!

För att skapa en vettig diskussion får ni gjärna kommentera detta fall och även berätta om ni varit med om liknande grejer från just Inet.

EDIT: korrigerat lite fel

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk

Kanske ska ta och köpa en trisslott också?

Låter mycket bra ialf. Aldrig fel med lite mer för pengar!

Visa signatur

Stationära Intel i7 4790K 4,0GHz | 2x Nvidia Geforce GTX580 | 16GB DDR3 | 1xSDD 160gb | 2x1TB 7200RPM

Permalänk
Medlem

Det var bra gjort av dem det är sånt som ger trogna kunder.

Permalänk
Medlem

Haha låter som du blivit blåst?

Säker på att du fick det nya 8800gts? eller fick du det gammla?

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

Han skrev ju gts 512mb dvs nya så vad skrattar du åt

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som är förvirrad.. men kortet tog alltså länge att frakta så du köpte ytterliggare ett kort? Men det kortet ska också skickas, ie du får ju det första innan detta kommer fram ändå? Antar att jag läst fel nånstans i huvudinlägget, men jag har fan läst det flera gånger nu

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fruXo
Är det bara jag som är förvirrad.. men kortet tog alltså länge att frakta så du köpte ytterliggare ett kort? Men det kortet ska också skickas, ie du får ju det första innan detta kommer fram ändå? Antar att jag läst fel nånstans i huvudinlägget, men jag har fan läst det flera gånger nu

"På måndag ringde jag dock för att kolla upp så allting var okej, och det visade sig att det kortet som jag fick "reserverat" hade köpts upp i butik innan det han bli reserverat trots att kundtjänsten då hade sagt till mig att det var bokat. Men aja."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fruXo
Är det bara jag som är förvirrad.. men kortet tog alltså länge att frakta så du köpte ytterliggare ett kort? Men det kortet ska också skickas, ie du får ju det första innan detta kommer fram ändå? Antar att jag läst fel nånstans i huvudinlägget, men jag har fan läst det flera gånger nu

Är i samma sits...

Vad hände med kortet som satt i Örebro i fem dagar då?

Permalänk
Medlem

Okej okej -.-, för er som inte förstod det där med hur många kort jag talade om.

Det som kom fram till Örebro slarvades bort av posten, finns inget "andra" kort.

EDIT: "förstod"

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry
Okej okej -.-, för er som inte förståd det där med hur många kort jag talade om.

Det som kom fram till Örebro slarvades bort av posten, finns inget "andra" kort.

Haha men du kunde ha skrivit det från början ju

Nu är jag med iaf.

Permalänk

det får de gärna göra med mig, jag har en beställning på ett 8800gt hos dem från den 18 dec nu

Visa signatur

ASUS ROG Strix B250I, Intel Core i5-6600 Skylake, Crucial DDR4 2400MHz 8GB, MSI GTX 1050 Ti 4 gb Aero, WD Black 1 TB, Fractal Design Node 304, 18 cm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bobby Tex
det får de gärna göra med mig, jag har en beställning på ett 8800gt hos dem från den 18 dec nu

Tror inte det endast handlade om väntetiden i mitt fall utan hela alltet så att säga.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av soulis
Han skrev ju gts 512mb dvs nya så vad skrattar du åt

Finns två varianter av GTS 512MB, sen står det ingenstans i inlägget om det är det nya eller gammla.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
Finns två varianter av GTS 512MB, sen står det ingenstans i inlägget om det är det nya eller gammla.

Finns bara en version, däremot finns det fler versioner av GTS. GTS 320, 640 samt då 512 som är den nya G92 versionen.

Visa signatur

Antec P182 | Corsair HX520W | Gigabyte P35C-DS3R | Q6600 G0 2.40GHz @ 3.20GHz | 4GB OCZ SLI PC6400 @ 800MHz | ASUS 8800GTS 512 MB | WD Caviar XL 500GB | Thermalright Ultra-120 Extreme + Noctua NF-S12-1200 120mm | Samsung SH-S203N SATA | LG L245WP-BN

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mted
Finns bara en version, däremot finns det fler versioner av GTS. GTS 320, 640 samt då 512 som är den nya G92 versionen.

Ja juste det har du ju rätt i. Måste vart borta där jag skrev det där :).

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Bra Var med om att en vara inte skickades som jag lade till i en order efteråt... Som kompensation fick ja gratis frakt och 75kr rabatt nästa gång jag handlar på inet

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Inte några 800kr men jag fick en tub kylpasta värde 80 kronor när den jag beställde (värde 50 kr) inte fans i lager, dom skickade ett mejl och frågade om det var okej, givetvis för för samma pris (50 kronor). Inte en stor sak men så bra gjort av dem. De till och med stickade ett mail till mig när de såg att det var lång väntetid på produkten. och sedan en frakt tiden var 24 timar är ju inte heller dåligt (till Norrköping).

Visa signatur

Det som flöt iland senast.

Permalänk

Jo Inet är mycket bra faktikst

Visa signatur

AMD X2 4000+, 4096 MB Corsair Value, Leadtek 8800GT 512MB, GIGABYTE GA-MA770 DS3, ANTEC P180