Gigabyte 8800GT 700MHz, Zalman VGA kylare (GV-NX88T512HP)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mackiz
ok hur ser den nya ut och när kommer den. är korten lika annars?

den gamla är ju en zalman. vad är den nya, finns det bilder?

Eftersom det är min tråd så kan väl jag svara: jag har lagt in en bild på kortet som jag har uppdaterat; kolla 1:a inlägget i denna tråd så ser du! Det ska vara den aktuella kylaren, bilden tas direkt från gigabytes hemsida.

Visa signatur

Spel: Intel i5 9600K@4,8GHz | Hydro H100i Pro | 32GB Vengeance RGB Pro 3000MHz | Z390 Gaming X | HX750 | GTX1060 6GB | MSI Optix G273QF | Corsair Obsidian 500D RGB | EVO 970 Pro 500GB + EVO 980 1TB
Barnens: Intel i7 920 | 16GB Corsair | GA-X58A-UD7 | HX520 | GTX460 SLI | P182 | EVO 840 256GB

Permalänk
Medlem

ok. ser nice ut.

men om man beställer så är det alltså oklart vilken kylare man får. är korten annars lika? den gamla kylaren är ju också bra. vill ju inte vänta för länge om de höjjer priserna igen?

Visa signatur

Gigabyte Ga-p35-ds3, q6600@3,2 8800gt, 4gb ocz pc6400.

Permalänk
Medlem

EDIT: Jag tar tillbaka det jag skrev då det alltid är de som har problem man hör talas om. Efter att ha läst mer i tråden jag länkade till förr, verkar det som att kortet fungerar skitbra för väldigt många. Här är ett exempel:
http://www.newegg.com/Product/ProductReview.aspx?Item=N82E168...

Jag ber om ursäkt om jag oroade någon i onödan.

/Pär

Visa signatur

Acer Predator XB271HU | Gainward GeForce RTX 2080 Triple Fan | Gigabyte Aorus Z390 Elite | Intel Core i7 9700K | Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz 2x8GB | Samsung 970 EVO Series | NZXT H440W NE

Permalänk
Medlem

Hoppas era kort som ni fått/beställt inte innebär några problem, men själv är jag nöjd över att ha avbeställt och bytt till ett GTS 512.

EDIT: Jag tar också tillbaka, då jag reagerade på Pers inlägg! Usch, vad snabba vi är ibland...

Jag är dock fortfarande nöjd över bytet dock

Det vore däremot kul med små mini-reviews när ni fått era kort!

Visa signatur

Spel: Intel i5 9600K@4,8GHz | Hydro H100i Pro | 32GB Vengeance RGB Pro 3000MHz | Z390 Gaming X | HX750 | GTX1060 6GB | MSI Optix G273QF | Corsair Obsidian 500D RGB | EVO 970 Pro 500GB + EVO 980 1TB
Barnens: Intel i7 920 | 16GB Corsair | GA-X58A-UD7 | HX520 | GTX460 SLI | P182 | EVO 840 256GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bjurzz
Jag fick mitt kort idag från DB, dock med gamla kylaren, men den verkar ju funka ganska bra den med:P nu återstår bara att se hur det presterar

EDIT: Mackiz, japp den gamla är den på DBs bild

Har du redan fått ditt kort? När beställde du ditt kort och när skickade Db det?

De ska juh inte komma in i lager förrns 10/1 står det juh...

..

Visa signatur

Intel i5 12600KF @5.1ghz | ASUS PRIME Z690A | Fractal Design Define R4 | Noctua NH-U14S Dual | Kingston Fury DDR5 16GB | Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G | Corsair RM 650W | Crucial P3 plus 1tb M2 SSD | 2Tb M2 SSD | Windows 11 x64 | MSI GP63 8RE i7-8750H GTX1060 6G |

Permalänk
Medlem

Har också beställt ett Gigabyte 8800GT med zalman kylaren nu:)

Passade också på att köpa en Intel Pentium E2160 och en Zerotherm Nirvana NV120 Premium:D

Moderkortet blir ett Gigabyte GA-P35-DS3 från Inet.

[EDIT] Avbeställde grafikkortet från DB pga att det kommer ta alldeles för lång tid. Det blev istället ett Leadtek med Zalman-kylaren från Inet.

Visa signatur

Corsair Graphite 600T||EVGA SN G2 650W||Asus TUF Gaming B550-Plus||AMD Ryzen 5 5600 X||Zalman CNPS9X||Corsair Vengence DDR4 2X8GB 2666MHz||Sapphire Radeon RX 6700XT||WD BLACK SN850 NVMe M.2 500GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av knoxz
Har du redan fått ditt kort? När beställde du ditt kort och när skickade Db det?

De ska juh inte komma in i lager förrns 10/1 står det juh...

..

Japp, beställde några dagar före nyår. Trodde också att de skulle komma då, men sen fick jag ett mejl i fredags där det stod att ordern var under behandling och alla delar var levernasklara och sen så skickade dom det på måndagen (igår)

EDIT: lite off topic men, är det någon som vet om man bara kan sätta in nya minnen och köra, utan att göra några nya inställningar i bios osv. är det bara att stoppa i dom och köra eller? dom ligger på samma Hz

Visa signatur

CPU: Intel i5-3570K| GPU: Gigabyte Windforce GTX 670 | Minne: Corsair Vengeance 1600Mhz 16GB | Mobo: ASRock Z77 Extreme4 | SSD: Samsung 830-Series 128GB| Lagring: 500GB Internt, 2+1TB Externt | Chassi: Fractal Design Define R4 Black | PSU: Corsair TX 650W | OS: Windows 7 64-bit

Permalänk
Medlem

Beroende på hur mycket minne du skall stoppa i och hur mycket det blir i slutändan så kanske du måste ändra endel i BIOS. Är det 4GB eller mer du skall ha i burken så måste man på endel moderkort in i bios å remappa minnet. Ser på din profil du har 512mb minne. skall du i med 2x1024 eller? Blir total mängd minne under 3gb så ere bara att stoppa i dem å tuta å köra så länge minnena är av samma sort och att moderkortet stödjer dem,.. Just ja, 4GB+ minne kräver 64-bitars windows..

Nu får du testa kortet lite å berätta vad du tycker.... Ser fram emot att få mitt... Vilken kylare det blir spelar mindre roll då båda säkerligen e mycket bättre än standardfläkt till 8800GT....

Visa signatur

Intel i5 12600KF @5.1ghz | ASUS PRIME Z690A | Fractal Design Define R4 | Noctua NH-U14S Dual | Kingston Fury DDR5 16GB | Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G | Corsair RM 650W | Crucial P3 plus 1tb M2 SSD | 2Tb M2 SSD | Windows 11 x64 | MSI GP63 8RE i7-8750H GTX1060 6G |

Permalänk

grr, blir lite pissed nu, Inet har idag lagt upp att det är 14 dagars lev på mitt leadtek med zalmankylare på nu, nfw att jag väntar så länge, kommer nog bevaka DB den tionde och står det då att de kommer ha några gigabyte inne på lager för lev så lägger jag en order där istället, finns det i lager när man lägger ordern bör man ju få kortet inom två dagar från dem, det vore naturligtvis roligare att få ett med den nya zalmnankylaren på men den gamla är ju redan testad och uppvisade 20 grader lägre temps än ref så eg kvittar det.
Leadtek har ju lite egna reklamtester på den som gigabyte byter till och de lovade bara 20 grader mindre också. Så nån revolutionerande skillnad på deras prestanda är det nog inte

tar jag gigabyten får jag garanterat plats med min extra nexus i sonatan också

Visa signatur

ASUS ROG Strix B250I, Intel Core i5-6600 Skylake, Crucial DDR4 2400MHz 8GB, MSI GTX 1050 Ti 4 gb Aero, WD Black 1 TB, Fractal Design Node 304, 18 cm

Permalänk
Medlem

@Bobby Tex: Personligen tror jag INTE att det kommer ta 14 dagar för db att fixa fram mitt 8800GT. Kanske skulle vara idé att avbeställa Leadtek:et och beställa det billigare och minst lika bra Gigabyte-kortet från db?

OT: Jag passade på att beställa lite grejor jag också. Ny dator på g! Jippi

/Pär

Visa signatur

Acer Predator XB271HU | Gainward GeForce RTX 2080 Triple Fan | Gigabyte Aorus Z390 Elite | Intel Core i7 9700K | Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz 2x8GB | Samsung 970 EVO Series | NZXT H440W NE

Permalänk

leadteket är från Inet så det är de som skriver 14 dagar, kollade andra leadtekkort hos dem och de hade satt kortare datum på dem, pris 2000 på mitt kort, vet inte om man kan få fri frakt på DB ni längre men kostar gigabytet 1970 imorrn o de skriver att de har det i lager så är det lätt deal.

Visa signatur

ASUS ROG Strix B250I, Intel Core i5-6600 Skylake, Crucial DDR4 2400MHz 8GB, MSI GTX 1050 Ti 4 gb Aero, WD Black 1 TB, Fractal Design Node 304, 18 cm

Permalänk
Medlem

Lol nu har de flyttat fram kortet med 1 dag

Visa signatur

Spel: Intel i5 9600K@4,8GHz | Hydro H100i Pro | 32GB Vengeance RGB Pro 3000MHz | Z390 Gaming X | HX750 | GTX1060 6GB | MSI Optix G273QF | Corsair Obsidian 500D RGB | EVO 970 Pro 500GB + EVO 980 1TB
Barnens: Intel i7 920 | 16GB Corsair | GA-X58A-UD7 | HX520 | GTX460 SLI | P182 | EVO 840 256GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av epatnor
Lol nu har de flyttat fram kortet med 1 dag

Nej, 1 månad och en dag på både asuskortet och gigabytekorten

Permalänk
Medlem

Märkligt, på min beställning står det fortfarande: "Bekräftad, prel. 2008-01-10". Jag vill hellre tro på det än 11 Februari... Vilket verkar stämma?

EDIT: Mailade db och frågade vad som gäller för just min order. Vägrar vänta till 11 Feb.

/Pär

Visa signatur

Acer Predator XB271HU | Gainward GeForce RTX 2080 Triple Fan | Gigabyte Aorus Z390 Elite | Intel Core i7 9700K | Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz 2x8GB | Samsung 970 EVO Series | NZXT H440W NE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av perperub
Märkligt, på min beställning står det fortfarande: "Bekräftad, prel. 2008-01-10". Jag vill hellre tro på det än 11 Februari... Vilket verkar stämma?

EDIT: Mailade db och frågade vad som gäller för just min order. Vägrar vänta till 11 Feb.

/Pär

Så står det på min också.
Antingen är det så att i leveransen som kommer i morgon är alla korten bokade, varav ett till dig och ett till mig, eller så har det inte hunnits ändra datum bara.
Tror faktiskt inte att vi kommer få våra kort på ett tag iaf.

Gjorde du rätt i.

Permalänk
Medlem

Jag håller tummarna för ett positivt svar på mailet jag skickade till db

EDIT: Jag pratade just med db.com på telefon. Där fick jag veta att de inte vet om nämnda 8800GT kort kommer in i morgon eller inte. Det är bara att hålla tummarna, risken verkar dock stor att att det är 11 Feb som gäller...

Som sagt, blir så fallet avbeställer jag.

/Pär

Visa signatur

Acer Predator XB271HU | Gainward GeForce RTX 2080 Triple Fan | Gigabyte Aorus Z390 Elite | Intel Core i7 9700K | Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz 2x8GB | Samsung 970 EVO Series | NZXT H440W NE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av perperub
Jag håller tummarna för ett positivt svar på mailet jag skickade till db

EDIT: Jag pratade just med db.com på telefon. Där fick jag veta att de inte vet om nämnda 8800GT kort kommer in i morgon eller inte. Det är bara att hålla tummarna, risken verkar dock stor att att det är 11 Feb som gäller...

Som sagt, blir så fallet avbeställer jag.

/Pär

okej, tack för infon.

Permalänk

Fan, den är framskjuten till 11 Februari...
https://www.datorbutiken.com/se/Navigation/Details.aspx?Produ...

Visa signatur

“Since the dawn of time, human beings have felt the need to share - from food to art. Sharing is part of the human condition. A person who does not share is not only selfish, but bitter and alone"
Paulo Coelho

Permalänk
Medlem

hur kan de bli så länge?? nu blir jag riktigt besviken, nån som har ringt och sanckat med dom var de beror på?

Visa signatur

CPU 1700@4GHZ | MB MSI x370 Gaming Pro Carbon | GPU AMD Vega 64 | RAM G.skill FlareX DDR4 @3466MHZ 16GB PSU Corsair AX1200i | SSD Samsung 960 EVO 512GB | | Monitor Acer Predator XZ321QU| Mouse Razer deathadder | Keyboard Corsair Gaming K70 RGB | Headset Sennheiser game one.

Permalänk
Medlem

@ Jays_swe: Se mitt inlägg ovan!

Dock fick jag ett annat besked på mitt mail till db där jag skrev följande:

"Hej db!

Jag undrar vad det är som gäller; under "mitt konto"
står det att min order är "Bekräftad, prel. 2008-01-10" på grafikkortet.
Men om man kollar på grafikkortets egen sida står det 11 Feb?

Vilket datum är det som gäller för just min order?"

Svaret jag fick idag från db:

"Hej

Det som står på ditt konto ska du förlita dig mest på.

Med vänlig hälsning
Rikard/Kundservice"

Jaha, hur ska man tolka detta? Två olika svar. För mig står det fortfarande 10 Jan på min order, detta är alltså det jag ska tro på?

Vi får nog helt enkelt vänta och se under morgondagen vad som händer. I värsta fall är det inte värre än att man får avbeställa och beställa något annat kort om man inte vill vänta.

EDIT: Enligt killen på db jag snackade på telefon med tidigare idag var det just då 77 ordrar på detta kort. Sedan före jul hade de endast fått iväg 10 kort... Säger en hel del om hur eftertraktade de är samt hur få som verkar finnas tillgängliga.

Mvh/Pär

Visa signatur

Acer Predator XB271HU | Gainward GeForce RTX 2080 Triple Fan | Gigabyte Aorus Z390 Elite | Intel Core i7 9700K | Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz 2x8GB | Samsung 970 EVO Series | NZXT H440W NE

Permalänk
Inaktiv

Jag beställde Club 3d kortet istället. Visst är man snål för att spara in futtiga 30 spänn men för de pengarna kan man ju lägga dem på nån strömsladd, y-kabel eller liknande.

Tänkte ändå byta ut skiten mot Thermaltakes graffekylare. Tror inte Zalman kylaren på gigabytes kort är så värst tyst dessutom saknar den minnesflänsar vilket kommer kosta en hundring till.

Permalänk

Har ungefär samma situation som ni ovan, beställde ett 8800GT Club 3D från datorbutiken för några dagar sedan. I kontot står det bekräftad preliminärt 9/1 (alltså idag). Under produktsidan står det istället preliminärt 14/1. Förhoppningsvis räknar de med att få in tillräckligt för att skicka till mig inom de närmaste dagarna, men jag är aningen tveksam.

Ringer upp dem imorgon om det inte skickats för att fråga om när det kan tänkas komma in.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av knoxz
Beroende på hur mycket minne du skall stoppa i och hur mycket det blir i slutändan så kanske du måste ändra endel i BIOS. Är det 4GB eller mer du skall ha i burken så måste man på endel moderkort in i bios å remappa minnet. Ser på din profil du har 512mb minne. skall du i med 2x1024 eller? Blir total mängd minne under 3gb så ere bara att stoppa i dem å tuta å köra så länge minnena är av samma sort och att moderkortet stödjer dem,.. Just ja, 4GB+ minne kräver 64-bitars windows..

Nu får du testa kortet lite å berätta vad du tycker.... Ser fram emot att få mitt... Vilken kylare det blir spelar mindre roll då båda säkerligen e mycket bättre än standardfläkt till 8800GT....

Ska in med en till 512mb sticka, den här datorn komemr morsan och resten få sitta på när jag byggt ihop min nya (vilket troligvis blir på fredag:)) så då är det bara att tuta och köra med dom nya minnena då? nice:)

EDIT: Har satt i extraminnet nu och det rullar på kalas bra blev rejäl skillnad faktist

Visa signatur

CPU: Intel i5-3570K| GPU: Gigabyte Windforce GTX 670 | Minne: Corsair Vengeance 1600Mhz 16GB | Mobo: ASRock Z77 Extreme4 | SSD: Samsung 830-Series 128GB| Lagring: 500GB Internt, 2+1TB Externt | Chassi: Fractal Design Define R4 Black | PSU: Corsair TX 650W | OS: Windows 7 64-bit

Permalänk
Medlem

Det som står på deras hemsida gäller om du beställer kortet nu. det som står i din orderbekräftelse gäller för dig som redan her bestält kortet och därför ligger längre fram i kön.

Tex om de korten dom eventuellt får in i morgon redan är reserverade så speller det ju ingen roll att det kommer in fler kort till db för den som INTE har beställt ett kort redan. För mig står det också 01-10 så man kan ju hoppas men risken finns ju att det skiter sig. Men då hinner man kanske få en blick av hur 3870X2 presterar och kostar som kanske blir ett alternativ.

Visa signatur

Det som flöt iland senast.

Permalänk
Medlem

jaja, hoppas djupt att de inte kmr i morgon för då tar jag självmort, avbeställde kortet och tog ett 3870 i stället.

Visa signatur

CPU 1700@4GHZ | MB MSI x370 Gaming Pro Carbon | GPU AMD Vega 64 | RAM G.skill FlareX DDR4 @3466MHZ 16GB PSU Corsair AX1200i | SSD Samsung 960 EVO 512GB | | Monitor Acer Predator XZ321QU| Mouse Razer deathadder | Keyboard Corsair Gaming K70 RGB | Headset Sennheiser game one.

Permalänk

dåliga nyheter, jag tycker ändå att de som säljare borde kunna pressa sina leverantörer på lite besked och förklaringar till varför de inte kan leverera ett kort förrän om en månad!!!

Visa signatur

ASUS ROG Strix B250I, Intel Core i5-6600 Skylake, Crucial DDR4 2400MHz 8GB, MSI GTX 1050 Ti 4 gb Aero, WD Black 1 TB, Fractal Design Node 304, 18 cm

Permalänk
Medlem

Ringde Db idag och han jag snackade med sa att de datum som står i webbutiken är de datum som deras leverantör ger dem och leverantören får sina leveransdatum av Gigabyte. Så de beror juh på Gigabyte och hur många kort de kan leverera.. Det är inget Db direkt kan styra över. Han sa också att leverantörerna e nog nerringda av div datorbutiker redan och att Db ringer å gnäller hjälper juh inte... Tror det var 79st kort beställda kort nu å jag låg på drygt 40:e plats.. hmm..

Den som väntar på någe gott....väntar Aaalltid för länge

Visa signatur

Intel i5 12600KF @5.1ghz | ASUS PRIME Z690A | Fractal Design Define R4 | Noctua NH-U14S Dual | Kingston Fury DDR5 16GB | Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G | Corsair RM 650W | Crucial P3 plus 1tb M2 SSD | 2Tb M2 SSD | Windows 11 x64 | MSI GP63 8RE i7-8750H GTX1060 6G |

Permalänk
Medlem

Fick mitt kort idag från datorbutiken.com . Jag fick varianten med den gamla Zalman 700 kylaren och den låter riktigt illa. Den finns ingen tempstyrning av fläkten alls utan den går på i 100% hela tiden. Tur att man har andra planer för kylningen.

Kortet har 700MHz core, 1715MHz shader och 920MHz (1840MHz DDR) mem enligt GPU-Z. Rivatuner visade på lite högre värden för core och shader och mindre för mem (ett par MHz). Under en runda 3DMark gick kortet upp i som mest 65 grader.

Visa signatur

Happy Face!

Permalänk
Medlem

Usch då, låter inte alls bra. Börjar nästan hoppas på att våra kort inte kommer i morgon Surt att det ska vara så förbannat svårt att få tag i ett vettigt 8800GT, men det är ju lika för alla.

Mvh/Pär

Visa signatur

Acer Predator XB271HU | Gainward GeForce RTX 2080 Triple Fan | Gigabyte Aorus Z390 Elite | Intel Core i7 9700K | Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz 2x8GB | Samsung 970 EVO Series | NZXT H440W NE

Permalänk

Hmm verkar vara stor efterfrågan på den här modellen. Någon som vet hur bra kylningen är på Gainward versionen med dualslot kylaren är? Dock är den lite dyrare än gigabyte

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=343814
https://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Product=GWP88GT-...

Visa signatur

Stationär: PC-K62 | i7 930 @ 2.8ghz | TRUE | Gigabyte X58A UD7 | 6 gb | GTX570 | 2x500+2x1000+320 gb | Windows 7
Server: Athlon II X2 240E | Asus M4A78T-E | 8 gb | 320 GB + 8x2TB | FreeBSD
Bärbar: Thinkpad T60 | C1S 1.6 ghz | 2 gb | 40 gb hdd | Archlinux https://www.dropbox.com/referrals/NTEzMjU3MDk