Problem med min ihopkopplingen av datorn

Permalänk
Medlem

Problem med min ihopkopplingen av datorn

Hej!
Jag har just köpt en ny dator som jag ska montera själv vilket är första gången.
Och jag har problem med att koppla in frontpanelen i moderkortet, jag har bara fått igång ljudet och usb portarna.

Mitt moderkort är : MK Gigabyte GA-P35-DS3 P35/DDR/LK/GBLAN

Mvh Diddeli

Permalänk
Medlem

allt står i manualen till moderkortet!

Visa signatur

Intel i7 2600K @ 4.5GHz | GeForce GTX 680 | ASUS P8P67 PRO | Corsair Dominator 16GB 1600MHz | Samsung 830 256GB

Permalänk

Ja, leta upp där det står vad varje kontakt heter, typ pwr och rst och hdd_led och allat annat skit de kan tänkas heta, sen kollar du på vilka sladdar som heter vad och sätter dem i rätt kontakter. Brukar finnas någon bild i manualen också.

Visa signatur

Saker

Permalänk
Medlem

Hej igen!
Jag har kopplat in alla sladdar utom en nu och det är Message/power/sleep LED. Det står att jag ska koppla in den i en port med bara 2 taggar men den sladden som finns kvar har 3 stycken det står Power led på den sladden är det samma?

Permalänk
Medlem

har samma probs kommer in i windows men varken tangentbord eller mus fungerar altså ingen av usbportarna bak eller fram fungerar... tror att internetsladde den bak fungerar eftersom den lyser och ljuden på frontpanelen fram men inte usbportarna har också ds3 hur ska jag göra för att fixa det? viken sån där audio kontakt andvänder du HD eller AC97 har den ngt att göra med usb portarna bak eller är det bara ljudet bak? länka gärna vilka kontakter/hål jag ska stoppa i plz hjälp

Visa signatur

E2160 @ 3,2 , scyte infinity, p35 ds3, 4gb corsair 800mhz, Sapphire 5850 1gb. Intel x-25 V 40gb, 1x western digital black. /laptop amd x2 2.2ghz 3gb 5730.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Diddeli
Hej igen!
Jag har kopplat in alla sladdar utom en nu och det är Message/power/sleep LED. Det står att jag ska koppla in den i en port med bara 2 taggar men den sladden som finns kvar har 3 stycken det står Power led på den sladden är det samma?

Prova? Funkar det inte så är det väl skitsamma, sladden gör inget annat än tänder en lampa när man startar datorn.

Visa signatur

Saker

Permalänk
Medlem

lånar tråden lite löste iaf mitt tidigare problem men nu har jag ett nytt det är så att datorn vill att jag förnyar eller va de står mitt windows xp innan jag kan logga in eftersom jag bytt maskinvara men det funkar inte att skriva in produkt nyckeln är de så att jag måste formatera hårddisken eller hur ska jag göra?

Visa signatur

E2160 @ 3,2 , scyte infinity, p35 ds3, 4gb corsair 800mhz, Sapphire 5850 1gb. Intel x-25 V 40gb, 1x western digital black. /laptop amd x2 2.2ghz 3gb 5730.

Permalänk
Medlem

Du måste nog aktivera ditt windows igen , kontakta microsoft på telefon för hjälp.

Visa signatur

ASUS Z270H, i5 7600K, 16GB DDR4, 2X Samsung 850 EVO 250GB SSD,Sennheiser U320, Asus 1060 6GB, AOC 2460fQ

Chassi: HAF XB EVO
Xiaomi 9T pro 128GB
HTPC = Lenovo L440

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Diddeli
Hej igen!
Jag har kopplat in alla sladdar utom en nu och det är Message/power/sleep LED. Det står att jag ska koppla in den i en port med bara 2 taggar men den sladden som finns kvar har 3 stycken det står Power led på den sladden är det samma?

Hej,

Det finns två olika varianter för den sladden..
En variant med 2 pinnar och en med 3 pinnar..

I ditt fall: 2 pinnar på moderkortet och 3 pinnar på sladden till fronten.?
Det är alltså den lampan som visar om datorn är på..

Jag gjorde så att jag pillade ur den ena kabeln ur den svarta sockeln..
Och flyttade den, så att de båda sladdarna blir bredvid varandra..

Förstår du hur jag menar ?

//Fredrik

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mäki

lånar tråden lite löste iaf mitt tidigare problem men nu har jag ett nytt det är så att datorn vill att jag förnyar eller va de står mitt windows xp innan jag kan logga in eftersom jag bytt maskinvara men det funkar inte att skriva in produkt nyckeln är de så att jag måste formatera hårddisken eller hur ska jag göra?

Hej på dej,

Ser inte hur detta är Intel-relaterat men... ??

Du har förmodligen inte aktiverat XP inom 30 dagar..
För att aktivera måste du ha en giltig key..
Har du en giltig, men som inte fungerar, så får du välja att aktivera över telefon så fixar tjejerna som svarar det!!

//Fredrik

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Intel i7 4790K | Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5 | Corsair Vengeance Pro 16GB 1866MHz | Gigabyte NVIDIA GeForce GTX 970 4GB | Samsung SSD PRO 850 256GB | 2*WD Black 1TB | 1*WD Green 2TB | Corsair RM850 850Watt | Corsair Hydro H110