Vill gärna ha tips/omdömen och kritik om mitt kommande nya system

Permalänk
Medlem

Vill gärna ha tips/omdömen och kritik om mitt kommande nya system

Hej, jag tar gärna emot tips, ideer om ändring, kritik och andra notiser om mitt kommande system.
Är inte helt 100% säker på att detta blir en bra prisvärd dator.

http://www.komplett.se/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=548568...

Ni får jättegärna komma med förslag till lämpliga datorlådor.

Tack på förhand

Visa signatur

Vi har alla hört att en miljon apor med skrivmaskiner förr eller senare kommer att återskapa Shakespeares samlade verk. Tack vare internet vet vi nu att detta inte stämmer.

Permalänk
Medlem

Har du inte tid att vänta på dom nya processorerna från intel så blir de riktigt najs
Angående Chassi kan jag varmt rekomendera Cooler Master CM/Dominator 690. Jag anser att de är de bästa chassit på marknaden just nu pga utrymmet, priset, kylningen och utseendet.

Visa signatur

Win 10: Ryzen 5800X | Ek Supreme, EK SE 240,Corsair XR5 360, Laing DDc2 m. Petras tech top | ASROCK RX 6900 XT Phantom Gaming OC @2710/2100 | HyperX Fury Black 3600MHz 32Gb | Gigabyte X570 Aorus Elite
Win 98: Celeron 533MHz@800MHz | ASUS CUSL-2 | Voodoo 3 3000@186MHz | 384Mb PC100 | Creative CT4810
DOS: Compaq Presario 433: Intel DX2 66MHz | 4Mb ram | Sound Blaster 16 | 200 Mb HDD

Permalänk
Medlem

Tog mig en titt på chassit på datorbutiken, verkar faktiskt riktigt nice.. vet du/någon om det finns inbyggd varvreglerare på fläktarna, eller om jag ska köpa någon form av fläktstyrning själv

Visa signatur

Vi har alla hört att en miljon apor med skrivmaskiner förr eller senare kommer att återskapa Shakespeares samlade verk. Tack vare internet vet vi nu att detta inte stämmer.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av prozzac

Angående Chassi kan jag varmt rekomendera Cooler Master CM/Dominator 690. Jag anser att de är de bästa chassit på marknaden just nu pga utrymmet, priset, kylningen och utseendet.

Tänk på att den lådan kan väsnas en del, dels självresonans som är så vanligt bland plåt/aluminium lådor. Infästningen av diskarna verkar inte vara någon höjdare heller.

Visa signatur

Programmerare med C++ som huvudspråk.