Permalänk

Guitar hero 3 lagg

Hej alla små barn, jag har ett stort problem.
Jag har denna bärbara Vista dator:

Intel Centrino Dual Core 2,4GHZ
Nvidia 8600M GS 256/1024 MB
340GB HDD
4GB RAM

MEN DET LAGGAR NÄR JAG SPELAR GUITAR HERO 3?!!?!?

Hur kan jag lösa detta problem?

Skulle uppskatta svar!

Visa signatur

Herrå!

Permalänk
Medlem

Stäng av alla onödiga effekter såsom publik osv, och sänk grafiken? Även fast spelet har dålig grafik så är det konstigt nog krävande.

Permalänk
Medlem

Japp, recommended grafikkort för GH 3 är ett 8800GT, så ställ ner grafikdetaljer lite mer.

Visa signatur

Ryzen 5600X | GeForce 3070 | B550-A Pro | 16GB RAM

Permalänk
Medlem

Tänkte göra en ny tråd men hittade denna.

Jag har samma problem, det laggar en hel del när jag spelar. Förstår inte hur det kan komma sig med mitt system. Har testat dra ner alla inställningar till lägsta också men det är ingen skillnad.

Har iförsig bara 9gb ledigt på C:. Kan det kanske vara problemet?

Visa signatur

//SisU

Permalänk
Medlem

Spelar man GH3 över nätet?

Visa signatur

Min nästan hemliga sida Ancilla, face mea laganum!
Jag har sjukast drömmar. Det ligger i min natur att avsiktligt tolka felaktigheter fel.
0
0:17 < sphr> Raz^ jag spenderade 4h med att slita bort punghåren för hand

Permalänk
Medlem

jag lånar tråden lite.
funderar på att köpa spelet till PC och undrar lite om gitarren. är det trådlös anslutning mot datorn? i fall det är fast anslutning hur lång är kabeln då?

Permalänk
Medlem

Man får med x-plorer gitarren, alltså den som följde med gh2 till 360. kabeln är ca 2m.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk

Men hur kul är det att spela spelet på PC? Bättre att spela det på Xbox 360 eller dylikt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alex Del Piero
Men hur kul är det att spela spelet på PC? Bättre att spela det på Xbox 360 eller dylikt

Mycket kul faktiskt.

Permalänk
Avstängd

flyter på i 100+fps på mitt system allt på max 1650*1050osv. å jag tycker att gh3 är roligare på PC än till konsoll.

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk

men vafan!?

på mitt system i sign. så hackar det satan (fryslagg på själva gitarren, alla karaktärer, effekter, etc. flyter på bra som fan)... mitt system borde ju klara spelet bra (kör med mycket på högt med physics av och i 1000*700 upplösning... borde inte va så här...

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk
Avstängd

Det måste vara fel på eran grafik kort drivers. kolla denna bilden allt på max inställningar samt 1680*1050 UPL

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Medlem

Spelet är en kass port från 360n, därav dom absurda systemkraven pc versionen.. nej den är sämst.. man ska kör det på konsoll istället på storbilds tv.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av piddeman
Det måste vara fel på eran grafik kort drivers. kolla denna bilden allt på max inställningar samt 1680*1050 UPL http://i222.photobucket.com/albums/dd172/piddeman/GH.jpg

Nu ere väl frameraten de klagar på och inte upplösningen? Fult ps2 spel för övrigt imo. Men det är kul (;

Permalänk
Avstängd

men jag har 100+fps å TheSweede har bättre grafik kort än mig. och han verkar ha sämre fps än mig.

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Medlem

Jag kör det i 1920x1200 med alla effekter på, har inte fått några hack eller liknande alls, dock är det roligare på konsoll än på PC...

Visa signatur

ASUS Sabertooth Z87, Intel Core i7-4770K, Corsair Vengeance LP DDR3 2x8GB, EVGA GeForce GTX 980, Samsung 850 evo 500gb ssd, Fractal Design Define R4, Corsair HX 1000W, Dell u3011 30" 2560x1600, fråga gärna om du undrar om något i min profil, hjälper gärna till om jag kan...
Hjultomtenz i BF4

Permalänk
Medlem

För mig så hackar det inte.. Brädan (med noterna på) i bakrunden halkar liksom efter, vet inte hur jag ska förklara, ser ut som om den inte hänger med. Det är asjobbigt. Jag har till och med sänkt alla inställningar till lägsta för att testa men det blir ingen skillnad.

Visa signatur

//SisU

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av piddeman
Det måste vara fel på eran grafik kort drivers. kolla denna bilden allt på max inställningar samt 1680*1050 UPL http://i222.photobucket.com/albums/dd172/piddeman/GH.jpg

Rätta mig om jag har fel, men borde inte ScreenShoten vara 1680*1050 om du har den upplösningen, den där screenshoten är i 1024*640 och det är stor skillnad.

Permalänk
Medlem

Det är sjukt att ett spel som GH3 har högre systemkrav än Crysis.

Visa signatur

Test

Permalänk
Medlem

Det verkar vara många fler än jag som har problem även fast våra burkar är bättre än kraven, samtidigt så finns det folk med sämre maskiner som menar att det funkar felfritt på deras system.

Visa signatur

//SisU

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cryx
Japp, recommended grafikkort för GH 3 är ett 8800GT, så ställ ner grafikdetaljer lite mer.

7600gt är recommended

Visa signatur

Ryzen 5900X | 32GB G.Skill CL14 3866MT/s | 7900 XTX | Asus Strix X470-F

Permalänk

Det finns en patch (v1.1) ute som skall fixa en del:

- Adds Co-op Quickplay game mode for Online multiplayer.

- Adds Lens Flare and Crowd settings in the Graphics Options menu.

- Adds a new UI screen in the Controller Options menu that displays default keyboard controls.

- Improves the whammy bar sound effects.

- The star power electricity effect now displays correctly when using the Low Graphics Detail option.

- The skeleton in the Shanker Island venue now displays correctly on all supported graphics cards.

- Fixes a bug that caused the animations for Lous puppet to fall out of sync.

- The Leaderboards now update more quickly.

- Fixes an issue that caused some rare instability when joining Online multiplayer games.

- Fixes a bug that caused some finished games to be listed in Online game searches.

- Fixes an issue where menus would become corrupted when Demonware servers are under maintenance.

- Fixes pauses, rare freezes, and other strange behaviors that were occurring on the Video Shoot venue.

- Fixes a bug where practicing a section of a song before entering an online match results in starting from that point in the song.

- Pressing Alt+tab during an empty hosted game no longer displays as a disconnection from the previous opponent

Patchv1.1 här!

Kanske kan vara nåt? Själv installerar jag den nu och håller tummarna hårt. Den första rundan GH3 på PC sög nämligen hårt - o nä. DEt berodde inte på gitarristen i detta fallet...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hockexx
7600gt är recommended

Minimum krav ja. Men jag sa recommended.

Intel Core 2 Duo 2.4GHZ or AMD Athlon Dual Core 4400+
256 MB 3D Hardware Accelerator Card
Video Card (ATI): Radeon HD 2600
Video Card (Nvidia): Geforce 8800 GT
2 GB RAM

Visa signatur

Ryzen 5600X | GeForce 3070 | B550-A Pro | 16GB RAM

Permalänk

Dom där systemkraven var ju lite roliga, HD2600 för ATI men 8800GT för Nvidia?

Visa signatur

Dator 1 | GA-X38-DQ6 | HD4870x2 | Q6600 @ 3.5Ghz | TRUE | 4GB Corsair PC6400 | TX750w | Cosmos 1000
Dator 2 | P5Q3 Deluxe | 9800GTX | E7200 @ 4.2GHz | TRUE | 2x2GB PC3-10600 | Antec Nine Hundred | HX620w

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raz
Spelar man GH3 över nätet?

,
Det kan man göra men man behöver inte göra det

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cryx
Minimum krav ja. Men jag sa recommended.

Intel Core 2 Duo 2.4GHZ or AMD Athlon Dual Core 4400+
256 MB 3D Hardware Accelerator Card
Video Card (ATI): Radeon HD 2600
Video Card (Nvidia): Geforce 8800 GT
2 GB RAM

jaja, hur som helst är det overkill. mitt 7600gt klarar det på vare sig låga inställningar eller höga utan det minsta fps dropp.

btw så är 7600gt bättre än 2600 pro så, system reqs är skumma

Visa signatur

Ryzen 5900X | 32GB G.Skill CL14 3866MT/s | 7900 XTX | Asus Strix X470-F

Permalänk
Medlem

Jag avhjälpte mitt lagg / hoppande med att sätta på vertical sync.

STOR skillnad blev det faktiskt, vilket gjorde mig till gh3 proffs på några sekunder..

Nej men skämt åsido.. testa dra på V-Sync vettja

Visa signatur

Mobo: Asus Maximus VI Hero Processor: 4770k Ram: 16gb corsair vengeance. GPU: ASUS GTX980ti STRIX. PSU: Corsair RM550 . Samsung 840 250gb. Chassi: Silverstone Fortress 2. Skärm: AOC 24" 144hz.

Permalänk
Medlem

Även om man har en bra dator laggar guitar hero. Mest för att spelet är väldigt dåligt konveterat från konsol till data, se bara PS2 kan köra det med flyt så länge en dator är 2000 gånger bättre men lagar då och då :/

Permalänk
Medlem

Men, är det någon som lyckats skriva in sin cdnyckel när man skall joina online?

såfall, hur fan gjorde ni?

Hur skrev ni nyckeln?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alex Del Piero
Men hur kul är det att spela spelet på PC? Bättre att spela det på Xbox 360 eller dylikt

Ok att det är skillnad på andra spel om du spelar på konsoll eller PC, men på guitar hero har du exakt samma kontroll och det är exakt samma spel? Ganska svårt och se skillnaden..