Permalänk
Medlem

Overdrive problem

Hejsan, jag installerade Overdrive för ett tag sedan men jag får det inte att starta. Det laddar i början men sedan får jag ett felmedelande som säger att jag måste vara inloggad som Admin på datorn, och det är jag ju. Så jag vet inte vad som är problemet =/. Nån som stött på nåt liknande?

Mvh R

Visa signatur

Dator?

Permalänk
Hedersmedlem

Om du har Vista så testa att högerklicka på .exen eller genvägen och "kör som administratör".

Permalänk

jag hade samma problem. funkade inte med att "köra" som admin heller. fick leta upp en nyare verision och installerade om det. sen funkade det.

Visa signatur

| Intel i5 4670K | Asus ROG maximus VI gene | Corsair 8GB (2x4GB) CL11 2133MHz VENGEANCE | sapphire r9-290 arctic cooling accelero hybrid |

Permalänk
Medlem

Jo jag kör vista. Jag använder 2.0.7 och det är den senaste jag kan hitta, har testat att högerklicka på ikonen också men det hjälper inte. =/

Visa signatur

Dator?

Permalänk

jag hittade en beta som funkade iaf kör 2.0.14 beta.

Visa signatur

| Intel i5 4670K | Asus ROG maximus VI gene | Corsair 8GB (2x4GB) CL11 2133MHz VENGEANCE | sapphire r9-290 arctic cooling accelero hybrid |

Permalänk
Medlem

har letat på AMD's sida utan att finna nån overdrive nerladdning, enda jag hittat är på MSI's sida och dom har 2.0.7

Visa signatur

Dator?

Permalänk

använd altavista då så hittade jag min ver. techpowerup eller vad dom nu heter hade nyare iaf.

Visa signatur

| Intel i5 4670K | Asus ROG maximus VI gene | Corsair 8GB (2x4GB) CL11 2133MHz VENGEANCE | sapphire r9-290 arctic cooling accelero hybrid |

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DrunkenMonkey
jag hittade en beta som funkade iaf kör 2.0.14 beta.

Seriöst funkade den för den? Med mitt system i sign så fick ja ett jävla fel på 2.0.14. Den hängde sig HELA TIDEN i auto-clock var 5 - 10:e fsb. Sen ändrade jag till 2.0.7 och sen dess har ja inga problem med Overdrive... Eller Auto-Clock hängde sig vid 280 x 10,5 men ändå Sen dess klockade ja "manuellt"

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Jag hittade 2.10 och 2.0.14beta, har bara testat 2.10 än och den funkar fint för mig så jag byter nog inte förs det behövs nu tack för hjälpen

Visa signatur

Dator?