Permalänk
Medlem

internet begränsad åtkomst

Hej,

jag fick ett problem i fredags.

helt plötsligt so gick bredbandet ned som begränsad åtkomst, efter en stund så fungerade det igen, och så fortsatte det så här hela helgen.

igår blev det lite bättre då jag kunde vara uppkoplad i en timme kanske sen gick det ner typ allt från 5 sekunder till 15 min.

jag har telias statsnät 10/10.

telia kundtjänst försöker att hjälpa mig , jag har typ ringt 100 gånger, och dem har kollat upp allt säger dem.

någon som vet var detta kan vara?

Permalänk
Medlem

Kör du med router? Koppla in dator direkt i nätuttaget för att se om det funkar bättre.

Om det gör det och du kör via kabel från routern till datorn kolla då kabeln så den inte ligger allt för böjd eller är skadad.

Kör du Wlan så kan det vara något som stör sä ändra isf kanal på routern för utgående trafik för att se om det hjälper?

Permalänk
Medlem

Jag hade en switch inkopplad för digitaltvn, men nu kör jag direkt till
datorn , men fortfarande problem.

jag har till och med blåst om datorn. (långsökt men men)

skumma är att när det väl fungerar fungerar det bra sen går det bara ner helt plötsligt.

jag skall testa med en ny kabel.

Permalänk

Samma problem

Jag har samma problem här, har en kompis med samma problem me...

Visa signatur

::Joel::
Köp och gör eget snus hos oss på www.snusmajoren.se

Permalänk
Medlem

Fungerar TV:n bra? Eftersom det är samma signalkälla till både bredbandet och DTV:n.

Men prova med ny TP-kabel. Inaktivera brandväggar. osv

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |