Permalänk
Medlem

NVIDIA nTune

Hej!

Är det någon som provat att justera "systemet" med nTune?

Det vore intressant att veta om detta programs fungtioner (grov- och fininställning) har någon inverkan.

Jag har ett ASUS M2N32-Sli deluxe; AMD Athlon 64 X2 Dual Core 6000+ och 4 gig minne. Win XP (SP2). GeForce 8800GTS (640 MB).

Jag upptäckte nu att mina minnen inte går opptimalt. De kan köras i Cas: 3-4-4-15 men går i själva verket bara i 5-5-5-15.
Kan detta program fixa detta åt mig eller måste jag använda mig av andra verktyg?

Visa signatur

Cristos
ASUS Maximus VIII Ranger(Rev 1.xx); Inel(R) Core(TM) i5-6600K Cpu @ 3.50GHz; Samsung SSD 850 EVO 500GB; nVidia GeForce GTX 970;Crucial DDR4 4x4GB; Corsair Powersupply HX620W; BenQ FP241W 24" TFT;

Permalänk
Medlem

Nej ntune är bara för grafikkortet, och ställa timings gör du med datorns BIOS, glöm inte ändra volt också, till det som är specat för minnet med den timingen

Att minnet går default 5-5-5-15, är inget fel, nästan allt minne går med dom timings och hastighet det kan fungera under 1.8v som default
sen är det upp till användaren att ställa in dom som dom är specade för.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

NVIDIA nTune

Okay, jag förstår.. Jag provade nu att installera Ati Tool 0.26 (som ska fungera både med Ati/nVidia- kort) men det gick inte alls. Programmet körde alla inställningar i höjden, sedan blev det stopp och blå-skärm.

Jag misstänker att programmet nTune inte är så mycket att lita på när det gäller överklockning av grafikkortet.

Visa signatur

Cristos
ASUS Maximus VIII Ranger(Rev 1.xx); Inel(R) Core(TM) i5-6600K Cpu @ 3.50GHz; Samsung SSD 850 EVO 500GB; nVidia GeForce GTX 970;Crucial DDR4 4x4GB; Corsair Powersupply HX620W; BenQ FP241W 24" TFT;

Permalänk
Medlem

Jag använder Rivatuner http://www.guru3d.com/index.php?page=rivatuner
fungerar finnt att klocka grafiken med, men har även ntune installerad

Visa signatur

Acer Predator Helios 300