Permalänk
Medlem

Datorproblem

hej hopp , Har en amd atlhon 64 5200+ med moderkort Abit kn9, 1 gb ocz gold edition 800 mhz ddr2 minnen , förra veckan satte jag i 2 gb minne exakt lika dana minnen och en 500 gb wd sata2 disk datorn startar men får ingen bild, tog ut de nya minnena och allt starta perfekt,
problem nr1: varför blir de ingen bild med de nya minnena,
problem nr2: samma problem som ovan har jag nu med de minnen som satt i innan
problem nr3: varför hittar jag hårddisken i bios men inte windows?

Permalänk
Medlem

1: Spänningen till vdimmen är troligen felet, väldigt vanligt med 4 stickor minnen testa öka den lite åt gången när du har mindre stickor i.

2: Kör en clear cmos/bios står i din moderkorts manual hur man gör, borde göra susen.

3: Absolut säker på att allt är rätt i bios? Vanligtvis ska det bli stortsett helt automatiskt. Testat formatera hårdisken innan windows?

Permalänk
Medlem

okej men jag har bara 1gb minne av 4 slots , hur menar du med att öka? Jag vet inte riktigt vars jag har min manual :S...Jag tror att borde stämma ..

Permalänk
Medlem

minnseproblem,

löste mitt problem, efter 12 bios uppdateringar satte jag i minnena igen och allt fungerade klockrent

Permalänk
Medlem

okej men ja kommer till en svart ruta där de står att jag ska trycka DEL för att komma in i setupen men den fryser när jag kommer dit :S