Nya Nvidia drivrutiner släppta!

Permalänk

satt och pilla hela kvällen o googla böka men fick inget att fungera.. kör tv ut via s-video på mitt gtx.. med dessa drivare....får bild på tvn men skulle behöva overlaya en hel del....finns inga sånna inställningar till graffekortet...testade med tv-tool...men det ville inte funka så bra med vista...hittade overlay på rivatuner 2.02....men det ville inte heller funka, antar att det hade med drivarna att göra....testa med att använda nTune...men där gick det bara att klocka.....

är det vista och drivarna som är piss ???

hur fungerar det för er som använder xp, med dessa kort och tv-ut???

kör ut signalen till min gammla 80kg 32" ws...

Permalänk
Medlem

ni som sitter med 8800 grafikkort, är det värt att byta till dessa drivrutiner från 158.122... har windows XP 32bit

Permalänk
Medlem

Efter att ha kört dessa drivrutiner ett tag nu så har jag bytit tillbaka till 158.45. Med de nya fick jag konstant "Bildskärmsdrivrutinen har slutat fungerat" och skärmen blinkar.. har inte fått det nu längre med de lite gammlare drivrutinerna. Testade massa olika grejer och visst blev det lite stabilare men ändå fick jag felmeddelandet. Så det var väl bara att dra hem de gammla drivrutinerna igen.

Verkar som det är 163.11 Beta och 162.22 som krånglar mest.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dalton Sleeper
Upplever stuttering i ett flertal spel med 162.18 (XP 32). Börjar nästan ångra att man bytte till nVidia, har aldrig haft liknande problem med ATi, skärp er nVidia!

wahaha o folk klagar på HD 2900xt drivers! snälla...

Visa signatur

Awesome stuff can be found @ www.demonshalo.com
follow us on twitter: www.twitter.com/demonshalo_com

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wic
wahaha o folk klagar på HD 2900xt drivers! snälla...

vad fan är det för fel på dig?

Visa signatur

Holler at thy dragonmaster

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av headcleaner
vad fan är det för fel på dig?

ja kallas: EL Pajas Elako! resten kan du ta reda på sj :@

Visa signatur

Awesome stuff can be found @ www.demonshalo.com
follow us on twitter: www.twitter.com/demonshalo_com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Deaths Head II
Dom här drivisarna var ju helt värdelösa, tvn flimmrar och byter ljusstyrka hela tiden, och när kan dom fixa så att man kan justera skrivbordets storlek på tvn!?

Håller med! Detta var ju helt värdelös uppdatering

Visa signatur

Dator 1: EVGA SuperNOVA Gold 750W | DELL S2340L 23"" | Sapphire Radeon R9 280X Dual-X OC | Intel i5 4670k@4.4Ghz | Asus Z97-a | Samsung 830 128GB SDD | Corsair DDR3 1600mhz 8GB | Win 8.1 Pro | HAF 912 Plus

Permalänk
Medlem

Enligt andra siter så har dom inte fixat minneslekagen, dom skulle visst försöka fixa det den här månaden men ser det som ett komplext problem, kul för de som spelar länge och tvingas tabba ner spel och tillbaka för att ladda texturerna på nytt, dåligt dåligt, verkar vara på alla 8800, olika mycket på olika spel dock. (rätta mig om fel)

Jag vet inte om det är 3DMark01 eller drivrutinerna det är fel på men jag tappar ca 12000 points i den iaf, bara 500-1000 i 05 och 06, denna jämförelse är mellan XP x86 och Vista x64.

Permalänk

tv ut fungerar bra för mig iaf. på xp med ett 7600gt kort. men det som stör mig är att dem drar ut på tiden med HD stöd för oss som har xp. här sitter man på en plasma skärm som grejar full HD men inte fan kan jag se HD film då nvidia inte får tummen ur arslet. surt sa räven!

Visa signatur

Fractal Design R5 - Asus Maximus ix Code - Intel 7700K - Cryorig H7 - Samsung 960 Pro - Corsair RM750 V2- Asus ROG Strix 2060 - AOC Q3277PQU - NAD D3020 - Shure Aonic 50 - Dali Evidence 470 - Monitor Audio Bronze BR5 - Denon Rcd-M40 - XTZ 8.17 - Mionix Zibal 60 - Mionix Naos 3200 - Tangent Amptser BT 2 - Wharfedale Diamond 210 - Sen några fler datorer - Hörlurar - Och vettefan vad man har dragit på sig under åren. Dessa är iaf. dem primära jag använder mest.

Permalänk
Medlem

Nvidia får ta kritik från fler håll för att dom inte ger XP-användare det hårdvarustöd som finns på korten:
http://mikrodatorn.idg.se/2.1030/1.115747

Visa signatur

"bästa sättet att spara tid är att använda den"

Permalänk

Japp, detta är uselt.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Jag är inte heller helt nöjd med dessa drivisar. Jag hade perfekt pixelmappad bild på min samsung 40' m86 lcd med de tidigare rutinerna. Bara att ställa in 1920*1080 så stämde det. Nu är det svarta kanter runt som default och man är tvungen att dra i deras reglar för att ställa in. (Ändra storlek på skrivbordet). Och det känns långt ifrån exakt att göra. Sen att starta nvidia control panel går sjukt långsamt, även om det inte är ett jätteproblem. Vista Home Premium 32 bit.

Permalänk

innan kunde jag klona elelr välja dual få ur bild både i TV o i dator skärmen nu visar han bara udner uppsatrt.. sen moste jag välja antingen TV eller SKärm han vägrar visa på bägge samtidigt.. :S

ända problemet jag har..

Permalänk
Medlem

någon postade den här länken i någon tråd där det står att prestandan halveras osv:

http://www.idg.se/2.1085/1.115461

Jag har bara kört med 162orna eftersom jag inte haft 8800 kortet så länge, men iaf tycker jag det presterar ojämnt, hur vet jag igentligen hur bra det ska prestera? Den här halveringen, uppstår det tidigt, alltid eller bara i vissa spel? Har inte testat alla dagens spel med gammla graffet så har inget att jämföra med...

Verkar iaf ha problemet i Oblivion, gick i stan då det hackade som fan, sen in på ett inn då det sedan började gå med 2-3 fps, laddade om spelet (i samma rum) och det gick upp till 75 (v_sync), kan också vara att man går in i ett hus, sen går ut, då hackar det som bara fan. Så mycket hackade det inte äns med X800XT PE med 6AA/16AF, ska folk verkligen behöva stå ut med sånt här, kortet kostade 5500 och presterar i vissa fall likt ett X800.

Är det bättre med 158orna? Vad förlorar jag på att köra dom förövrigt?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dalton Sleeper
Är det bättre med 158orna? Vad förlorar jag på att köra dom förövrigt?

jag upplever att 158.xx fungerar bättre. stabilare fps. kan inte påstå att jag upplevt någon fördel alls med 162.xx.

Visa signatur

Holler at thy dragonmaster

Permalänk
Medlem

158 fungerar bättre för mig.

Permalänk
Avstängd

Jag kör ver 158.122 ibland när jag tabbar ut ur Wow så crashar wow, det händer kanske 1 av 10, eller 1 av 15 men störande när det händer, är det något nvidia har lyckats fixa med 162.22 ? Hände aldrig någonsin med mitt x1800xt pe och så vill man ju ha det :s

Visa signatur

• • Gigabyte GA-Z97X SOC Force • Intel i7 4790K Haswell @ 5.0GHz • EK Supremacy Cpu Block • Alphacool NexXxoS Monsta 480mm *2 / EK Vardar 1450rpm *16 • EVGA GeForce GTX Titan X @ 1550mhz • G.Skill Trident X 16GB 2900MHz • Samsung SSD 850 Pro 1Tb *3 i Raid 0 • Corsair AX 1200W 80+ Gold PSU • Asus 27" SWIFT PG278Q 144Hz G-Sync • Phanteks Enthoo Primo Black • Windows 10 x64 Pro • Bahnhof 1000/1000mbit • •

Permalänk
Medlem

problem

Jag har köpt mig en ny dator.

Acer Amd Athlon 64x dual core 5600+
2gb ddr
vista
geforce 8600 gt 256mb. dx10

Jag tycker det e konstigt med vissa spel
te.x f.e.ar kan jag inte köra på max inställningar
och world in conflict funkar knappt alls laggar som fan på custom inställningar.
jag har dom nyaste drivrutinerna både nvidia och vista.

någon som har typ samma prob. eller nån som vet va det kan bero på

Permalänk

Det ända jag har problem med är att tv-ut bilden inte riktigt är i full storlek. Det fattas typ 1.5cm på var sida. Annars så tycker jag allt fungerar bra både i Vista och i Xp.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk

Hallå ..
Sitter med ett XFX GeForce 8600 GT å försöker få bild på min Tv.. hade ett Asus Radeon innan jag bytte å då gick de fin fint.. men köpte ett nytt graffekort å nu går de fan inte :S

Shit..hjälp mig! suger att se på film på bildskärmen.. PLZ

Visa signatur

LaggE (Hyper Skill)

Permalänk

även jag har försökt få en bra tv-out på mitt nya 8800gts. men det fungerar inte. och nvidia verkar inte bry sig det minsta heller. och jag har även i en tråd här försökt få hjälp. http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=7...
men det verkar inte som om så många bryr sig om detta. så jag kommer antagligen snart i ren ilska att slå släggan i mitt kort och slänga i mitt gammla 7600gt som fungerade med tv.out.

ja, grundligt lurad känner jag mig faktiskt.

Visa signatur

Fractal Design R5 - Asus Maximus ix Code - Intel 7700K - Cryorig H7 - Samsung 960 Pro - Corsair RM750 V2- Asus ROG Strix 2060 - AOC Q3277PQU - NAD D3020 - Shure Aonic 50 - Dali Evidence 470 - Monitor Audio Bronze BR5 - Denon Rcd-M40 - XTZ 8.17 - Mionix Zibal 60 - Mionix Naos 3200 - Tangent Amptser BT 2 - Wharfedale Diamond 210 - Sen några fler datorer - Hörlurar - Och vettefan vad man har dragit på sig under åren. Dessa är iaf. dem primära jag använder mest.

Permalänk
Snusfri
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hyper Skill
Hallå ..
Sitter med ett XFX GeForce 8600 GT å försöker få bild på min Tv.. hade ett Asus Radeon innan jag bytte å då gick de fin fint.. men köpte ett nytt graffekort å nu går de fan inte :S

Shit..hjälp mig! suger att se på film på bildskärmen.. PLZ

Det är allmänt känt att när man byter grafikkort så bör man installera om sitt OS.
Speciellt om man byter från ATI till NVIDIA eller tvärtom.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mor_tuta
Det är allmänt känt att när man byter grafikkort så bör man installera om sitt OS.
Speciellt om man byter från ATI till NVIDIA eller tvärtom.

Okej.. men de är lite sjukt ändå.. polaren sitter med ett Nvidia kort i sin dator och han kör TV-out han med.. så jag släpade ner min bruk till honom å konstigt nog så gick de bra där.. MEN jag får inte ha någon bildskärm inkopplad.. så hos honom var jag tvungen att köra med antingen TV:n som skärm elr Bildskärmen.. svara på den då?

Sätter F*n i mitt gamla skit ATI igen ... då funkar de att se på film på Tv:n iaf..

Visa signatur

LaggE (Hyper Skill)