Permalänk
Medlem

Blueray dvd hackar sony vaio

Jag skulle testa min BD DVD spelar idag, men när man spelar skivan så kommer bild och ljud ur sync efter en stund. Sedan börjar bilden hacka. Testa att ladda ner senaste nvidia drvarn och active x utan resultat. Så jag försökte updatera inter video DVD spelarn om det var felet, men det hjälpte inte heller:( Nån som vet vad som hjälper? Datorn e en sony vaio FZ21M.

Visa signatur

///Prahna

Permalänk
Medlem

testat nått annat än den medföljadne spelaren kanske?

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Prova formatera och använd powerdvd som spelare, gärna senaste versionen.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem

har du tagit hem alla updates via vaio update?
själv har ag ej testat någe blu-ray ännu, har ingen testa med.. dock ska man väl få en om man reggar sin vai?
har samma modell som dig.

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem

Vad sitter det för grafikkort i den datorn?

Permalänk

Det sitter en 8400gt mobile på den tror jag.

För övrigt har jag en F11s vaio med samma grafikkort. När jag kör x264 filer så hackar det också. Jag tror det har med den dåliga drivrutinen för grafikortet att göra. Har dock inte orkat bry mig att lösa pronlemet än.

Visa signatur

....! ....Qvikmart-Global online shopping paradis

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cyclo_hexene
Det sitter en 8400gt mobile på den tror jag.

För övrigt har jag en F11s vaio med samma grafikkort. När jag kör x264 filer så hackar det också. Jag tror det har med den dåliga drivrutinen för grafikortet att göra. Har dock inte orkat bry mig att lösa pronlemet än.

Grafikkortet stödjer endast hårdvaruaccellering om du spelar upp blu-ray film via skiva, möjligen okomprimerade filer på disken, så skaffa dig riktiga codecs som coreavc eller ffdshow tryouts som klarar hd-material bättre.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem

kör du filmer som är rippade i 1080p så lär det hacka, testa 720p.

Visa signatur

Asus Maximus x38, Q6600@3200mhz(1.3v),HD4870x2, 4gb OCZ reaper PC6400, Antec P182+Corsair HX620, velociraptor 150gb

Permalänk
Medlem

Jag kör den orginal spiderman 3 som Sony skicka med datorn.
Den borde klara av Full HD out of box, men när jag försöker uppdatera spelarprogrammet så sger den att det är olika versioner....trots att jag hämtat den hos Sonys driver page....kasst!!
Men jag får ringa och gnälla hos dem och se om de kan lösa det.

Visa signatur

///Prahna