Permalänk
Medlem

Har några frågor om vatten kylning

Hej jag ska bygga en ny spel dator snart som jag tänkte klocka lite med också.
Då är det så här jag åker på en del lan ibland, Då är det ju mycket saker man ska ha med sig.
Går det ha vatten kylning finns det ingen risk att det skulle börja läcka
när man bär om kring datorn och vad jag har fattat så radiatorn rätt så stor så den får man inte plats i chassit så den måste vara utan för eller säter man den utan för på chassit?

Finns det nån processor Fläkt som kyler lik värdigt som vatten.
Jag funderar på den här fast den kanse inte går
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=330802

Processorn jag tänckte klocka är en
Q9550 2.83GHz

Är det möjligt att få upp den i 4Ghz på luft? Har sätt folk få upp q6600
i 4 ghz på vatten då.

A just det ni kan rekomendera några chassin som det går bra att ha vatten kylning i.

Det var allt Är tacksam mot alla svar.

Visa signatur

Kille som är intreserad av datorer.

Permalänk

p182 om du vill ha ett bra chassi till vatten, sen är TRUE ansedd som den bästa luft kylaren av många.

radiatorer är så stora som du väljer, men ska du klocka lite seriösare ska du nog ha en trippel, alltså 3x 12cm fläktar

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk

Det är inga problem att bära en dator med vattenkylning i, gör du rätt så ska det inte finnas någon risk i världen att det börjar läcka. Hur som helst det kanske inte ska rekommenderas.

Lian Li är antagligen dom bästa på chassin just för vattenkylning.

Visa signatur

| eVGA 790i Ultra | E8400@4ghz | Peltier/Vatten-hybrid CPU kylning (ST=20°) | 9800GX2(X2) | 2GB Cellshock DDR3@2ghz | Modded-P190 | 150gb Raptor (2 sectors) | Vista Ultimate x64+XP Pro x86 |

Permalänk
Medlem

Hej i gen
tack för svaren.
Har tänkt på ett p182 chassi fast det är inte riktigt min still.
Vill ha något som inte är så högt och plexi på sidan (Är i dom år en nu he he he)

Så kom gärna med förslag.

Visa signatur

Kille som är intreserad av datorer.

Permalänk
Medlem

Det här är ett välldigt svalt chassi som funkar bra ihop med vattenkylning.

http://www.gtek.se/index.php?mode=item&id=2087&session=c6e8b6...

Edit: du kan ju köpa den här till om du vill ha fönster

http://www.gtek.se/index.php?mode=item&id=1738&session=c6e8b6...

Visa signatur

♣ASUS Rampage III Gene♣Intel Core i7 930♣Corsair 4GB 1600MHz DOMINATOR DHX♣Corsair SSD 64GB♣2 8800GTX SLI♣Tt 850W♣1TB lagring♣CPU EK Supreme HF♣GPU EK FC88 GTX♣Radiator XSPC RS360♣Tank Swiftech MCRES-Micro♣Pump - Swiftech MCP655 (Laing D5)♣Chassi Lian Li V1000♣

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aggeb

Processorn jag tänckte klocka är en
Q9550 2.83GHz
Är det möjligt att få upp den i 4Ghz på luft? Har sätt folk få upp q6600
i 4 ghz på vatten då.

Den nya serien quad har låg fsb vägg.
3.5ghz skulle jag tro är rimligt.
Låg multipel med fsb vägg gör 4ghz en orimlighet.

ska man ha 4ghz gäller q9650 upplåsta multiplar och kostar men är enligt mig värd den kostnaden för upplåsta multiplar.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)