Scythe Infinity eller Scythe Ninja PLUS Rev. B?

Permalänk
Medlem

Scythe Infinity eller Scythe Ninja PLUS Rev. B?

Hade så gott som bestämt mig för en Scythe Infinity till min P35-DS3 och Q6600 när någon tipsade om Scythe Ninja PLUS Rev. B som ska vara bättre och dessutom billigare. Stämmer detta? Jag är främst på jakt efter en tyst processorfläkt på vilken man ev. kan dra ner varvtalet genom att koppla till CPU_FAN-kontakten på moderkortet. Är det samma fläkt på båda kylarna?

Vilken kylare rekomenderar ni?

Permalänk
Medlem

Den största skillnaden mellan dem är att ninjan tack vare större mellanrum mellan flänsarna kan köras passivt/direktmonterad långsam fläkt vid dålig chassivent/överklockning.

Permalänk

menar du att min infinity skulle vara bättre om jag tog bort va 4:de fläns?

jag rekomenderar infinity eftersom jag har den, dock kan jag inte uttala mig om Ninjan eftersom jag inte har några erfarenheter om den.

Man kan inte dra ner på fläkten på en Infinity/Mugen men det kan man ju trots allt lösa genom att koppla den till en sån där fläktkontroll eller vad det heter

Permalänk
Medlem

Har själv ninjan revB och är supernöjd med den, den är tyst och kan köra fläktfri även när man klockar.
ex.
e4300 @ 2.7 utan fläkt temp 30-51 idle load
e6750 @ 3.2 med fläkt 21/43 idle/load
e6850 @ 3.8 med fläkt 33/54 idle/load

Alla belastningar kör jag Orthos tills tempen inte höjer sig mer utan sjunker.

Visa signatur

#allnoobs @ qnet

Permalänk
Medlem

Kan tillägga att infinity fläkten är otroligt tyst. Jag har den kopplad till fancontroller men hör ingen skillnad om jag kör den på fullt eller halv fart.

Visa signatur

1# P8Z68-V PRO GEN3 | 2500K | 8GB Corsair 1600 | Asus GTX460 | Corsair Force 60Gb | HD:5,8TB |
3dMarks [05]21726 [06]14219
2#HTPC: AMD X2 4850e | GA-MA78GM-S2H | 2gb 800Mhz

Permalänk
Medlem

Levereras båda modellerna med fläkt?

Jag kollade Scythe Ninja på silentpcreview.com och de verkar inte ha fått med någon fläkt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Munson
Levereras båda modellerna med fläkt?

Jag kollade Scythe Ninja på silentpcreview.com och de verkar inte ha fått med någon fläkt.

Det förutsätter jag:

http://www.dustin.se/DacsaPortal/?ProdID=5010100675

En fråga är dock, är det sammaf fläkt som på Infinityn? Den har jag nämligen bara hört gott om och det är verkligen trevligt med en tyst fläkt