Windows Mobile 6 - Funderingar och frågor

Permalänk
Relik 📜

Windows Mobile 6 - Funderingar och frågor

Hej och hallå!

Har precis köpt en LG KS20 med Windows Mobile 6, och det är lite saker jag inte får rätt på.

Först och främst, alarm. Jag använder telefonen som väckarklocka dagligen, så alarm är väldigt vitalt för mig.
Jag har hittat det inbyggda alarmet och testat detta, men det verkar vara otroligt begränsat. Man verkar bara kunna välja ljud från "systemljuden", och hur jag än bär mig åt får jag bara eländet att repeteras en enda gång vilket är värdelöst med ett ljud som är 3-4 sekunder långt.

Sedan musikspelare.. Windows Media Player känns rätt omständigt, finns det någon gratis som är smidigare?

Jag saknar även inputmetoder förutom det virtuella tangentbordet. Finns det ingen motsvarighet till Palm's Grafitti? enligt manualen ska man kunna välja, men jag har endast "Tangentbord" att välja på.

I största allmänhet, har folk tips på bra program som man "inte kan vara utan"?

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Avstängd

GOOGLA så hittar du fullt med guider, tips & dylikt.

http://www.windowsfordevices.com/news/NS7257961832.html

Visa signatur

K850 || HPM-83 || MBS-100
T7400 Core 2 duo || go7950GTX || 2GB Ram || LG UltraSharp wuxga

Permalänk
Medlem

Jag håller med om att alarm/väckarklockan faktiskt suger hästballe.
Själv löste jag det genom att helt enkelt leta på ett roligt ljud, sen köra en enkel ljud-editor och editera in ljudet flera ggr efter varandra.. Spara som WAV och lägg i ljudet i windows-katalogen på din device.

Visa signatur

no signature.

Permalänk
Medlem

Alarm... jag använder WolfClock på min PDA med 2003SE

http://pocketpcfreewares.com/en/index.php?soft=1045

Mycket bra faktiskt - spelar det ljud du vill mm mm

musikspelare

GSplayer eller Mortplayer är mina val

på input-sidan tror jag du har fler metoder att välja på (kan inte tro det är borttaget till WM6)

annars finns det flera bra tangentbord till...

Det finns mycket på denna sidan...

http://pocketpcfreewares.com/en/

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Snusfri

GSPlayer körde jag på min HTC TyTn jag hade förut.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Relik 📜
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eeehh~jaså
GOOGLA så hittar du fullt med guider, tips & dylikt.

http://www.windowsfordevices.com/news/NS7257961832.html

Jovisst, prova att googla på "useful programs for windows mobile".. Det är en typisk sökfråga där du får upp 99% skit eller lustig shareware från ännu lustigare sidor. Det allra bästa är direkta rekommendationer från folk som faktiskt testat olika program/sidor vilket var vad jag eftersökte.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av UndCon
Alarm... jag använder WolfClock på min PDA med 2003SE

http://pocketpcfreewares.com/en/index.php?soft=1045

Mycket bra faktiskt - spelar det ljud du vill mm mm

musikspelare

GSplayer eller Mortplayer är mina val

på input-sidan tror jag du har fler metoder att välja på (kan inte tro det är borttaget till WM6)

annars finns det flera bra tangentbord till...

Det finns mycket på denna sidan...

http://pocketpcfreewares.com/en/

Grejen är att manualen tydligt säger hur man ska byta, men jag har endast "Tangentbord" att välja på där.. Kanske är någon miss från LG:s sida.

Tack för alla tips, ska ladda in en radda och testa!

EDIT: http://pocketpcfreewares.com/ var en riktigt bra sida, tack!

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

TCPMP = musikspelare/videspelare
GSplayer = bra till musik

RJVTonesetter = lätt program att använda för att ställa in sina mp3signaler till alarm,ringsignal m.m...PS: dom kan ligga vart som helst på mobilen, även på minneskortet.

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Relik 📜

Har snubblat över ett till problem..
Om man glömmer webbläsare eller MSN igång och tappar WLAN ansluter telefonen till 3G-nätet utan att fråga först.. Livsfarligt, kan ju bli tokdyrt!
Kan man ställa in så att en anslutning till 3G alltid måste godkännas? Hittar inget sådant alternativ.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Re: Windows Mobile 6 - Funderingar och frågor

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lezziter
Först och främst, alarm. Jag använder telefonen som väckarklocka dagligen, så alarm är väldigt vitalt för mig.
Jag har hittat det inbyggda alarmet och testat detta, men det verkar vara otroligt begränsat. Man verkar bara kunna välja ljud från "systemljuden", och hur jag än bär mig åt får jag bara eländet att repeteras en enda gång vilket är värdelöst med ett ljud som är 3-4 sekunder långt.

Jag tror den enda lösningen är att konvertera ljuden till wave, och sedan lägga de i windows-katalogen.

Citat:

Sedan musikspelare.. Windows Media Player känns rätt omständigt, finns det någon gratis som är smidigare?

Tycker TCPMP har varit den bästa jag har provat. MortPlayer fungerar helt ok den också.

Citat:

Jag saknar även inputmetoder förutom det virtuella tangentbordet. Finns det ingen motsvarighet till Palm's Grafitti? enligt manualen ska man kunna välja, men jag har endast "Tangentbord" att välja på.

Så här är det. Man måste ladda ner och installera dessa själv. Så var det men min gamla Qtek s200 och så är det med min nya HTC Touch Cruise. Tyvärr finns den inte till just TC på HTC:s hemsida ännu, men jag tog bara en till nån annan lur. Fungerar klockret. Detta avser då "letter recognizer" (skriva vanlig text på skärmen), och "block recognizer".

Visa signatur

smaaland

Permalänk
Medlem

Re: Re: Windows Mobile 6 - Funderingar och frågor

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anderch
Jag tror den enda lösningen är att konvertera ljuden till wave, och sedan lägga de i windows-katalogen.

nej, ladda ner RJVTonesetter. Där kan man välja vilken fil som helst på telen att ha som alarmsignal..ja även mp3 filer..

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!