Playstation 3-tråden, fortsättning

Permalänk
Medlem

Har aldrig lirat Warhawk, men varit lite sugen på att köpa det. Har hört mycket gott om det nämligen. PLAYSTATION Store har det för 299 kr, men jag tror man kan få det begagnat på BD-disk billigare.

Visa signatur

» NAS/HTPC: Intel X3210 @ [4x]3.2GHz | Gigabyte GA-P35-DQ6 | 2 GB Corsair Dominator @ 1100 MHz | GeForce GT 430 | 2TB (raid 1)
» Asus Transformer Pad
» HTC One X

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cleesox
hmm kanske skulle hänga med på lite warhawk i påsk. har typ inte spelat sen det kom ut

Hehe, ungefär samma här. Jag var rätt så bra (enligt mig själv) och klarade döda de flesta, men så testade man för en månad sen och man blev ju totalt ägd =/

Permalänk

2 dagar kvar nu tills Home:)

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani
2 dagar kvar nu tills Home:)

Skojar du med mig nu Mangemani??!!

Ge länk, din källa, allt du har..ge!!

En av anledningarna till att man köper en konsol för 5500 kr nu ju, PS Home verkar så otroligt jävla ballt

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedFLip
Skojar du med mig nu Mangemani??!!

Ge länk, din källa, allt du har..ge!!

En av anledningarna till att man köper en konsol för 5500 kr nu ju, PS Home verkar så otroligt jävla ballt

enda källan jag har är denna http://www.colorize.net/home/ .
frågade här förut om den fortfarande gällde,fick inget svar så jag antar att den gäller fortfarande då:).
sen börjas det att pratas rätt så mycket om home på vissa forum,så tja,nått är ju på väg att hända:)

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani
enda källan jag har är denna http://www.colorize.net/home/ .
frågade här förut om den fortfarande gällde,fick inget svar så jag antar att den gäller fortfarande då:).
sen börjas det att pratas rätt så mycket om home på vissa forum,så tja,nått är ju på väg att hända:)

okej

Jag håller tummarna då, för imorgon hämtar jag ut min konsol.

Verkligen gillat Home konceptet, men trodde först att det skulle kosta dyra summor, men Sony verkar vara riktigt snälla mot sina kunder jämfört med Microsoft

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

Nya screens från PAL versionen av Gran Turismo 5 Prologue.

Forza what?

Ferrari F2007 Formula 1

Ferrari F40

Ford GT40

Visa signatur

PSN: ZlimJim (adda gärna)
Live Olimp (adda gärna)
Wii Vetifan :P

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani
enda källan jag har är denna http://www.colorize.net/home/ .
frågade här förut om den fortfarande gällde,fick inget svar så jag antar att den gäller fortfarande då:).
sen börjas det att pratas rätt så mycket om home på vissa forum,så tja,nått är ju på väg att hända:)

Den där sidan verkar lite fake. Kollar man på whois, får man det här:

Citat:

från http://www.who.is/whois-net/ip-address/colorize.net/
domain: COLORIZE.NET
owner-name: Colorize design group sweden
owner-address: Liljegatan 7
owner-address: SE-644 35
owner-address: Torshälla
owner-address: Sweden
admin-c: KR183-GANDI
tech-c: KR183-GANDI
bill-c: KR183-GANDI
nserver: ns1.scorpionshops.com 83.140.32.143
nserver: ns2.scorpionshops.com 83.140.32.144
reg_created: 1999-08-26 11:04:02
expires: 2008-08-26 11:04:02
created: 2003-07-09 19:55:46
changed: 2006-04-11 21:20:12

Själv tror jag att det är fake om inte Sony nu har fixat hjälp från ett svenskt företag att visa en countdown, vilket jag inte riktigt tror på. Tyvärr

Permalänk
Medlem

@SlimJim
Hotlinking tillåts inte ifrån sidan. För att se ovanstående bilder:
1) Högerklicka på bilden, tryck "Visa bild" motsvarande
2) Tryck på F5 på bilden med logga
3) Backa och repetera

@Persa
Den är inte officell... givetvis

Visa signatur

» NAS/HTPC: Intel X3210 @ [4x]3.2GHz | Gigabyte GA-P35-DQ6 | 2 GB Corsair Dominator @ 1100 MHz | GeForce GT 430 | 2TB (raid 1)
» Asus Transformer Pad
» HTC One X

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cleesox
hmm kanske skulle hänga med på lite warhawk i påsk. har typ inte spelat sen det kom ut

Är också gärna med i påsk, iallafall lör-ons för sen är det mönstring som gäller:P

Visa signatur

This time, like all times, is a very good one, if we know what to do with it.
If you don't go after what you want, you'll never have it. If you don't ask, the answer is always no. If you don't step forward, you're always in the same place

Permalänk

Synd om den är fake, nu längtar man riktigt efter home eftersom man gått in på den sidan och kollat hur lång tid det är kvar...

Men man kanske kan hoppas på att home lanseras samtidigt som nya ps store då.

Visa signatur

Dator: MSI B550 Tomahawk || AMD 5600X || Noctua NH-U12S || MSI RTX 2070 Armor 8GB || Kingston HyperX 32GB @ 3600MHz CL16 || PNY CS3030 1TB + SSD 500GB + HDD 4000GB || Phanteks Enthoo Pro || Corsair AX 760W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SiBBoR
@SlimJim
Hotlinking tillåts inte ifrån sidan. För att se ovanstående bilder:
1) Högerklicka på bilden, tryck "Visa bild" motsvarande
2) Tryck på F5 på bilden med logga
3) Backa och repetera

@Persa
Den är inte officell... givetvis

Ja jag såg det nu. När jag först gjorde det så syntes bilderna antagligen för att dom var sparade i cachen i firefox. Är det någon som vet hur man fixar så dom syns ändå? Utan att behöva haxa sig förbi Pallar inte ladda upp alla bilder på imageshack osv. Någon annan som finner ork?

Visa signatur

PSN: ZlimJim (adda gärna)
Live Olimp (adda gärna)
Wii Vetifan :P

Permalänk
Medlem

Då kan vi bli ett gäng för Warhawk nu under påsken då

Jag hoppas på Home snart, men eftersom jag inte haft ett ps3 innan så kan jag ju vänta lite längre än andra som haft det och redan väntat ett bra tag, hehe.

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Persa
Den där sidan verkar lite fake. Kollar man på whois, får man det här:

Själv tror jag att det är fake om inte Sony nu har fixat hjälp från ett svenskt företag att visa en countdown, vilket jag inte riktigt tror på. Tyvärr

Va fan, trodde du den var äkta? Klart den är falsk! Samma person some hade en Halo 3 Countdown.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Centura
Va fan, trodde du den var äkta? Klart den är falsk! Samma person some hade en Halo 3 Countdown.

nope, hade mina tvivel redan första gången jag såg det. Ville bara meddela folk som har höga förväntningar att inte hoppas på för mycket.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Persa
nope, hade mina tvivel redan första gången jag såg det. Ville bara meddela folk som har höga förväntningar att inte hoppas på för mycket.

Ah k, bra att du sa det - har också tagit den med en nypa salt sen jag först såg den.

Om ni kollar på bilderna med text så ser ni att det står på japanska, det verkar som att vi får en patch.

Permalänk
Medlem

Läckt PSN-schema:

Resistance 2 trailer - April

Wipeout - May

Home - July

Vidare går det rykten på flera olika sidor om att Sony har en megaton till E3 som ska boosta försäljningen. Enda konfirmerade källan är detta citatet:
"All I can tell you is what we announce during E3 is gonna be fantastic,"

Citat:

Sony Has Something Big Ready* For The PS3 At E3
Posted by Victor Dangelo | Mar 17, 2008 09:35

According to sources, Sony has something big ready to be revealed at E3 this year in regards to the Sony PS3.

Sources state that Sony has something huge to announce at E3 this year, which could give the PS3 a boost heading into the holidays against the Xbox 360 and Nintendo Wii.

Kan vara så att det är samma grej. Ryktet från i morse, och nu PSN-läckan. Det enda som är klart* tills E3 är då Home, om man kan tolka det så?

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredag
Läckt PSN-schema:

Resistance 2 trailer - April

Wipeout - May

Home - July

Vidare går det rykten på flera olika sidor om att Sony har en megaton till E3 som ska boosta försäljningen. Enda konfirmerade källan är detta citatet:
"All I can tell you is what we announce during E3 is gonna be fantastic,"

Kan vara så att det är samma grej. Ryktet från i morse, och nu PSN-läckan. Det enda som är klart* tills E3 är då Home, om man kan tolka det så?

Jag väntar som fan, verkar spännande.

Home kommer när det är redo, skönt att de inte stressar det, för en sån produkt dåligt gjord är ju gjord för att floppa direkt

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

Klicka på bilden för lite nya screens

Home är nog ordentligt testat nu och släppet i Juli är bara början på tjänsten. Home kommer att växa och mogna med tiden via uppdateringar och nya spelutvecklare som hoppar på tåget...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

Hoppas Sony kommer med nåt annat än Home på E3, för ärligt talat bryr jag mig nästan inte ett skit om den tjänsten, Än.

Permalänk
Medlem

Det blir säkert en massa roligt. The Getaway, Eight Days, Final Fantasy och många andra spel som varit under utveckling länge nu borde de visa upp.

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredag
Det blir säkert en massa roligt. The Getaway, Eight Days, Final Fantasy och många andra spel som varit under utveckling länge nu borde de visa upp.

Jag läste någonstans att dom hade lagt ner The Getaway
Är E3 någon gång i maj som vanligt eller?

Visa signatur

|Intel Core i7-5820|Cooler Master Hyper 212 Evo|MSI X99S SLI PLUS|4x Crucial Ballistix Sport 4GB DDR4 2400MHz (16GB)|ASUS RTX 2070 Super 8GB|Samsung 840 EVO 250GB SSD|Samsung 850-series EVO 120GB M.2|Samsung 870 QVO 2TB SSD|Seagate 3TB|Seagate 2TB|Corsair AX 850W (80+ GOLD)|NZXT H440W - Vitt|Acer Predator XB241|Logitech PRO X Superlight|Steelkeys 6G|Windows 10 Pro Svensk x64|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredag

Wipeout - May

Sony har en megaton till E3[/B]

bästa nyhet ever! (nja, kanske inte. men galet efterlängtat iaf)

låter för stort för att bara vara XMB i spel.. mysko.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedFLip

Home kommer när det är redo, skönt att de inte stressar det, för en sån produkt dåligt gjord är ju gjord för att floppa direkt

hehe, fast Second Life klarar sig ju rätt bra ändå.

buggigaste och fulaste skit jag vart med om. men bara man kan tapetsera så säljer det..

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Guffen, E3 är i Juli, som vanligt! (Det har varit i slutet av maj fram t o m 2006, sen dess är det Juli som gäller.)

Katie Ellwood, screenplay writer, bekräftade senast den 7 mars att spelet är under utveckling. En "äldre" intervju med henne avslöjar(*) deras entusiasm för kraften de har tillgång till nu, bl a möjligheten till "deeper immersion"(jag är skadad, djupare inlevelse heter det ju...)
De är(sen ett tag) klara med storyn, bandesignen och stora delar av spelet och det kommer förmodligen släppas i september som tänkt. Jag vågar lova att de visar spelet på E3. Det utvecklas av Sonys största studio i Europa med 225 anställda och Sony har lagt ner stora resurser på detta spel, liksom Eight days och Home, som alla utvecklas av SCE London Studio.(Team Soho och Studio CAMDEN gick ihop med Studio London för ett antal år sedan, men The Getaway behåller Team Soho-märket ändå) De leder bl a utvecklingen av verktyg som PlayStation Edge, som gör att spelet utnyttjar SPU:erna väldigt effektivt.
Det finns ingen vettig anledning för dem att lägga ner ett av sina största trumfkort. Sony har dessutom börjat prata om att göra en film sen, enligt Katie, så nog blir spelet av allt. En kille som sett lite kod sade att den höll samma kvalitet som trailern, har glömt källan dock. Här är en teknikdemo, om nån missat den:

Ladda ner VLC för att se filmen om den inte fungerar!

Övriga trailers här, bland annat EDGE-demot som körs i realtid.

(*)

Andreax, jag håller verkligen med. Jag har dessutom missat alla PSP-varianterna, så det kommer kännas väldigt fräscht för min del!

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

Jag har läst nyhet med kommentarer om intervjun med "bruden" som har hand om utvecklingen av The Getaway 3, och hon bekräftat att spelet fortf. är under utveckling. Precis som sades i tråden så går de i tankarna att skapa en film, då storyn i spelet tydligen skall vara så satans bra ;)!

Sony på E3, vad har de att visa upp?
[list="1"]
[*]Om nu Home skall lanseras i juli så antar jag att de lanserar det hårt under E3.
[*]"In-game communications" anser de troligtvis ligger oss spelare varmt om hjärtat (vilket de gör) - och det skall lanseras till sommarn, i.o.m firmware 2.4 har de sagt. Därav tippar jag på lansering av det till E3.
[*]PlayTV lanseras nu i slutet av mars. Kanske ytterligare förbättringar av tjänsten, någon nerladdningstjänst av filmer eller något?
[*]PS3 Slim
[*]PSP2
[/list=1]

Spel de - till vår stora glädje - kan tänkas blotta mer av:
Afrika, Eight Days, Far Cry 2, Final Fantasty XIII, Gran Turismo 5, Heavenly Sword 2, Heavy Rain, Killzone 2, The Getaway... ja, listan kan göras lång - jäkligt lång!

Men det är lång tid tills juli, så mycket ny information om ovanstående punkter och speltitlar hinner troligtvis redan nå våra spetsiga öron.

EDIT: det låter inte helt orimligt att ett officellt BT-headset skulle komma att utannonseras:

Källa: PS3bite

Visa signatur

» NAS/HTPC: Intel X3210 @ [4x]3.2GHz | Gigabyte GA-P35-DQ6 | 2 GB Corsair Dominator @ 1100 MHz | GeForce GT 430 | 2TB (raid 1)
» Asus Transformer Pad
» HTC One X

Permalänk
Medlem

Kollega gav mig denna länken, dreglar över detta nu
http://forums.lovingwii.com/latest-general-gaming-news/1507-g...

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

Galet realistisk grafik på den RedFlip.

Är ny i tråden och är potentiell PS3-köpare efter att ha övergett tankarna om xbox 360. Har lite frågor. Om man köper versionen med 40gb för 4000kr, vad missar man mot de dyrare varianterna? Hörde något om bakåtkompatibiliteten.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Axy
Galet realistisk grafik på den RedFlip.

Är ny i tråden och är potentiell PS3-köpare efter att ha övergett tankarna om xbox 360. Har lite frågor. Om man köper versionen med 40gb för 4000kr, vad missar man mot de dyrare varianterna? Hörde något om bakåtkompatibiliteten.

Finns ingen bakåtkompatibilitet till playstation 2-spel Så sitter man med en bunt gamla ps2lir så kan det vara surt, men annars så ser jag ingen anledning att inte ha 40gbaren.

Permalänk
Medlem

hmm vi får bestämma dag och tidpunkt för warhawk om vi vill bli ett gäng

http://ps3.qj.net/Famitsu-reveals-MGS4-bundle-pricing-details...
visserligen för japan men mgs för psn kan säkert hitta hit
synd bara att jag redan har det

http://ps3.qj.net/PSN-Europe-gets-PAIN-add-on-packs-this-week...
pain denna vecka? hoppas att add-onsen är helt inkluderade som kompensation för väntetiden (har för mig att piyotama hade en sån lösning)

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cleesox
hmm vi får bestämma dag och tidpunkt för warhawk om vi vill bli ett gäng

Tycker jag, vi får slänga upp en tråd, för lite påsklirande, med tider och intresserade, kanske?..hämtar ut mitt ps3 efter jobbet om 20min!!!

Om jag förstått det rätt så hostar man servrar själv, jag har 100/10 mbits så jag kan isf lägga en

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow