Playstation 3-tråden, fortsättning

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani
tror GT kan få sej en rejäl konkurent nu: http://www.gametrailers.com/player/32013.html
ser lovande ut iaf.

Jo de snyggt ut, frågan är hur realistiskt de är. Dom senaste TOCA spelen har vart ganska kassa....

Är det DiRT motorn som kör spelet?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani
tror GT kan få sej en rejäl konkurent nu: http://www.gametrailers.com/player/32013.html
ser lovande ut iaf.

De är inte ens i samma liga. GT är simulator, GIRD är arkad.

Det finns heller ingen som kan utmana GT. GT är GT, det är namnet som gör att det är så populärt och det har förtjänat det.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aki||es
Jo de snyggt ut, frågan är hur realistiskt de är. Dom senaste TOCA spelen har vart ganska kassa....

Är det DiRT motorn som kör spelet?

Läs mitt citat till mangemani.

Skulle tro det, Neon - Sony's Grafikmotor.

- - - - -

Men, visst, det är väldigt snyggt ut (dock inte lika snyggt som GT, IMO). Men fortfarande väldigt snyggt ut och jag kommer nog köpa det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani
tror GT kan få sej en rejäl konkurent nu: http://www.gametrailers.com/player/32013.html
ser lovande ut iaf.

Inte en chans. Det där ser alldelles för "need for speed ut". Gran Turismo är i en helt annan liga än alla andra bilspelen som försöker vara "fräcka" och "råa" eller vad man skall säga. Gran turismo är mer stil, finess, elegans, perfektion! Skulle man jämföra spelen med musik så skulle jag säga att spel såsom Forza, PGR osv är som ett rockband och Gran Turismo är en perfekt ihoppsammlad orchester med en världsledande maestro

Visa signatur

PSN: ZlimJim (adda gärna)
Live Olimp (adda gärna)
Wii Vetifan :P

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Centura
[B]De är inte ens i samma liga. GT är simulator, GIRD är arkad.

Det finns heller ingen som kan utmana GT. GT är GT, det är namnet som gör att det är så populärt och det har förtjänat det.

Bästa bilspelet jag spelat är Live For Speed, Sen GT

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani
tror GT kan få sej en rejäl konkurent nu: http://www.gametrailers.com/player/32013.html
ser lovande ut iaf.

Inte för att vara ohygglig på något vis, men nej, verkligen inte! Hehe. GT är en racingsimulator, och det där såg mest ut som... ja, ett lättspelat arkadspel, utan djup - alá äkta Codemasters-stuk.

Förhoppningsvis tar Poly lärdom av det Codemaster gör bra i GRID, vad det nu kan vara!? Däck som studsar om du kör in i en däckvall kanske...

Poly strävar alltid efter att göra GT-serien så realistisk som möjligt på de senast tillgängliga Sony-plattformarna, PS3 i det här fallet.

EDIT:

Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
hjalp, RROD kommer till PS3!

den ser skämt skämt åt sidan lite hemmadatadesign ut, så om den kommer se ut så eller komma alls känns ju inte så säkert.

Jag tycker Sonys BT-headset är stilrent och snyggt. Att ha en stående laddstation till det är perfekt!

Även om jag har ett fungerande BT-headset (Plantronics Explorer 330) till mitt PS3 kommer jag garanterat köpa Sonys om det ser ut så där ^_^!

Ryktet säger också att BT-headsettet skall bundlas och eller lanseras i samband med SOCOM: Confrontation.

Den som väntar på något gott...

Visa signatur

» NAS/HTPC: Intel X3210 @ [4x]3.2GHz | Gigabyte GA-P35-DQ6 | 2 GB Corsair Dominator @ 1100 MHz | GeForce GT 430 | 2TB (raid 1)
» Asus Transformer Pad
» HTC One X

Permalänk
Medlem

Grid verkar grymt.
Men om det är konkurans eller inte, de vågar jag inte svara på då senaste GT jag körde var 2:an, väntar på mitt prologue med spänning

Och låt oss inte glöma, konkurans skapar perfektion(?) iaf en sträven emot det, så det är ju konkurans som gör att allt går frammåt

Jag håller mig neutral, och lär köpa båda för att få ut det mesta, kan vara gött med ett arkad-rally spel ibland.

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk

hehe,ville bara röra om i grytan lite samt se hur GT fansen skulle såga spelet:p
lyckades:p

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani
hehe,ville bara röra om i grytan lite samt se hur GT fansen skulle såga spelet:p
lyckades:p

Din lilla spjuver

Bra att vara neutral, thats the shiet, men lite omrört blev det väll allt, hehe.

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedFLip
Och låt oss inte glöma, konkurans skapar perfektion(?) iaf en sträven emot det, så det är ju konkurans som gör att allt går frammåt

GRID tävlar garanterat emot Need For Speed-serien osv - och jag köper absolut hellre GRID framför EA's NFS som bara dalat neråt de senaste spelen i serien.

Det är absolut bra med konkurrens. I det här läget är det absolut bra, då Poly lanserar GT5 Prologue som är både snyggare och bättre än GRID och övriga konkurrenter. Det kan ev. finnas små detaljer som Polophony Digital kan lära sig av eller hämta inspiration ifrån. Och det tvivlar jag inte på att de kommer att göra inför Gran Turismo 5. Men framför allt kommer Polophony Digital lära sig av misstag i GT5 Prologue och lyssna till kunders feedback om spelet.

Visa signatur

» NAS/HTPC: Intel X3210 @ [4x]3.2GHz | Gigabyte GA-P35-DQ6 | 2 GB Corsair Dominator @ 1100 MHz | GeForce GT 430 | 2TB (raid 1)
» Asus Transformer Pad
» HTC One X

Permalänk
Medlem

Hehe, jag tycker att ingen ska såga GRID. Det är säkert ett väldigt bra spel, men jag hoppas på lite mer djup än DiRT.

Det går inte att jämföra GRID mot GT. Det är två helt olika spel, det enda de har gemensamt är att det är racing spel med bilar.

Förhoppningsvis kommer jag köpa båda.

Permalänk

På trailern såg det ut som att Grid hade bättre grafik än gt prologue samt helt utan jaggies...
Verkar dock vara ett coolt spel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rambos_hier
På trailern såg det ut som att Grid hade bättre grafik än gt prologue samt helt utan jaggies...
Verkar dock vara ett coolt spel.

Kolla på Prologue trailers, ser du några jaggies? De har ju så klart tagit på dem.

Med min nya TV, 1080p, så går det knappt att se några jaggies längre på 1,5m avstånd.

Om du kollar på bak lysena så ser du att de har betydligt mindre detaljer än Prologue.

Permalänk
Medlem

Helvete... Vad fan har nån provat o lagt in nya uppdateringen på COD4
Går ju inte o joina nån som helst server ju....skit.

Permalänk
Medlem

På tal om COD4, En kompis till mig hans COD har slut funkat online, Så fort han försöker ladda en bana online så hänger den sig så man måste stänga av den på konsollen. Nån som vet om detta är vanligt?

Kanske funkar nu efte uppdateringen iofs.

Permalänk
Medlem

Äntligen skaffat PS3 nu, med motorstorm sen tog penga börsen slut. blir skärmköp vid nästa inkomst. grym media maskin! plugga in en extern HD och kunde spela upp alla videoformat på den riktigt bra navigering oxå.

Permalänk
Medlem

Klicka på bilden för att förstå helheten!

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

ORGASM! ORGASM! ORGASM! ORGASM! ORGASM! ORGASM! ORGASM! ORGASM! ORGASM! ORGASM! ORGASM! ORGASM! ORGASM! ORGASM! ORGASM! ORGASM! ORGASM! ORGASM! ORGASM! ORGASM! ORGASM! ORGASM! ORGASM! ORGASM! ORGASM! ORGASM! ORGASM! ORGASM! ORGASM! ORGASM! ORGASM! ORGASM! ORGASM! ORGASM! ORGASM! ORGASM! ORGASM! ORGASM! ORGASM! ORGASM! ORGASM! ORGASM! ORGASM! ORGASM! ORGASM! ORGASM! ORGASM! ORGASM! ORGASM! ORGASM! ORGASM! ORGASM! ORGASM! ORGASM! ORGASM! ORGASM! ORGASM! ORGASM! ORGASM! ORGASM! ORGASM! ORGASM! ORGASM! ORGASM! ORGASM! ORGASM! ORGASM! ORGASM! ORGASM! ORGASM! ORGASM! ORGASM!

http://link.brightcove.com/services/link/bcpid1459208169/bcti...

Visa signatur

PSN: ZlimJim (adda gärna)
Live Olimp (adda gärna)
Wii Vetifan :P

Permalänk
Medlem

Kul att se allt fler SweC:are skaffar PS3 :-)!

SlimJim... kan man lugnt säga. Vilket jävla fett spel! Såg även på den länken att utvecklarna sagt att private races och in-game chat är under utveckling. Dock säger de att det inte kommer vara redo när spelet lanseras; mao kommer det att patchas in. NICE!

Visa signatur

» NAS/HTPC: Intel X3210 @ [4x]3.2GHz | Gigabyte GA-P35-DQ6 | 2 GB Corsair Dominator @ 1100 MHz | GeForce GT 430 | 2TB (raid 1)
» Asus Transformer Pad
» HTC One X

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SiBBoR
Kul att se allt fler SweC:are skaffar PS3 :-)!

SlimJim... kan man lugnt säga. Vilket jävla fett spel! Såg även på den länken att utvecklarna sagt att private races och in-game chat är under utveckling. Dock säger de att det inte kommer vara redo när spelet lanseras; mao kommer det att patchas in. NICE!

Ja, ju fler ju roligare.

Jag ser in-game chat osv. som en stor del av spel.

Älskar att kunna snacka med headset med de man spelar med, höjer ju hela upplevelsen som fan, hehe.

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

Jo, det underlättar och förbättrar upplevelsen. Dessutom blir är det lite socialare ;). Skall bli intressant att se hur Sony implenterar in-game communications i firmware 2.4.

Ex. om man via XMB (PS Home-knappen) kan upprätta en chatt med vem som helst - text, ljud och eller video, eller enbart med de som är i ett spel.

Visa signatur

» NAS/HTPC: Intel X3210 @ [4x]3.2GHz | Gigabyte GA-P35-DQ6 | 2 GB Corsair Dominator @ 1100 MHz | GeForce GT 430 | 2TB (raid 1)
» Asus Transformer Pad
» HTC One X

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SiBBoR
Jo, det underlättar och förbättrar upplevelsen. Dessutom blir är det lite socialare ;). Skall bli intressant att se hur Sony implenterar in-game communications i firmware 2.4.

Ex. om man via XMB (PS Home-knappen) kan upprätta en chatt med vem som helst - text, ljud och eller video, eller enbart med de som är i ett spel.

Det är faktiskt det enda jag kan klaga på än så länge är att jag måste avsluta spelet för att kunna svara på meddelande, och varför man inte kan ha en voice-chat med någon medan man spelar.

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SlimJim
ORGASM! ORGASM! ORGASM! ORGASM! ORGASM! ORGASM! ORGASM! ORGASM! ORGASM! ORGASM! ORGASM! ORGASM! ORGASM! ORGASM! ORGASM! ORGASM! ORGASM! ORGASM! ORGASM! ORGASM! ORGASM! ORGASM! ORGASM! ORGASM! ORGASM! ORGASM! ORGASM! ORGASM! ORGASM! ORGASM! ORGASM! ORGASM! ORGASM! ORGASM! ORGASM! ORGASM! ORGASM! ORGASM! ORGASM! ORGASM! ORGASM! ORGASM! ORGASM! ORGASM! ORGASM! ORGASM! ORGASM! ORGASM! ORGASM! ORGASM! ORGASM! ORGASM! ORGASM! ORGASM! ORGASM! ORGASM! ORGASM! ORGASM! ORGASM! ORGASM! ORGASM! ORGASM! ORGASM! ORGASM! ORGASM! ORGASM! ORGASM! ORGASM! ORGASM! ORGASM! ORGASM! ORGASM!

http://link.brightcove.com/services/link/bcpid1459208169/bcti...

Holy shit!

...om man skulle köpa Prologue ändå.

Hur många bilar finns det i europeiska versionen? Japanska hade bara 35, eller liknande.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SlimJim
ORGASM! ORGASM! ORGASM! ORGASM! ORGASM! ORGASM! ORGASM! ORGASM! ORGASM! ORGASM! ORGASM! ORGASM! ORGASM! ORGASM! ORGASM! ORGASM! ORGASM! ORGASM! ORGASM! ORGASM! ORGASM! ORGASM! ORGASM! ORGASM! ORGASM! ORGASM! ORGASM! ORGASM! ORGASM! ORGASM! ORGASM! ORGASM! ORGASM! ORGASM! ORGASM! ORGASM! ORGASM! ORGASM! ORGASM! ORGASM! ORGASM! ORGASM! ORGASM! ORGASM! ORGASM! ORGASM! ORGASM! ORGASM! ORGASM! ORGASM! ORGASM! ORGASM! ORGASM! ORGASM! ORGASM! ORGASM! ORGASM! ORGASM! ORGASM! ORGASM! ORGASM! ORGASM! ORGASM! ORGASM! ORGASM! ORGASM! ORGASM! ORGASM! ORGASM! ORGASM! ORGASM! ORGASM!

http://link.brightcove.com/services/link/bcpid1459208169/bcti...

+1

Fy fan, det där ljudet! Fan vilket grymt ljud! Gåshud eller vad

Permalänk
Medlem

Systemprogramvara version 2.20 snart här!

Massa bra nya funktioner

http://www.ps3bloggen.se/systemprogramvara/systemprogramvara-...

Visa signatur

Rock On!

Permalänk
Avstängd

Idag fick jag hem dden nya tv:n, fasen vilken skillnad i bildkvalité med hdmi, visste inte att skillnaden var så enorm..

Visa signatur

Phenom II 955BE 3,2@4,5GHz| 3 x XFX HD4890 "xXx" 1GB| MSI 790FX-GD70 | SS Phase Switch -40C | Corsair Dominator W/Fan 6GB | Samsung F1 1TB | Corsair HX1000W | Samsung 32" LCD | Logitech G7 Carbon Edition |Galleri

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av neoNmaZteR
Idag fick jag hem dden nya tv:n, fasen vilken skillnad i bildkvalité med hdmi, visste inte att skillnaden var så enorm..

huh?

Jag vet inte om jag är nästan blind isf, märker ingen stor skillnad alls. Kör med min Monster HDMI kabel, hehe. Måste undersökas när jag kommer hem.

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tandapa
Systemprogramvara version 2.20 snart här!

Massa bra nya funktioner

http://www.ps3bloggen.se/systemprogramvara/systemprogramvara-...

Grymt najs med BD Profile 2.0, Återuppspelning har jag länge velat ha.

"Mosquito Noise Reduction" will be added as an AV setting in the control panel of the DVD/BD player for improved movie playback. (BD discs recorded with BDMV format are not supported)

Är det så att fläkten låter mindre eller?, För det skulle ja vilja...

Hmm förresten, Min brorsa har en PS3 från runt augusti 60gb, Min är från april tror jag. Men hans låter bra mkt mindre än min, fläkten då asså... Är det "fel" på min eller?

Permalänk
Medlem

hmmm börjar fundera om slimjim kanske har besöksförbud hos utvecklingsteamet till gt

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aki||es
Grymt najs med BD Profile 2.0, Återuppspelning har jag länge velat ha.

"Mosquito Noise Reduction" will be added as an AV setting in the control panel of the DVD/BD player for improved movie playback. (BD discs recorded with BDMV format are not supported)

Är det så att fläkten låter mindre eller?, För det skulle ja vilja...

Hmm förresten, Min brorsa har en PS3 från runt augusti 60gb, Min är från april tror jag. Men hans låter bra mkt mindre än min, fläkten då asså... Är det "fel" på min eller?

Nee, Mosquito NR har ingenting med fläkten att göra. Mosquito minskar flimmer i konturer när du tittar på film.

Visa signatur

Rebelution Stick Figure
Q9300 | 9800GTX 512MB | Corsair Dominator 4096MB

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedFLip
huh?

Jag vet inte om jag är nästan blind isf, märker ingen stor skillnad alls. Kör med min Monster HDMI kabel, hehe. Måste undersökas när jag kommer hem.

Om man jamfor med den vanliga av kabeln

Visa signatur

Phenom II 955BE 3,2@4,5GHz| 3 x XFX HD4890 "xXx" 1GB| MSI 790FX-GD70 | SS Phase Switch -40C | Corsair Dominator W/Fan 6GB | Samsung F1 1TB | Corsair HX1000W | Samsung 32" LCD | Logitech G7 Carbon Edition |Galleri