Permalänk
Medlem

Nu har jag haft min skärm i några månader och måste säga att jag är asnöjd, allting har fungerat bra med skärmen och det är när jag sitter med min 14" skoldator brevid som jag känner vilket bra köp jag gjort.

Dont hesitate!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bossep
Hej hej, har haft min HP w2207h en vecka nu, Kör DVI-VGA för tillfället och allt ser bra ut, svart är svart och ingen blbleeding alls. Men , har ett stort problem.

Vill ju givetvis köra HDMI, men när jag kör DVI -> HDMI från mitt ATI 3870 så märker man direkt att färgerna inte blir lika bra som via VGA, vid filmtittande är även "nedre" kanten (med kant menar jag de kanter som hamnar under och över bilden), iaf, nedre kanten blir GRÅ och inte svart som den ska vara :S, detta "problem" har jag bara via HDMI alltså...

Vad kan det vara?

Tog några bilder som exempel, körde först DVI -> HDMI via min macintosh:

Och sedan via min pc (3870):

Även lite grått ovanför bilden som inte syns så tydligt..

Vad kan detta vara?, även text och dyl är påfrestande för ögonen att läsa, har inga problem alls med detta via DVI -> VGA, så var kan problemet ligga? :S, kör nyaste drivrutinerna till grafikkortet osv.

Permalänk
Medlem

Jag har problem med att få till native på min w2207. Helt utan förvarning går det inte längre. Jag har provat fem olika drivrutiner till mitt 7600 go, och inget har hjälpt. Problemet finns i XP också så jag har svårt att tro att det är ett drivrutinsproblem.

Jag kör VGA från laptopen till skärmen. Detta har aldrig varit ett problem tidigare så jag har ingen aning om vad som kan vara felet.

HP My display krashar innan det kommer igång, så det programmet är inte till mycket hjälp direkt.

Permalänk
Medlem

Vill köpa en x-360, men undrar hur pass bra den funkar på den här skärmen. Har inte HDMI som den nya modellen... Kan jag ha datorn kopplad samtidigt som 360? Hur gör jag?

Visa signatur

Antec Nine Hundred:||: Intel Core 2 Duo E6750:||: Crucial Ballistix 2 GB @ 800 Mhz:||: Sapphire Radeon 2900XT 512 MB:||: Corsair 520 W:||: Seagate 500 GB HDD:||: HP w2207

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Momme
Vill köpa en x-360, men undrar hur pass bra den funkar på den här skärmen. Har inte HDMI som den nya modellen... Kan jag ha datorn kopplad samtidigt som 360? Hur gör jag?

Ja, men då måste du ha datorn på vga. Om du kan leva med det så är det inga problem.

Visa signatur

| Intel Q6600 | Asus - P5W DH Deluxe | 8800 Gts 512MB | Antec P180B | Corsair HX520 | Corsair PC6400 DDR2, 2048MB | WD500GB 7200RPM | Hp W2207H |
Ursprungligen inskrivet av fsvo: "Det finns helt klart två sorters människor. 1. De som googlar 2. De som frågar dem som googlar"www.justfuckinggoogleit.com.

Permalänk
Medlem

Värt att nämna är att denna skärmen fick ganska låga betyg hos Anandtech, inte värt och köpa. Anandtech kan bäst.

Förresten köp hellre 220, den e 1000 kr billigare!
Samma skärm typ.

Visa signatur

AM2+ Gigabyte DS3 780 - AM2 5200+ X2 2.7 GHZ - 4096 MB DDR2 PC6400

Permalänk

OnOff säljer H2207 för 1898:- nu!

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=168925

Är det värt att slå till eller är H2207 sämre än H2207H?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WhateverR
OnOff säljer H2207 för 1898:- nu!

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=168925

Är det värt att slå till eller är H2207 sämre än H2207H?

Gör dom?
Det står "Produkten finns inte längre" när man klickar på länken till onoff...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Milo
Värt att nämna är att denna skärmen fick ganska låga betyg hos Anandtech, inte värt och köpa. Anandtech kan bäst.

Förresten köp hellre 220, den e 1000 kr billigare!
Samma skärm typ.

asså? Har sett många sidor ge denna väldigt bra betyg, ska nog kolla in recensionen

EDIT: Kollat in recensionen nu, och du får kolla på den recensionen och inte ta den direkt på orden. Deras största kritik är att den var så dyr, men tänk på att recensionen skrevs förra sommaren. Dem uppgav att priset på den var 350$, men på samma sida står current price : 240$

Detta var deras huvudkritik, även mindre kritik mot reflektionen/samla åt sig damm men inget större. Nu är dock displayen mycket billigare, och skulle nog defintivit få en rekommendation av dem?

Visa signatur

Vem orkar uppdatera den här signaturen egentligen? Kommer ju ny teknik hela tiden :(

Permalänk
Medlem

Vad är egentligen skillnaden mellan W2207H och W2207? Det enda jag kan se är att "H" har HDMI-ingång och saknar DVI-ingång, och modellen utan "H" är tvärtom. Om man inte nödvändigtvis behöver HDMI-ingången, vilken ska man välja? Finns det någon mer skillnad mellan dem som inte syns när man jämför på Prisjakt?
Väldigt tacksam för ett rätt snabbt svar då jag tänkte dra och köpa skärmen väldigt snart.

Visa signatur

PhII 955BE TRUE | Gigabyte 790FXT-UD5P | GTX 960 4GB | 16GB 1333MHz | Intel 330 120GB | 20TB | Corsair HX520 | Antec P182 | 27" BenQ VA | 2x 22" BenQ | 46" TV

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HermitoZ
Vad är egentligen skillnaden mellan W2207H och W2207? Det enda jag kan se är att "H" har HDMI-ingång och saknar DVI-ingång, och modellen utan "H" är tvärtom. Om man inte nödvändigtvis behöver HDMI-ingången, vilken ska man välja? Finns det någon mer skillnad mellan dem som inte syns när man jämför på Prisjakt?
Väldigt tacksam för ett rätt snabbt svar då jag tänkte dra och köpa skärmen väldigt snart.

Jag har hört att W2207 är bättre än W2207H eftersom den förstnämnda har Samsung panel som blöder mindre än W2207H som har LG eller Innolux panel. Innoluxpanelerna är ganska kassa förövrigt så beställer man W2207H ska man se till att få en LG panel.

http://www.youtube.com/watch?v=RDM7TcqORxs

Tyvärr så verkar det inte som att W2207 går att köpa längre.

Permalänk
Medlem

Okej, när jag kollade på prisjakt fanns w2207 endast på OnOff och där hade varan tydligen utgått, priset var ca 1000kr billigare än w2207h det var därför jag blev lite fundersam.
Men en w2207h med LG-panel är ändå väldigt bra, eller?:P

Visa signatur

PhII 955BE TRUE | Gigabyte 790FXT-UD5P | GTX 960 4GB | 16GB 1333MHz | Intel 330 120GB | 20TB | Corsair HX520 | Antec P182 | 27" BenQ VA | 2x 22" BenQ | 46" TV

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HermitoZ
Okej, när jag kollade på prisjakt fanns w2207 endast på OnOff och där hade varan tydligen utgått, priset var ca 1000kr billigare än w2207h det var därför jag blev lite fundersam.
Men en w2207h med LG-panel är ändå väldigt bra, eller?:P

Det beror på hur kräsen man är. Men för de flesta är det inte värt att betala det dubbla bara för att få bra betraktningsvinklar och en skärm utan blödning.

Jag tycker att W2207H är riktigt skön. Fast jag noterade faktiskt den ljusa botten även i Windowsmiljö.

Permalänk
Medlem

Hur ser jag vilken panel skärmen har?
I enhetshanteraren om jag kollar på "Maskinvaru-ID" så står det "MONITOR\HWP26A8", vet någon vilken panel det är då eller hur kollar man det?

Sedan stör jag mig på att när jag använder DVI->HDMI-sladd så ser bilden konstig ut och man måste köra skitlåg upplösning. Det fungerar däremot prima med VGA->VGA-kabel... Hur fixar man detta?

Visa signatur

PhII 955BE TRUE | Gigabyte 790FXT-UD5P | GTX 960 4GB | 16GB 1333MHz | Intel 330 120GB | 20TB | Corsair HX520 | Antec P182 | 27" BenQ VA | 2x 22" BenQ | 46" TV

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HermitoZ
Hur ser jag vilken panel skärmen har?
I enhetshanteraren om jag kollar på "Maskinvaru-ID" så står det "MONITOR\HWP26A8", vet någon vilken panel det är då eller hur kollar man det?

Sedan stör jag mig på att när jag använder DVI->HDMI-sladd så ser bilden konstig ut och man måste köra skitlåg upplösning. Det fungerar däremot prima med VGA->VGA-kabel... Hur fixar man detta?

Det står på internet t.ex. på flatpanels.dk.

Visa signatur

His gemstones, they fruity pebbles,
just like Flinstones.

Permalänk
Medlem

Det enda jag hittar på den sidan när jag söker på "w2207h" är:
"HP w2207h (widescreen) har ett 22 tommer 2 ms TN panel."
Om jag söker på "HWP26A8" så hittas ingenting. Jag har googlat en hel del på detta utan att bli visare...
Det är ju en hel del här med denna skärmen, hur kollar man upp panelen?

Visa signatur

PhII 955BE TRUE | Gigabyte 790FXT-UD5P | GTX 960 4GB | 16GB 1333MHz | Intel 330 120GB | 20TB | Corsair HX520 | Antec P182 | 27" BenQ VA | 2x 22" BenQ | 46" TV

Permalänk
Medlem

Heter din skäm HWP26A8? Inte troligt.
Har du en w2207h? Då har finns bara TN-panel.

Visa signatur

His gemstones, they fruity pebbles,
just like Flinstones.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mittens
Heter din skäm HWP26A8? Inte troligt.
Har du en w2207h? Då har finns bara TN-panel.

Jag har en w2207h och i enhetshanteraren står det "MONITOR\HWP26A8", jag vet att det är TN-panel. Men det jag menade var om det ar en LG-skärm eller en från Innolux som man blivit varnad för.

Visa signatur

PhII 955BE TRUE | Gigabyte 790FXT-UD5P | GTX 960 4GB | 16GB 1333MHz | Intel 330 120GB | 20TB | Corsair HX520 | Antec P182 | 27" BenQ VA | 2x 22" BenQ | 46" TV

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av froeh
1) Är det tanken att man inte skall kunna se filmer på helskärm? Eller är det min det är fel på?

Jag har spelat både DVDRIP på mina filmer samt att jag har spelat upp riktiga DVD-skivor. Gemensamt är att det ALLTID ser ut som en gammal inspelad VHS i helskärm. Grynigt är det minsta man kan säga...

När man förminskar fönstret till ungefär hälften är det däremot knivskarpt.

2) Är det tanken att varannan ikon i nedre högra hörnet ska vara gryniga?

"Skit in - Skit ut"

Jag antar att du kör rätt upplösning till att börja med. Testa att köra 720p-material så ska du se att det ser bättre ut. Jag pallar inte med att kolla på divx/dvds på den här skärmen heller kan jag säga. Det är alltid så att filmer ser skarpare/bättre ut i mindre rutor för övrigt.

Visa signatur

:: MAIN :: Asrock P67 Extreme4 :: 2500K :: 970 GTX :: HP W2207 :: Corsair 16GB :: TRUE :: Samsung 850 :: Logitech diNovo Edge :: HTPC :: ION :: Intel X-25 G2 :: Array R2 :: Samsung F4 ::

Permalänk
Medlem

W2207H ägare..

Mycket stolt. Otroligt fin skärm!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WhateverR
Jag har hört att W2207 är bättre än W2207H eftersom den förstnämnda har Samsung panel som blöder mindre än W2207H som har LG eller Innolux panel. Innoluxpanelerna är ganska kassa förövrigt så beställer man W2207H ska man se till att få en LG panel.

http://www.youtube.com/watch?v=RDM7TcqORxs

Tyvärr så verkar det inte som att W2207 går att köpa längre.

Det sitter olika paneler i w2207 och det vanliga är att den har en panel från LG.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HermitoZ
Jag har en w2207h och i enhetshanteraren står det "MONITOR\HWP26A8", jag vet att det är TN-panel. Men det jag menade var om det ar en LG-skärm eller en från Innolux som man blivit varnad för.

Jaha,visste inte att den hade olika paneler.

Visa signatur

His gemstones, they fruity pebbles,
just like Flinstones.

Permalänk
Medlem

Jag förstår...

Och det handlar om 22" skärmar i övrigt? Och inte bara HP:n...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Warheart
"Skit in - Skit ut"

Jag antar att du kör rätt upplösning till att börja med. Testa att köra 720p-material så ska du se att det ser bättre ut. Jag pallar inte med att kolla på divx/dvds på den här skärmen heller kan jag säga. Det är alltid så att filmer ser skarpare/bättre ut i mindre rutor för övrigt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av froeh
Jag förstår...

Och det handlar om 22" skärmar i övrigt? Och inte bara HP:n...

Detta gäller alla skärmar såklart...
dvdripsen har inge bra upplösning helt enkelt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HermitoZ
Det enda jag hittar på den sidan när jag söker på "w2207h" är:
"HP w2207h (widescreen) har ett 22 tommer 2 ms TN panel."
Om jag söker på "HWP26A8" så hittas ingenting. Jag har googlat en hel del på detta utan att bli visare...
Det är ju en hel del här med denna skärmen, hur kollar man upp panelen?

Stäng av skärmen. Tryck in Menu-knappen samtidigt som du startar skärmen. Släpp upp menu-knappen när skärmen startats, tryck på den igen.
Du kan välja "Service", in där, längst ner.

Jag har t ex:

LM220WE1 - TLB, vilket är LG.

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk
Medlem

Angående Xbox 360 --> Monitorn så går det med en Vga kabel... Satt o kollade runt lite på Youtube och såg att man kunde koppla Xboxen på detta sätt... Men frågan är dock, kanske lite dum, om kvalitén på bilden är lika bra/lite sämre än HD, och om jag kan ha datorn kopplad till DVI-ingången samtidigt som jag kopplat X-360 till VGA-ingången?

Länk till en sådan video, en bland många... http://youtube.com/watch?v=c2U8SonHfzk

Visa signatur

Antec Nine Hundred:||: Intel Core 2 Duo E6750:||: Crucial Ballistix 2 GB @ 800 Mhz:||: Sapphire Radeon 2900XT 512 MB:||: Corsair 520 W:||: Seagate 500 GB HDD:||: HP w2207

Permalänk

Tjena!

En fråga jag vill ha snabbt svar på.

Jag har ett 8800GTS 512 kort och fick någon kabel med som delar sig till 3 sladdar, Grön, Röd och blå. Tror den heter HDCP eller något.

Jag har iallafall den kabeln och en DVI kabel, kommer jag kunna använda W2207H?

Tack!

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pull
Tjena!

En fråga jag vill ha snabbt svar på.

Jag har ett 8800GTS 512 kort och fick någon kabel med som delar sig till 3 sladdar, Grön, Röd och blå. Tror den heter HDCP eller något.

Jag har iallafall den kabeln och en DVI kabel, kommer jag kunna använda W2207H?

Tack!

Varför bara inte använda en DVI till HDMI?
Det du har är RGB.

Här ser du: http://www.kabelgiganten.se/picartiklar/1753.jpg

Visa signatur

His gemstones, they fruity pebbles,
just like Flinstones.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mittens
Varför bara inte använda en DVI till HDMI?
Det du har är RGB.

Här ser du: http://www.kabelgiganten.se/picartiklar/1753.jpg

Alright!

Tack för svaret. Jag måste alltså köpa en DVI-HDMI adapter, eller följer en sådan med skärmen?.

Till sist, försämrar en sån adapter bildkvaliteten något?
Känns som jag tar en sånhär istället:

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=221498

Slipper massa strul, och den är kanske bättre?

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pull
Alright!

Tack för svaret. Jag måste alltså köpa en DVI-HDMI adapter, eller följer en sådan med skärmen?.

Till sist, försämrar en sån adapter bildkvaliteten något?
Känns som jag tar en sånhär istället:

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=221498

Slipper massa strul, och den är kanske bättre?

Nej då,den kommer inte att påverka kvaliteten.
Har dock inte en aning om en adapter följer med.

Visa signatur

His gemstones, they fruity pebbles,
just like Flinstones.