Permalänk
Medlem

Asus a8n Sli deluxe

Ok, jag är extrem nybörjare och vet knappt något om datorer.

Jag skulle föra över några saker från min externa hdd, stoppar in usb'n och då står det att usb-navet ej stödjer höghastighetsusb (2.0 antar jag?)

Men informationen om mitt moderkort så står det att det ska stödja 2.0, och såvitt jag förstår så sitter ju usb-naven/anslutningarna i moderkortet, eller är jag helt ute och cyklar?

Har nyligt formaterat datorn, jag antar att jag behöver drivrutiner. Kommer det isåfall att fungera snabbare? Och kan någon länka till drivrutinerna för mitt moderkort.

Som sagt, skulle uppskatta svar.

Permalänk
Medlem

gå in på asus hemsida å tanka ner drivrutinerna för ditt moderkort där.

Visa signatur

Ryzen 5900X | 32GB G.Skill CL14 3866MT/s | 7900 XTX | Asus Strix X470-F

Permalänk
Medlem

Skulle någon kunna länka till den drivrutinen jag behöver?

Vore schysst.

Permalänk
Medlem

Latare än du kan man inte vara. Hur svårt är det att gå in på deras hemsida, välja land, trycka download och sen välja rätt saker mot vad du själv har?

Hjälper dig lite genom att skicka en länk:
http://support.asus.com/download/download.aspx?SLanguage=en-u...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elactos
Latare än du kan man inte vara. Hur svårt är det att gå in på deras hemsida, välja land, trycka download och sen välja rätt saker mot vad du själv har?

Hjälper dig lite genom att skicka en länk:
http://support.asus.com/download/download.aspx?SLanguage=en-u...

Ja, jag har redan varit och kollat där. Men jag vet ju inte vilken jag behöver, bios, raid, adi, bios utilitys, jag har absolut ingen aning om vad jag behöver.

Jag vill bara veta om detta kunde ha något med att min överförningshastighet genom usb gick så långsamt, och att jag möjligen behövde ordna någon drivrutin till just det.

Så om någon vänlig själ vill länka till den drivrutinen som ordnar det så vore det snällt, jag har XP.

Permalänk
Hedersmedlem
Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jalle64
Denna skall du ha: http://www.nvidia.co.uk/object/nforce_nf4_win2k_6.86_uk.html

Tack för länken, och att du orkade leta.. Verkligen schysst! MEN! Det funkar fortfarande inte, att installera det gick smärtfritt och allt flyter på bra, men fortfarande då jag kopplar in min externa så står det att höghastighetsusb inte stödjs.

När jag då kollar på informationen om mitt moderkort så står det under anslutningar och usb typ; USB 2.0. Såvitt jag förstår så ska det alltså stödja usb 2.0 det här kortet, frågan är då varför det inte fungerar?

http://www.pricerunner.se/pi/35-276244/Moderkort/ASUS-A8N-SLI...

När jag kollar under nvidia mappen så hittar jag även mappen SMbus eller något i den stilen och vad jag kan förstå så är det som ska sköta det med usb och dess anslutningar? eller är jag helt ute och cyklar? Och allt i den mappen verkar ju även ok.

Snälla, jag behöver verkligen hjälp med det här! Vore tacksam för svar.

Permalänk
Hedersmedlem

USB ligger längst ned och om det står Standard enhanced PCI to USB host controller, så bör USB 2.0 funka, gå också in i bios och leta upp USB inställningarna där och feppla lite med dem, kanske löser ditt problem, såvida det inte är fel på den grej du försöker plugga in?!

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jalle64
USB ligger längst ned och om det står Standard enhanced PCI to USB host controller, så bör USB 2.0 funka, gå också in i bios och leta upp USB inställningarna där och feppla lite med dem, kanske löser ditt problem, såvida det inte är fel på den grej du försöker plugga in?!

Vart menar du att det ligger längst ned? Hur går man in i bios då? Haha, nej fel på enheten är det inte.. för jag har testat den på en annan dator och där funkar den hur bra som helst, och för över med 2.0's hastighet.

Frågade bror min och han sa att jag skulle installera SP1, jag har ju dock SP2 installerat och ser inte vad SP1 skulle kunna göra för skillnad, kan man även installera 2an före 1an?

Permalänk
Medlem

SP2 är bättre än SP1. För att gå in i bios håller du bara in eller trycker in delete när boot screen kommer, d.v.s direkt när du startar datorn. alltså direkt när skärmen går igång.

Visa signatur

Ryzen 5900X | 32GB G.Skill CL14 3866MT/s | 7900 XTX | Asus Strix X470-F

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hockexx
SP2 är bättre än SP1. För att gå in i bios håller du bara in eller trycker in delete när boot screen kommer, d.v.s direkt när du startar datorn. alltså direkt när skärmen går igång.

Ok ok, men enligt min bror så kunde det även ha betydelse att installera SP1, jag vet inte om det finns några funktioner där som inte finns med i SP2?

Permalänk
Hedersmedlem

Nix, allt som finns iSP1:an finns i SP2:an så "thats not nescessary procedure"

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)