Några sista ändringar på min nya dator?

Permalänk
Avstängd

Några sista ändringar på min nya dator?

Tja har nu skickat iväg en order på min kommande dator. Den gick på 62k men det är inget problem eftersom att jag är rik.

https://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Cart=807-16996

Några åsiker?

Visa signatur

Hej! Ni kan använda mitt riktiga alias "ddly" när ni tilltalar mig. Förutom att hänga här på swec så äger jag även en ledande advokatbyrå med stor inriktning på IT-brottslighet.

Permalänk
Medlem

Om du nu har så mycket pengar, och har redan beställt en dator, varför behöver du en åsikt överhuvud taget ?

Raptorn har du slängt pengar på, den är inte nämnvärt snabbare än den lagringsdisken på 500 Gb du beställde.
Raptorn har en enda fördel gentemot andra diskar och det är att söktiden är 100 % lägre.

Med andra ord, den enda prestandavinsten man får är när man skall läsa in mycket små filer.

Sen så slänger du mycket pengar (Jag fick inte rätt kundvagn först).
Om du väljer det dyraste av allt så betalar du ett häftigt överpris för en liten prestandavinst. På 3-4 år får man nästan 10 gånger mer prestanda för samma pengar. Alltså bör man alltid satsa på bang för the buck.

Iaf så kör på om inte pengar betyder något för dig, men det systemet är överdimensionerat, och hutlöst dyrt jämfört med prestandan du får.

Permalänk
Medlem

Du har ju bara slängt i det dyraste av allt du hittat..

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem

En så kallad skryt-tråd..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gombo
En så kallad skryt-tråd..

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd låst*
Verkar vara rätt oseriös tråd. Medlemmarna gillar att hjälpa till att välja komponeter för dyra datorer, men det är rätt meningslöst att lägga tid på det här när du redan bestämt och beställt.
Verkar mest som du bara slängt ihop bland det dyraste du såg.

Åsikter från varenda en som är insatt i att välja komponenter till en dator kommer tycka att du har kastat en massa pengar i sjön.

Är du seriös så är rådet att avbeställa den och PM:a mig så låser jag upp tråden och så medlemmarna här en grundlig genomgång av vad du bör spendera pengarna på.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG