PS3 frågor från gröngöling..

Permalänk

PS3 frågor från gröngöling..

Tjena,
har några enklare frågor..

1. Kan jag installera Windows eller Linux på ps3?
2. Kan jag intstallera VLC?
3. Kan jag surfa med den på internet?
4. Kan jag se på filmer som divx, avi..image filer av film?
5. Funkar den med scart kabel till "gammal tv" och blir bilden automatiskt justerad då med tanke på vlc och film.
6. Är det coaxial kabel ingång?
7. Är det blueray dvd? är det framtiden?
8. Lätt att koppla till internet? Trådløst?
med andra ord, är den lämplig som mediacenter?

Visa signatur

Intel 2500K @4GHz | 2*4GB Crucial Vengance DDR3 | Asus P8Z68 Pro-V |Sapphire 7950 3Gb | Corsair 750w |
Samsung Spinpoint F3 + Seagate 250Gb | Windows 7 64bit | Logitech z-5400 | Benq 24" |

Permalänk
Medlem

Läs igenom denna sida, har du frågor efter det är det väl bara att fråga igen.

http://playstation-3.se/release.php

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk

1. Yellow Dog linux och Ubuntu kan du installera.

3. Ja

4. Dvix och Xvid så fungerar de flesta. alltså typ .avi. image måste du troligen bränna först eller streama, inte säker.

5. Ja.

6. om det är för ljud du menar så ja.

7. Ja och Ja, Bluray är det senaste formatet.

8. Japp, Jadå finns en mottagare inbyggd.
Jag anser det iallafall :).

Permalänk

Blir det okej bild med gammal scart og tv?

Visa signatur

Intel 2500K @4GHz | 2*4GB Crucial Vengance DDR3 | Asus P8Z68 Pro-V |Sapphire 7950 3Gb | Corsair 750w |
Samsung Spinpoint F3 + Seagate 250Gb | Windows 7 64bit | Logitech z-5400 | Benq 24" |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robbansvenske
Blir det okej bild med gammal scart og tv?

Bilden blir helt okay.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Det finns ingen coaxial ljudutgång men optisk finns.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk

Optisk? vet inte vad det är, har nämlgien ett 5.1 surround med coax som jag har lust att använda men då kanske det inte går?

Är xbox 360 bättre som "media pc"?
Är mest upptagen av film och mp3 och att se det direkt på tvn utan problem, men image filer funkar kanske inte på xbox? Bra om man tex spela upp divx etc..

Visa signatur

Intel 2500K @4GHz | 2*4GB Crucial Vengance DDR3 | Asus P8Z68 Pro-V |Sapphire 7950 3Gb | Corsair 750w |
Samsung Spinpoint F3 + Seagate 250Gb | Windows 7 64bit | Logitech z-5400 | Benq 24" |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robbansvenske
Optisk? vet inte vad det är, har nämlgien ett 5.1 surround med coax som jag har lust att använda men då kanske det inte går?

Är xbox 360 bättre som "media pc"?
Är mest upptagen av film och mp3 och att se det direkt på tvn utan problem, men image filer funkar kanske inte på xbox? Bra om man tex spela upp divx etc..

Enligt mig så är PS3 bättre som Media PC. Jag har iofs inte haft min PS3 så länge, men den verkar klart mkt bättre hittils. Lagt in en hel del DivX, MP3, MP4 etc. på den och fungerar klockrent. Lite lättare och skönare att ha att göra med också, om man jämför med Xbox.

Permalänk
Medlem

Ingen utav dem är några bra mediespelare, då de endast klarar fåtalet format. Ska du köpa bluray spelare kan det vara värt att se på ps3 då den faktiskt är en av marknadens bästa spelare på det, om inte den bästa

Ska du ha en spelare för semester filmer kan det vara värt att ta en titt på Popcorn Hour spelaren.

http://prisjakt.nu/produkt.php?p=254612

Visa signatur

The world is made of murderers dreams