Permalänk
Medlem

Gigabyte GA-P35-DS3, P35 Utgående??

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=336805

Hej!

beställde ett sådant här kort ida.. d var d sista på lagret och efter jag beställt d försvann d från sortimentet typ??

var d, d sista ? är detta en utgående modell och i såna fall vad ska ersätta den?

Visa signatur

Main: i9-9900k | GIGABYTE Z390 AORUS Master |32gb Trident Z Neo RGB | Kraken X62 | MSI RTX 2080 X TRIO, EVO 970 1TB M.2 NVMe | Corsair RM850x V2 80+ | Fractal Design Define S2
Skärmar: 1x PG279Q 2x Asus VG27AQ1A IPS

Secondary: i5 11600k | Asus Rog Strix B560-I GAMING | 16GB Trident Z 3200Mhz CL14 | NZXT Kraken X53 240mm | Samsung 970 Evo Plus 500GB | Corsair SF750 80+ Platinum | Cooler Master NR200P

Permalänk
Hedersmedlem

Ja den ersätts av GA-EP35-DS3 men GA-P35-DS3 rev 2.1 är samma kort.
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=345779

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

gaah... och då passar dom på att höja priset? irriterande... eftersom man med största sannolikhet får rev 2.1 när man beställer ett vanligt p35. Bara en ett skäl att kunna höja priset för samma kort.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Hedersmedlem

Längre namn = högre pris.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

EP innehåller ju gigabytes Energy Saver prog så är väl det du får pynta för, dessutom så skiljer det ju lite smågrejjor revisionerna imellan. E funkar skit bra sålänge du inte ska clocka.. ^^
Sedan äre väl inte säkert att du får en 2.1 när du beställer ett vanligt DS3, se EP som en garanti för 2.1 precis som med DS4'an. Största skillnaden på pappret mellan DS3 2.0 och 2.1 som jag sett är väl FSB'n, 1333 mot 1600OC.

Datorbutiken har ju iallefall börjat sälja korten efter revision nu, jävligt smart. Antar att de lessnade på alla som mailade å frågade om revisionena konstant.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mahje

Datorbutiken har ju iallefall börjat sälja korten efter revision nu, jävligt smart. Antar att de lessnade på alla som mailade å frågade om revisionena konstant.

Inte bara smart utan borde vara obligatoriskt på alla mobon eftersom det kan skilja så mycket mellan olika Rev, att det nästan är olika kort.
Alla företag borde uppge detta som standard (Vilket Bios vore en bonus)

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem

beställde ett för förra vekcan sen från komplett och fick 2.1

tyvärr var d DOA .... Får hoppas att det sista exet som de hade som jag får idag är rev 2.1 oxå då

vad är skillnaden ??? jag har inte pysslat med dessa kort förut...

ska överklocka en q6600 lite tänkte jag

Visa signatur

Main: i9-9900k | GIGABYTE Z390 AORUS Master |32gb Trident Z Neo RGB | Kraken X62 | MSI RTX 2080 X TRIO, EVO 970 1TB M.2 NVMe | Corsair RM850x V2 80+ | Fractal Design Define S2
Skärmar: 1x PG279Q 2x Asus VG27AQ1A IPS

Secondary: i5 11600k | Asus Rog Strix B560-I GAMING | 16GB Trident Z 3200Mhz CL14 | NZXT Kraken X53 240mm | Samsung 970 Evo Plus 500GB | Corsair SF750 80+ Platinum | Cooler Master NR200P

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zeppan
beställde ett för förra vekcan sen från komplett och fick 2.1

tyvärr var d DOA .... Får hoppas att det sista exet som de hade som jag får idag är rev 2.1 oxå då

vad är skillnaden ??? jag har inte pysslat med dessa kort förut...

ska överklocka en q6600 lite tänkte jag

Kolla in tråden om just det moderkortet: http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=7...

länk från den tråden angående skillnadera mellan spec'sen hos revisionerna: http://www.gigabyte.eu/Products/Motherboard/Products_Comparis...

Permalänk
Medlem

HJÄÄLP!
Det här med BIOS är ju ett litet helsike. Jag har precis beställt ett Gigabyte GA-P35-DS3 (från TBH.se) och en E8500, och då måste det vara BIOS F12 eller senare för att funka har jag förstått. Kan man se BIOS-versionen på moderkortet eller måste man montera ihop den för att sen se vad som står i uppstarten? Jag har mailat TBH.se men tvivlar på att dom vet vilket BIOS som är installerat i korten dom säljer...
Har inte fått kortet än, men vill helst inte börja med att returnera utan reda ut det innan.

Visa signatur

AMD 64 3500+ Socket 939 | ASUS A8N-SLI-PREMIUM| 2x512 Mb PC4000 Kingmax Hardcore | ASUS GeForce 7800 GT | 2x120 Gb S-ATA RAID 0 + 160 Gb IDE | Telia ADSL 24/1

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DrBosa
HJÄÄLP!
Det här med BIOS är ju ett litet helsike. Jag har precis beställt ett Gigabyte GA-P35-DS3 (från TBH.se) och en E8500, och då måste det vara BIOS F12 eller senare för att funka har jag förstått. Kan man se BIOS-versionen på moderkortet eller måste man montera ihop den för att sen se vad som står i uppstarten? Jag har mailat TBH.se men tvivlar på att dom vet vilket BIOS som är installerat i korten dom säljer...
Har inte fått kortet än, men vill helst inte börja med att returnera utan reda ut det innan.

v2.1 lev med f10 eller högre.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DrBosa
HJÄÄLP!
Det här med BIOS är ju ett litet helsike. Jag har precis beställt ett Gigabyte GA-P35-DS3 (från TBH.se) och en E8500, och då måste det vara BIOS F12 eller senare för att funka har jag förstått. Kan man se BIOS-versionen på moderkortet eller måste man montera ihop den för att sen se vad som står i uppstarten? Jag har mailat TBH.se men tvivlar på att dom vet vilket BIOS som är installerat i korten dom säljer...
Har inte fått kortet än, men vill helst inte börja med att returnera utan reda ut det innan.

Lugn nu, du kan uppdatera BIOS till senaste själv också. Det går alldeles utmärkt att starta upp med äldre BIOS med ny CPU, så du ska inte behöva göra en RMA.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mahje
EP innehåller ju gigabytes Energy Saver prog så är väl det du får pynta för, dessutom så skiljer det ju lite smågrejjor revisionerna imellan. E funkar skit bra sålänge du inte ska clocka.. ^^
Sedan äre väl inte säkert att du får en 2.1 när du beställer ett vanligt DS3, se EP som en garanti för 2.1 precis som med DS4'an. Största skillnaden på pappret mellan DS3 2.0 och 2.1 som jag sett är väl FSB'n, 1333 mot 1600OC.

Datorbutiken har ju iallefall börjat sälja korten efter revision nu, jävligt smart. Antar att de lessnade på alla som mailade å frågade om revisionena konstant.

Senaste revisionen på vanliga P35 innehåller också energy saver. Samtidigt som det också har stöd för FSB 1600OC (vilket bara är en "pappersgrej" P35 är ju känt för att klocka högt, 2000FSB+ så ptja.. det säger sig självt att skillnaden om det står på papper eller ej inte gör en minsta skillnad ). Inget alls som skiljer senaste revision av vanliga som E-serien, samma kort olika namn. Revision som existerar precis innan skiljer endast Enery saver saken.

Annars är de absolut inget som skiljer.

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mahje
EP innehåller ju gigabytes Energy Saver prog så är väl det du får pynta för, dessutom så skiljer det ju lite smågrejjor revisionerna imellan. E funkar skit bra sålänge du inte ska clocka.. ^^
Sedan äre väl inte säkert att du får en 2.1 när du beställer ett vanligt DS3, se EP som en garanti för 2.1 precis som med DS4'an. Största skillnaden på pappret mellan DS3 2.0 och 2.1 som jag sett är väl FSB'n, 1333 mot 1600OC.

Datorbutiken har ju iallefall börjat sälja korten efter revision nu, jävligt smart. Antar att de lessnade på alla som mailade å frågade om revisionena konstant.

vad menar du med att E fungerar bra sålänge man inte klockar? skulle de modellerna klocka sämre menar du? EP är du desamma som P fast garanterat rev 2.1?!

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chris_Kadaver
vad menar du med att E fungerar bra sålänge man inte klockar? skulle de modellerna klocka sämre menar du? EP är du desamma som P fast garanterat rev 2.1?!

Sparfunktionen funkar inte att sätta på när man klockar bara.

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chris_Kadaver
EP är du desamma som P fast garanterat rev 2.1?!

Japp som skillz skriver så är rev2.1 av P samma, då EP enbart finns i rev2.1.

http://www.gigabyte.eu/Products/Motherboard/Products_Comparis...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skillz
Lugn nu, du kan uppdatera BIOS till senaste själv också. Det går alldeles utmärkt att starta upp med äldre BIOS med ny CPU, så du ska inte behöva göra en RMA.

Min tolkning av problemet är att enligt CPU listan för moderkortet så kom stödet för hans processor i F12, så om han får ett tidigare BIOS så kan han väl inte boota med sin processor och därigenom inte heller uppdatera BIOS ?

Permalänk

Tycker ni skall köra DS4 istället. Har aldrig varit så nöjd med ett moderkort innan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flopper
v2.1 lev med f10 eller högre.

Mitt DS4 rev 2.1 var med bios f8 från början. Men det funkade bra med min e8400 ändå.

Visa signatur

Asus Prime X470-pro | AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H115i | MSI GTX 1070 Gaming X | G.Skill Ripjaws 32 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750x v2 | Fractal Design Define S