Svårt att välja högtalare

Permalänk
Medlem

Svårt att välja högtalare

Jag skall bygga om min hembio och har nyss skaffat en Denon AVR3808 och en Denon DVD 3930. Jag kör med Clu cabel Ivory på signalsidan och Van den Hul CS 122 Hubrid (Bi-Amp) till högtalarna.

Till detta behöver jag nya högtalare då jag har tröttnat på mina "fjortis" Cerwin-Vega och har tittat ut ett par kandidater.

1. Dali Ikon 6
2. Kef iQ7
3. Audiovector K3 Super
4 Canton Chronos 509DC

Jag har lyssnat på alla dessa högtalare och har gillat vad jag har hört men problemet är att jag har ju inte lyssnat på ALLA i samma lyssningsrum eller med samma elektronik, ja inte ens samma dag så det är lite svårt att jämföra.

Jag kan inte låna hem alla men ikon 6 kommer att lånas hem för det är de som jag tror att jag gillar bäst, Kef iQ7 är sjukt snygga och spelar även de bra, de två andra har jag lite diffusare minne av, mins bara att de lät bra.

Jag lyssnar mest på Metallica, Maiden, Rammstein, s.p.o.c.k., Depeche Mode och lite akustiskt typ Nils Lofgren.

Kan få nått infall och lyssna på trance, teckno och liknande.

Mellanregister och diskant är det viktigaste, gitarrer, gitarrer, gitarrer....

Så vad har ni för tankar om dessa högtalare?

Mvh Jonas S.

Visa signatur

i7 7700K, 64 GB RAM, 1TB SAMSUNG 960 PRO, EVGA GeForce GTX 1080 CLASSIFIED

Xbox Series X | PS5 | Nvidia Shield Pro 2019 | Panasonic DP UB820 |
Panasonic Viera 65GZ960E |Panasonic Viera TX-P50VT60Y | Sony VPL-HW55ES |

Permalänk
Vila i frid

Med så pass subjektiva saker som ljud är det bara du själv som vet vad som känns mest rätt - men även om du får till mellan och diskant kan en bumlig bas totalt förstöra helhetsintrycket.

Permalänk
Medlem

bummlig e hemskt..

audiovector brukar jag tycka om..
stannade länge i deras hifibås på en mässa.
lyssnade på dom dyraste och dom billigaste.
lät ju skit bra och det som spelades på dom var

rage against the machine "take the power back.

väldigt spelglada och stampa foten
jag skulle beställa ett par audiovector fast butiksägaren på expert erbjöd mig köpa ett par Canton RC-L till ett pris jag inte kunde motstå..

Visa signatur

|| Förstärkare Amplifix || Högtalare Canton RC-L || Cambridge Audio Dacmagic || asrock 330||

http://www.minhembio.com/forum/index.php?s=dd15fd8c8426beaecf...