Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sebbeharry
Allt ska vara på hög volym.

Till och med Britney? O_O

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av H-can
Tummen upp för musiksmaken

Brukar peppa lite Mogwai eller Goodspeed you black emperor när man städar, På HÖG volym.

Detsamma

För att hålla sig till ämnet: Även God is an astronaut bör avnjutas med lite högre volym!

Permalänk
Medlem

Drick ett par öl och släng sen på Dio - Night People före man drar till krogen... Hög volym med en öl i handen, och sen när det börjar "Do you like the dark? Do you like the way it moves? Do you come alive when neon kills the sun?" sjunger man med och fy fasiken vad taggad man blir

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Glömsk

Ebm, electro/industrial och annan "arg" elektronisk musik kräver hög volym. Blir riktigt konstigt utan. Så Xotox, Feindflug, Soman, Kiew, Dulce etc.

Sen finns det ju musik som är tvärt om också. Kan inte lyssna på jazz med hög volym.

Visa signatur

...man is not free unless government is limited. There's a clear cause and effect here that is as neat and predictable as a law of physics: As government expands, liberty contracts.

Permalänk

Det handlar väl mest om personligt tycke vilken musik man vill ha på hög volym.. Annars tycker jag rent allmänt att trance (riktig trance alltså, inte fjortis-pop som spelas på neradio) ska lyssnas på hög volym eftersom det finns mycket små detaljer i den musiken som man annars missar om man spelar på för klent

Visa signatur

Nätverk, datorer och F1

Permalänk
Proffsmoddare

Only For The Weak med In Flames är en låt som är helt omöjlig att lyssna på med en volym under 4000db

Andra volym monster är tex

Billy Talent-Red Flag
Children of bodom-Needeled 24/7
Degradead-Take Control
The Duskfall-The Wheel And The Blacklight
Atreyu- Falling Down
Volbeat-Sad Mans Tounge
The Black Dahlia Murder-What a horrible night to have a curse
Susperia-Lackluster day
Sonic Syndicate-Double Agent 616
Soliwork-Breeding thorns
Serj Tankian-Sky Is over
Arch Enemy- Silent Wars

Där har ni ett recept på en giftig blandad cd som ev kan få er vräkta om ni har oförstående grannar

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem

Hmm... all musik är väl bättre på hög volym? Ivf sånt jag brukar lyssna på, exempelvis:

Depprock (tänk typ Winds of change av Scorpions, dvs ballader)
Hårdrock
R'n'B
Progg!!! (här är ju volym ett klart måste!)
Metal

Säkert massa mer också, jag är väldigt dålig på vilka genres det jag lyssnar på ligger i.

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem

all bra Metal måste ju ha hög volym

typ In Flames, Soilwork, Mnemic, Killswitch engage, Tool med mera

Visa signatur

Ryzen 5600X|Asus TUF Gaming X570-Plus Wi-Fi|Zotac RTX 3080 AMP HOLO|32gb Corsair vengeance 3200mhz|Corsair RM750X|Corsair MP510 480gb+960gb|Phanteks Eclipse P400

Permalänk
Medlem

Skulle väll säga att den mesta rap/ hip-hop inte låter så bra på för låg volym, basen kom aldrig fram då. Tycker i så fall bättre om metall på lite lägre volym, vissa solon skär så förbannat i öronen annars. *hehe*

Visa signatur

Lite GFX, lite CPU, en nypa RAM och ett par gig SSD

Permalänk

Denna är bra med högt ljud enligt mej :

GIGI D' AGOSTINO

Permalänk
Hedersmedlem
Permalänk
Medlem

RAGE AGAINST THE MACHINE!

Förstår inte hur ni INTE kan ha nämt dem tidigare.

Permalänk
Medlem

Finns rätt mycket musik som blir bättre i hög volym egentligen.

Kan ju nämna Nightwish som har några såna låtar som kommer till sin rätt på hög volym. Men ljudkvalitén spelar jättestor roll också. Ingen hårt komprimerad mp3-musik vill jag ha då iaf. Låter som nåt fattas då.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | 4x8GiB 18-20-16-36-52-2T DDR4-3400 | MSI B450-A Pro Max AGESA 1.2.0.7 | Sapphire RX 480 Nitro+ OC 8GiB | Crucial MX500 500GB | PNY CS900 2TB | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung PM961 512GB | Scythe Kamariki 4 450W

Permalänk
Medlem

Ingen som nämt Jethro Tull ?

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Medlem

typ alla låtar som Mr. Bronkz har remixat eller gjort kräver hög volym
Som någon sagt innan så all bra trance

Permalänk
Medlem

Finns två låtar som jag väldigt gärna spräcker trumhinnorna med och det är Slayers "Payback" och "Disciple", herrejävlar... Har förresten Payback som väckningssignal på mobilen

Annars skruvar jag gärna upp till Sepulturas "Arise" (liveversionen) och Dark Tranquilitys "Zodiakyl Light"... och naturligtvis valfri låt på Slaughter of the Soul med At The Gates... och In Flames "My Sweet Shadow"... och Master of Puppets... och... och... finns ju så många!

Permalänk

Måste även säga att Dark Tranquilitys skruvar man gärna upp lite till även till Megaton - Not eller Holy Empire lite vilket humör man är på

Även någon enstaka låt av nickelback

Sen har man ju låtar som kommer och går men i det stora hel. även spelmusik till tex UT 99 kan man dr apå ibland till

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av passionmasteR
The Rock theme.

Förmodligen en av dom bästa filmmusikerna!

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
Måste även säga att Dark Tranquilitys skruvar man gärna upp lite till även till Megaton - Not eller Holy Empire lite vilket humör man är på

Även någon enstaka låt av nickelback

Sen har man ju låtar som kommer och går men i det stora hel. även spelmusik till tex UT 99 kan man dr apå ibland till

Nickelback bör spelas med en ljudnivå på ungefär 1 decibel. Om det ska spelas öht.

Disturbed bör ha rätt hög volym.

Permalänk
Medlem

miseration :):):):)

Tror ingen vet vilka de e men förjedra bra (ännu bättre på hög volym):D

Specielt låten >Seven are the sins<

Visa signatur

Citera så får du svar :)

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Får väl tillägga in flames The Quiet Place, Cloud Connected typ ^^

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk

soilwork,disturbed, lite children of bodom detsamma gäller arch enemy. sonic syndicate + lite annan metal.

spelar högt så ofta jag får mina syskon gillar ej min musiksmak:(.

gillade wolerines lista den kan nog låta gött. grannarna blir rnog lite pissed off. synd bara att man inte har några bra högtalare

Permalänk

Scooter och all annan techno.

Skulle ändra trådnamnet om ja va du, blir lite förvirrat
Man tror du snackar om bob marley, rejvparty eller nåt XD

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk

Immortal - Beyond the North Waves

Permalänk
Medlem

Drowning pool - Reason I´m alive, man bara måste skruva upp!

Visa signatur

Dator: i9 12900K @5.2 all core, Arctic Freezer II 420mm, Asus Z690 Hero, 32gb 6000MHZ CL34 DDR5, Asus RTX 3090 TUF OC , Asus Strix 1000w Nätagg, 1x1TB NVME Systemdisk, 2x500GB NVME Gamingdiskar, Fractal Meshify 2 XL, 32" Samsung Odyssey G7 240hz

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Gackt - Vanilla

^^

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Citera så får du svar :)

Permalänk
Medlem

Gigi D'Agostino - L'amour Toujours ^^

http://www.youtube.com/watch?v=qLt6qXfRaL8

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

Carnifex - Intro (från Dead in my arms albumet)
http://uk.youtube.com/watch?v=jZHwh2VYVGQ

och låten därefter
http://uk.youtube.com/watch?v=seEpR-S2NCk
breakdown:en vid 2:15 & när basen börjar vid 2:30, hårt.

Nuclear Rabbit & Crotchduster måste spelas på hög volym

Permalänk

kom på en låt ma nmåste dra på högt!

Soilwork med låten weapon of vanity!